Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Porty i statki rybackie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Porty i statki rybackie
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Zakład Gospodarki Rybackiej
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Sendłak <Henryk.Sendlak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 13 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 13 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu fizyki, matematyki, budowy i eksploatacji narzędzi połowu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wyposażenie statków1
T-L-2Zasady podziału pomieszczeń statku2
T-L-3Instalacje okrętowe2
T-L-4Urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe4
T-L-5Środki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjnei ichtiolokacyjne statków rybackich2
T-L-6Wyposażenie portów rybackich na tle realizowanych funkcji2
13
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich7
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich5
13

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2studiowanie literatury7
A-L-3konsultacje6
A-L-4przygotowanie do zaliczenia4
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach13
A-W-2studiowanie przedmiotowej literatury8
A-W-3konsultacje5
A-W-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu4
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D2tzpw_W01
Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków rybackich
TZiZ_1A_W08, TZiZ_1A_W16R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2
TZiZ_1A_D2tzpw_W02
student powinien być w stanie nazywać funkcje i wyposażenie portów rybackich
TZiZ_1A_W16, TZiZ_1A_W18R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D2tzpw_U01
Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na statku rybackim
TZiZ_1A_U02R1A_U02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2
TZiZ_1A_D2tzpw_U02
Student powinien umieć dobierać wyposażenie portów rybackich
TZiZ_1A_U27, TZiZ_1A_U29R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D2tzpw_K01
student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków rybackich
TZiZ_1A_K05R1A_K08C-1T-W-2, T-W-3M-1S-1
TZiZ_1A_D2tzpw_K02
Student nabędzie zdolność do oceny lokalizacji i części składowych portu rybackiego
TZiZ_1A_K02, TZiZ_1A_K05R1A_K04, R1A_K08C-1T-W-2, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D2tzpw_W01
Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków rybackich
2,0Nie zna budowy, wyposażenia i eksploatacji statków rybackich
3,0Zna ogólne uwarunkowania budowy i eksploatacji statków rybackich
3,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, podstawy przepisów regulujących rybołówstwo
4,0Zna rozwój statków rybackich, ich podział, przepisy regulujące rybołówstwo,wyposażenie, instalacje okrętowe
4,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, wyposażenie, przepisy regulujące rybołówstwo, instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno cumownicze i przeładunkowe
5,0Zna zagadnienia związane z budową, działaniem, wyposażeniem nawigacyjnym, radiokomunikacyjnym i ichtiolokacyjnym, eksploatacją opartą o przepisy oraz problemy i tendencje w budownictwie i eksploatacji statków rybackich
TZiZ_1A_D2tzpw_W02
student powinien być w stanie nazywać funkcje i wyposażenie portów rybackich
2,0nic nie wie na temat portów
3,0ma ogólne pojęcie o portach w tym rybackich
3,5zna ogólne zasady budowy i podziału portów
4,0zna budowę, podział, lokalizację i niektóre funkcje i części składowe portów
4,5zna budowę, podział, lokalizację, funkcje i części składowe portów
5,0zna budowę, podział, lokaslizacje, funkcje, zęści składowe i wyposażenie portów rybackich na tle realizowanych funkcji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D2tzpw_U01
Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na statku rybackim
2,0nie ma umiejętności rozpoznawania statków rybackich ani funkcji jakie powinny spełniać
3,0umie rozpoznawać niektóre statki rybackie i urządzenie statkowe
3,5umie rozpoznawać statki rybackie i urządzenia statkowe
4,0umie rozpoznawać statki rybackie, ich wyposażenie i niektóre zainstalowane urządzenia
4,5umie rozpoznać statki rybackie, ich wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe
5,0umie rozpoznać statki rybackie, ich podział, wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe, układy napędowe, klasyfikacje i ubezpieczenia morskie
TZiZ_1A_D2tzpw_U02
Student powinien umieć dobierać wyposażenie portów rybackich
2,0nie umie wykorzystać żadnych wiadomości na temat portów rybackich
3,0umie rozpoznać różne porty w tym rybackie iniektóre funkcje
3,5poprawnie potrafi podzielić porty
4,0potrafi podzielić porty i ich lokalizacje
4,5potrafi podzielić porty, ich lokalizacje, funkcje i części składowe
5,0potrafi podzielić porty, ich lokalizacje, funkcje, części składowe i wyposażenie na tle realizowanych funkcji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D2tzpw_K01
student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków rybackich
2,0nie ma zdolności do oceny podziału, budowy i wyposażenia statków rybackich, wykazuje brak postawy kreatywnej
3,0ma zdolność do oceny podstawowego podziału statków rybackich
3,5ma zdolność do oceny podziału, podstawowych elementów składowych i wyposażenia statków rybackich
4,0ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji kadłuba statków rybackich
4,5ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji, środków i urządzeń ratunkowych
5,0ma zdolność do oceny statków rybackich i ich eksploatacji
TZiZ_1A_D2tzpw_K02
Student nabędzie zdolność do oceny lokalizacji i części składowych portu rybackiego
2,0nie ma zdolności do oceny żadnych portów
3,0ma zdolności do oceny podziału portów
3,5ma zdolność do oceny podziału i lokalizacji portów rybackich
4,0ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji i niektórych części składowych portów rybackich
4,5ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji, części składowych oraz funkcji portów rybackich
5,0ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji, części składowych, funkcji i wyposażenia portów rybackich

Literatura podstawowa

  1. Aktualne akty prawne, Rozporządzenia i zarządzenia dotyczące portów, 2011
  2. Przepisy klasyfikacji i budowy statków morskicch, PRS, Gdansk, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Balcerski A., Siłownie okrętowe, Gdańsk, 1990
  2. Piotrowski L., Witkowski K., Okrętowe silniki spalinowe, Trademar, Gdańsk, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wyposażenie statków1
T-L-2Zasady podziału pomieszczeń statku2
T-L-3Instalacje okrętowe2
T-L-4Urządzenia sterowe, kotwiczno - cumownicze i przeładunkowe4
T-L-5Środki i urządzenia ratunkowe, wyposażenie nawigacyjne, radiokomunikacyjnei ichtiolokacyjne statków rybackich2
T-L-6Wyposażenie portów rybackich na tle realizowanych funkcji2
13

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich7
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich5
13

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach13
A-L-2studiowanie literatury7
A-L-3konsultacje6
A-L-4przygotowanie do zaliczenia4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach13
A-W-2studiowanie przedmiotowej literatury8
A-W-3konsultacje5
A-W-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D2tzpw_W01Student po zakończeniu przedmiotu będzie znał budowę, wyposażenie i eksploatację statków rybackich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W08Zna zasady i prawa leżące u podstaw inżynierii procesowej. Posiada znajomość podstawowych pojęć i terminologii niezbędnych w inżynierii przemysłu spożywczego i maszynoznawstwie. Ma podstawową wiedzę związaną z materiałami, rozwiązaniami konstrukcyjnymi maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, projektowaniem, eksploatacją linii technologicznych i procesów w przemyśle spożywczym.
TZiZ_1A_W16Ma podstawową wiedzę w zakresie technologii inżynierskich szczególnie technologii produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, technologii gastronomicznej i biotechnologii oraz przetwarzania produktów ubocznych i odpadów przemysłu spożywczego Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna budowy, wyposażenia i eksploatacji statków rybackich
3,0Zna ogólne uwarunkowania budowy i eksploatacji statków rybackich
3,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, podstawy przepisów regulujących rybołówstwo
4,0Zna rozwój statków rybackich, ich podział, przepisy regulujące rybołówstwo,wyposażenie, instalacje okrętowe
4,5Zna rozwój statków rybackich, ich podział, wyposażenie, przepisy regulujące rybołówstwo, instalacje okrętowe, urządzenia sterowe, kotwiczno cumownicze i przeładunkowe
5,0Zna zagadnienia związane z budową, działaniem, wyposażeniem nawigacyjnym, radiokomunikacyjnym i ichtiolokacyjnym, eksploatacją opartą o przepisy oraz problemy i tendencje w budownictwie i eksploatacji statków rybackich
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D2tzpw_W02student powinien być w stanie nazywać funkcje i wyposażenie portów rybackich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W16Ma podstawową wiedzę w zakresie technologii inżynierskich szczególnie technologii produktów pochodzenia roślinnego i zwierzęcego, technologii gastronomicznej i biotechnologii oraz przetwarzania produktów ubocznych i odpadów przemysłu spożywczego Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu zadań inżynierskich.
TZiZ_1A_W18Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie materiałów do produkcji opakowań, ich podziału, oceny, certyfikacji, oznakowania oraz doboru. Zna podstawowe systemy pakowania żywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nic nie wie na temat portów
3,0ma ogólne pojęcie o portach w tym rybackich
3,5zna ogólne zasady budowy i podziału portów
4,0zna budowę, podział, lokalizację i niektóre funkcje i części składowe portów
4,5zna budowę, podział, lokalizację, funkcje i części składowe portów
5,0zna budowę, podział, lokaslizacje, funkcje, zęści składowe i wyposażenie portów rybackich na tle realizowanych funkcji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D2tzpw_U01Student powinien umieć eksploatować urządzenia zainstalowane na statku rybackim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma umiejętności rozpoznawania statków rybackich ani funkcji jakie powinny spełniać
3,0umie rozpoznawać niektóre statki rybackie i urządzenie statkowe
3,5umie rozpoznawać statki rybackie i urządzenia statkowe
4,0umie rozpoznawać statki rybackie, ich wyposażenie i niektóre zainstalowane urządzenia
4,5umie rozpoznać statki rybackie, ich wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe
5,0umie rozpoznać statki rybackie, ich podział, wyposażenie, zainstalowane urządzenia, środki i urządzenia ratunkowe, układy napędowe, klasyfikacje i ubezpieczenia morskie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D2tzpw_U02Student powinien umieć dobierać wyposażenie portów rybackich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U27Potrafi dobrać maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia procesu technologicznego związanego z przetwórstwem żywności.
TZiZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać żadnych wiadomości na temat portów rybackich
3,0umie rozpoznać różne porty w tym rybackie iniektóre funkcje
3,5poprawnie potrafi podzielić porty
4,0potrafi podzielić porty i ich lokalizacje
4,5potrafi podzielić porty, ich lokalizacje, funkcje i części składowe
5,0potrafi podzielić porty, ich lokalizacje, funkcje, części składowe i wyposażenie na tle realizowanych funkcji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D2tzpw_K01student nabędzie zdolności do oceny budowy i wyposażenia statków rybackich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich
Treści programoweT-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma zdolności do oceny podziału, budowy i wyposażenia statków rybackich, wykazuje brak postawy kreatywnej
3,0ma zdolność do oceny podstawowego podziału statków rybackich
3,5ma zdolność do oceny podziału, podstawowych elementów składowych i wyposażenia statków rybackich
4,0ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji kadłuba statków rybackich
4,5ma zdolność do oceny podziału, elementów składowych, wyposażenia, instalacji, konstrukcji, środków i urządzeń ratunkowych
5,0ma zdolność do oceny statków rybackich i ich eksploatacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D2tzpw_K02Student nabędzie zdolność do oceny lokalizacji i części składowych portu rybackiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K02Ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur.
TZiZ_1A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przedmiot obejmuje wiedzę z zakresu budowy i eksploatacji statków rybackich oraz lokalizacji, funkcji i wyposażenia portów rybackich
Treści programoweT-W-2Budowa i eksploatacja statków rybackich
T-W-3Lokalizacje, funkcje i wyposażenie portów rybackich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma zdolności do oceny żadnych portów
3,0ma zdolności do oceny podziału portów
3,5ma zdolność do oceny podziału i lokalizacji portów rybackich
4,0ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji i niektórych części składowych portów rybackich
4,5ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji, części składowych oraz funkcji portów rybackich
5,0ma zdolności do oceny podziału, lokalizacji, części składowych, funkcji i wyposażenia portów rybackich