Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Materiałowych
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 15 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólnea znajomość problematyce badawczej w obszarze nauk inzynieryjno techncznych Świadomość własnych zainteresowań poznawczych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem seminarium dyplomowego jest zapoznanie studenta z wymogami obowiązującymi przy realizacji pracy badawczej, ukierunkowanie studenta w zakresie tworzenia własnej pracy dyplomowej, pomoc metodyczna i merytoryczna przy realizacji pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy dyplomowej. Sposoby zbierania materiałów źródłowych. Układ pracy dyplomowej. Konstrukcja poszczególnych rozdziałów i ich rola w całości pracy. Wymogi edytorskie – układ tekstu na stronie, typografia tekstu, pisownia nazw obcych i skrótów, składnia i ortografia. Wymogi konstrukcyjne ilustracji (tabel, wykresów, rycin, map, fotografii). Bibliografia i zasady powołań literaturowych. Metodyka postępowania w przygotowaniu pracy. Rola adiustacji tekstu.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach jako bezpośredni kontakt z prowadzącym15
A-SD-2Przygotowanie do zajęć10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjnyobjaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metoda aktywizująca/ seminarium, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa podsumowująca osi agnięte efekty uczenia się,

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_C40_W01
Student ma wiedzę pozwalającą na przystąpienie do realizcji pracy dyplomowej
PMKI_1A_W01, PMKI_1A_W02, PMKI_1A_W03, PMKI_1A_W04, PMKI_1A_W05, PMKI_1A_W06, PMKI_1A_W07C-1T-SD-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_C40_U01
W wyniku przeprowadzonego toku nauczania Student potrafi dobierac metody badawcze, analizować wyniki i ch przygotować prezentację. Umie posługiwać się bazami danych.
PMKI_1A_U01, PMKI_1A_U10, PMKI_1A_U11C-1T-SD-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_C40_K01
Na prodstawie zrealizowanych zajęć Student potrafi udowodnić swoją aktywną postawę, kreatywność i świadomość w środowisku inżynierskim,
PMKI_1A_K05C-1T-SD-1M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_C40_W01
Student ma wiedzę pozwalającą na przystąpienie do realizcji pracy dyplomowej
2,0
3,0Student osiągnął efekty na poziomie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_C40_U01
W wyniku przeprowadzonego toku nauczania Student potrafi dobierac metody badawcze, analizować wyniki i ch przygotować prezentację. Umie posługiwać się bazami danych.
2,0
3,0Student osiągnął efekty na poziomie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_C40_K01
Na prodstawie zrealizowanych zajęć Student potrafi udowodnić swoją aktywną postawę, kreatywność i świadomość w środowisku inżynierskim,
2,0
3,0Student uczestniczy we wszystkich zajęciach seminaryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych, Skrypty Uczelniane UJ, Kraków
  2. Zarządzenia i Regulamin Studiów Zachodniopomorskiego Uniwersytety technologicznego w Szczecinie

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy dyplomowej. Sposoby zbierania materiałów źródłowych. Układ pracy dyplomowej. Konstrukcja poszczególnych rozdziałów i ich rola w całości pracy. Wymogi edytorskie – układ tekstu na stronie, typografia tekstu, pisownia nazw obcych i skrótów, składnia i ortografia. Wymogi konstrukcyjne ilustracji (tabel, wykresów, rycin, map, fotografii). Bibliografia i zasady powołań literaturowych. Metodyka postępowania w przygotowaniu pracy. Rola adiustacji tekstu.15
15

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach jako bezpośredni kontakt z prowadzącym15
A-SD-2Przygotowanie do zajęć10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C40_W01Student ma wiedzę pozwalającą na przystąpienie do realizcji pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_W01Ma wiedzę w zakresie matematyki niezbędną do ilościowego opisu podstawowych zjawisk fizycznych i chemicznych, opracowywania wyników doświadczeń i analizy błędów, modelowania prostych zjawisk fizycznych i chemicznych zachodzących w materiałach i procesach oraz obliczeń zagadnień mechanicznych związanych z projektowaniem i eksploatacją konstrukcji inżynierskich.
PMKI_1A_W02Ma wiedzę w zakresie fizyki, termodynamiki i elektrotechniki niezbędną do rozumienia zjawisk związanych z: obróbką i przetwarzaniem materiałów, funkcjonowaniem aparatury pomiarowej oraz technicznej i technologicznej do przetwórstwa materiałowego.
PMKI_1A_W03Ma wiedzę w zakresie chemii niezbędną do zrozumienia hierarchicznej budowy i właściwości materiałów, wzajemnych oddziaływań materiału z otoczeniem podczas obróbki oraz podczas eksploatacji wyrobów/konstrukcji.
PMKI_1A_W04Ma wiedzę w zakresie budowy chemicznej, struktury i morfologii materiałów metalicznych, ceramicznych, polimerowych i kompozytowych niezbędną do zrozumienia właściwości materiałów i ich zachowania podczas wytwarzania, przetwarzania oraz eksploatacji.
PMKI_1A_W05Ma wiedzę w zakresie właściwości fizykochemicznych, mechanicznych i eksploatacyjnych materiałów niezbędną do doboru materiału do określonych wyrobów z uwzględnieniem pełnego cyklu ich życia oraz zasadami zrównoważonego rozwoju.
PMKI_1A_W06Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia procesów technologicznych kształtowania struktury materiałów i ich właściwości oraz formowania wyrobów z uwzględnieniem zagadnień związanych z ich utylizacją.
PMKI_1A_W07Zna podstawowe metody i techniki: - konstruowania elementów maszyn i urządzeń w środowisku systemów CAx, - pomiarów części maszyn i analizy wymiarowej, - projektowania procesów technologicznych, - projektowania oprzyrządowania technologicznego, - projektowania operacji procesów przetwórstwa i łączenia materiałów, - montażu i regeneracji części maszyn.
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium dyplomowego jest zapoznanie studenta z wymogami obowiązującymi przy realizacji pracy badawczej, ukierunkowanie studenta w zakresie tworzenia własnej pracy dyplomowej, pomoc metodyczna i merytoryczna przy realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy dyplomowej. Sposoby zbierania materiałów źródłowych. Układ pracy dyplomowej. Konstrukcja poszczególnych rozdziałów i ich rola w całości pracy. Wymogi edytorskie – układ tekstu na stronie, typografia tekstu, pisownia nazw obcych i skrótów, składnia i ortografia. Wymogi konstrukcyjne ilustracji (tabel, wykresów, rycin, map, fotografii). Bibliografia i zasady powołań literaturowych. Metodyka postępowania w przygotowaniu pracy. Rola adiustacji tekstu.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca/ seminarium, dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjnyobjaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa podsumowująca osi agnięte efekty uczenia się,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekty na poziomie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C40_U01W wyniku przeprowadzonego toku nauczania Student potrafi dobierac metody badawcze, analizować wyniki i ch przygotować prezentację. Umie posługiwać się bazami danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
PMKI_1A_U10Potrafi przygotować w języku polskim oraz obcym opracowanie wskazanego problemu z zakresu projektowania konstrukcji i technologii materiałowych w sposób komunikatywny i dobrze udokumentowany zgodnie z zasadami przyjętymi przy opracowaniu dokumentacji technicznej.
PMKI_1A_U11Potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne; potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty; potrafi przedstawić otrzymane wyniki w formie liczbowej i graficznej, dokonać ich interpretacji i wyciągnąć właściwe wnioski także o charakterze optymalizacyjnym.
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium dyplomowego jest zapoznanie studenta z wymogami obowiązującymi przy realizacji pracy badawczej, ukierunkowanie studenta w zakresie tworzenia własnej pracy dyplomowej, pomoc metodyczna i merytoryczna przy realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy dyplomowej. Sposoby zbierania materiałów źródłowych. Układ pracy dyplomowej. Konstrukcja poszczególnych rozdziałów i ich rola w całości pracy. Wymogi edytorskie – układ tekstu na stronie, typografia tekstu, pisownia nazw obcych i skrótów, składnia i ortografia. Wymogi konstrukcyjne ilustracji (tabel, wykresów, rycin, map, fotografii). Bibliografia i zasady powołań literaturowych. Metodyka postępowania w przygotowaniu pracy. Rola adiustacji tekstu.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca/ seminarium, dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjnyobjaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa podsumowująca osi agnięte efekty uczenia się,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekty na poziomie 50-59%
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C40_K01Na prodstawie zrealizowanych zajęć Student potrafi udowodnić swoją aktywną postawę, kreatywność i świadomość w środowisku inżynierskim,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_K05Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących osiągnięć wiedzy technicznej i innych aspektów działalności projektanta; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały.
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium dyplomowego jest zapoznanie studenta z wymogami obowiązującymi przy realizacji pracy badawczej, ukierunkowanie studenta w zakresie tworzenia własnej pracy dyplomowej, pomoc metodyczna i merytoryczna przy realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy dyplomowej. Sposoby zbierania materiałów źródłowych. Układ pracy dyplomowej. Konstrukcja poszczególnych rozdziałów i ich rola w całości pracy. Wymogi edytorskie – układ tekstu na stronie, typografia tekstu, pisownia nazw obcych i skrótów, składnia i ortografia. Wymogi konstrukcyjne ilustracji (tabel, wykresów, rycin, map, fotografii). Bibliografia i zasady powołań literaturowych. Metodyka postępowania w przygotowaniu pracy. Rola adiustacji tekstu.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca/ seminarium, dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca/Wykład informacyjnyobjaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa podsumowująca osi agnięte efekty uczenia się,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student uczestniczy we wszystkich zajęciach seminaryjnych
3,5
4,0
4,5
5,0