Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika inżynierska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie materiałowe w konstrukcjach inżynierskich
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika inżynierska
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kosecka-Nowak <Magdalena.Bockowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 2,00,60zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Rysunek techniczny

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejętności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego
C-2Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, czytania i interpretowania tradycyjnych 2W rysunków technicznych maszynowych
C-3Utrwalenie zasad zapisu konstrukcji podstawowych części maszyn zgodnie z normami rysunku technicznego maszynowego
C-4Ukształtowanie umiejętności parametrycznego modelowania bryłowego na bazie systemu SolidWorks, poziom CSWA – Certified SolidWorks Associate

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Podstawy modelowania2
T-P-2Operacja bazowa - szkic - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny.2
T-P-3Relacje symetryczności, lustro2
T-P-4Zastosowanie związków funkcyjnych w modelowaniu parametrycznym2
T-P-5Korzystanie z geometrii już istniejącej do definiowania nowej. Relacje. Połączenie wymiarów ze zmienną globalną, wykorzystanie w równaniach parametrów wcześniejszych operacji2
T-P-6Operacje kopiowania, szyk liniowy i kołowy2
T-P-7Modelowanie części klasa piasta. Wykorzystanie kreatora otworów do tworzenia otworów gwintowanych.2
T-P-8Tworzenie szablonu rysunku. Rysunek piasty – rysunki rzutów z układem wymiarów2
T-P-9Rysunek piasty – opis rysunku: wymiary i adnotacje rysunku wykonawczego.2
T-P-10Żebro z rysunkiem, przekrój stopniowy2
T-P-11Kolokwium z modelowania części i tworzenia rysunku2
T-P-12Tworzenie złożeń z gotowych części. Prezentacja modelu. Tworzenie dokumentacji 2D do złożenia z rozstrzelonymi widokami. Uzupełnianie tabeli elementów złożenia właściwościami dostosowanymi części.4
T-P-13Egzamin CSWA. Zaliczenie.4
30
wykłady
T-W-1Wykład wprowadzający - komputerowe wspomaganie projektowania, systemy CAD. Wprowadzenie do systemu SOLIDWORKS.1
T-W-2Podstawy modelowania parametrycznego. Operacja bazowa - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu operacji bazowej. Intencja projektu.1
T-W-3Symetryczność w konstrukcji i jej znaczenie dla procedury modelowania konstrukcji. Relacje symetryczności, lustro w szkicu i operacja lustro.1
T-W-4Definiowanie wymiarów równaniami zgodnie z intencją projektu. Korzystanie z geometrii wcześniej zdefiniowanej w modelu przy definiowaniu kolejnych etapów procedury modelowania konstrukcji.1
T-W-5Operacje kopiowania jako narzędzia optymalizujące strukturę modelu – szyk kołowy i liniowy, przenieś/kopiuj.1
T-W-6Kreator otworów – jak i kiedy go stosować.1
T-W-7Szablony dokumentów. Tworzenie szablonu zgodnie z zasadami rysunku technicznego maszynowego. Wyjaśnienie wymagań do zadania domowego 1.1
T-W-8Tworzenie konstrukcji klasy wałek wraz z dokumentacją techniczną. Wyrwania, przekroje a kłady.1
T-W-9Przekroje części symetrycznych, części obrotowych o regularnie rozmieszczonych szczegółach konstrukcyjnych, np. otworach, ściankach. Tworzenie elementów typu żebro.1
T-W-10Operacja wyciągania po ścieżce. Prosta część wieloobiektowa z łącznikiem. Łącznik w rysunku. Przekrój stopniowy.1
T-W-11Wyciąganie po profilach. Operacja kopuła. Geometria odniesienia. Tworzenie płaszczyzn.1
T-W-12Modelowanie złożeń od dołu w górę, czyli tworzenie złożenia z gotowych części. Inteligentne wiązania Smart Mates.2
T-W-13Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWA jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Zadanie domowe 2: egzamin próbny CSWA jako przygotowanie do egzaminu CSWA. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego. Właściwości masy.1
T-W-14Prezentacja modelu złożenia. Symulacja ruchu. Rysunek złożenia z rozstrzelonym widokiem i specyfikacją elementów. Modyfikacja tabeli elementów. Właściwości dostosowane części i złożeń. Przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Konsultacje5
A-P-3Na podstawie dwóch rzutów prostokątnych (widoki z zaznaczeniem niewidocznych fragmentów postaci konstrukcji liniami kreskowanymi) tworzenie w pełni parametrycznego modelu części dokonując doboru optymalnego układu wymiarów dla danych wymiarów gabarytowych.5
A-P-4Tworzenie rysunku wg zasad PN rysunku technicznego maszynowego z optymalnym układem rzutów stosując widoki, przekroje, kłady lub przekroje częściowe.5
A-P-5Przygotowanie do CSWA4
A-P-6Realizacja próbnego egzaminu1
50
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca z pomocą i samouczkiem SolidWorks - przygotowanie do testu z pojęć związanych z modelowaniem.5
A-W-3Konsultacje5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Podająca - wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych, tablicy
M-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-3problemowa - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-5praktyczna - metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-3Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami doboru układu wymiarów w modelu części i układu rzutów w dokumentacji 2W. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania modelu części na podstawie dokumentacji 2W: prawidłowości budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności jego realizacji.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu próbnego CSWA realizowanego w domu.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena testu wielokrotnego wyboru o tematyce parametryczne modelowanie bryłowe części, złożeń i tworzenie dokumentacji 2W.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu rzeczywistego CSWA realizowanego na Uczelni.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_C12_W01
Student powinien posiadać wiedzę wystarczającą do samodzielnego tworzenia dokumentacji rysunkowej części maszyn oraz posługiwania się programem wspomagającym rysowanie.
PMKI_1A_W07C-3, C-2T-W-6, T-W-8, T-W-14, T-W-11, T-W-5, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-W-13, T-W-1, T-W-12, T-W-10, T-W-7M-3S-7, S-3, S-5
PMKI_1A_C12_W02
Student potrafi objaśnić technikę parametrycznego modelowania prostych i złożonych części maszyn z wykorzystaniem systemu SolidWorks.
PMKI_1A_W07C-4, C-1T-W-10, T-W-14, T-W-8, T-W-5, T-W-12, T-W-11, T-W-3, T-W-1, T-W-7, T-W-9, T-W-4, T-W-13, T-W-6, T-W-2M-4, M-5, M-3, M-2, M-1S-1, S-6, S-8, S-4, S-7

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_C12_U01
Student potrafi tworzyć parametryczne modele bryłowe prostych i złożonych części maszynowych
PMKI_1A_U04, PMKI_1A_U10C-1, C-3, C-2T-W-8, T-P-3, T-P-2, T-W-7, T-P-7, T-W-1, T-W-2, T-P-1, T-W-10, T-W-12, T-W-5, T-W-9, T-W-3, T-P-4, T-W-6, T-W-11, T-P-5, T-W-4, T-P-12, T-P-6M-5, M-2, M-4S-2, S-3, S-5
PMKI_1A_C12_U02
Student potrafi wykonać dokumentację 2W modelu bryłowego części i ich zespołów zgodnie z zasadami rysunku maszynowego przy użyciu systemu SolidWorks.
PMKI_1A_U04, PMKI_1A_U10C-1, C-3, C-2T-W-8, T-W-10, T-W-12, T-W-7, T-W-9, T-P-8, T-W-14M-2, M-4, M-5S-3, S-2, S-5
PMKI_1A_C12_U03
Student posiada umiejętności użytkowania systemu SolidWorks na poziomie CSWA - Certified SolidWorks Associate
PMKI_1A_U04, PMKI_1A_U10C-1, C-4T-W-13, T-P-13M-5, M-4, M-3, M-2S-5, S-1, S-6, S-2, S-8, S-4, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PMKI_1A_C12_K01
Zajęcia praktyczne kształtują aktywność, samodzielność i kreatywność w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań.
PMKI_1A_K01C-1T-P-13, T-P-11M-5S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_C12_W01
Student powinien posiadać wiedzę wystarczającą do samodzielnego tworzenia dokumentacji rysunkowej części maszyn oraz posługiwania się programem wspomagającym rysowanie.
2,0Student nie potrafi wykazać się znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Studnet opanował cały zakres materiału w sposób ogólny. nie potrafi dokonać jej efektywnej analizy.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią miedzy 3 a 4
4,0Student opanował cały zakres materiału. Wykazuje sie znajomością, podanych w programie nauczania, szczegółów. W analizie potrafi okreslić ich związki przyczynowe.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4 a 5.
5,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi go efektywnie prezentować, analizować a takjże wykazuje zainteresowanie szerszą wiedzą z tego przedmiotu.
PMKI_1A_C12_W02
Student potrafi objaśnić technikę parametrycznego modelowania prostych i złożonych części maszyn z wykorzystaniem systemu SolidWorks.
2,0Student nie zna zasad parametrycznego modelowania bryłowego.
3,0Student potrafi wymienić podstawowe techniki modelowania części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi wyjaśnić większość technik parametrycznego modelowania bryłowego.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować i objaśnić sposób tworzenia parametrycznych modeli części maszyn.
4,5Student potrafi objaśnic i porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego modeli części maszyn.
5,0Student potrafi objaśnic i porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego i wskazać ich optymalne zastosowanie przy tworzeniu modeli części maszyn.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_C12_U01
Student potrafi tworzyć parametryczne modele bryłowe prostych i złożonych części maszynowych
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi technik paramterycznego modelowania w modelowaniu części o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SOlidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania Solidworks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla porostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafiu zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować efektywne właściwe techniki parametrycznego modelowania przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.
PMKI_1A_C12_U02
Student potrafi wykonać dokumentację 2W modelu bryłowego części i ich zespołów zgodnie z zasadami rysunku maszynowego przy użyciu systemu SolidWorks.
2,0Student nie potrafi stosując system SolidWorksodwzorować dokumentacji 2W części maszynowych o mprostej budowie geometrycznej, czyli nie potrafi stosować narzędzi automatycznego tworzenia rzutów i ich opisów.
3,0Student potrafi stosując system SolidWorks odwzorować dokumentację 2W części maszymowych o prostej budowie geometrycznej w zakresie rzutów i ich wymiarów.
3,5Student potrafi stosując system SolidWorks odwzorwoać dokumentację 2W części maszymowych o średniej złożoności budowy geometrycznej w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
4,0Student potrafi wykonać dokumentację 2W części maszymowych wykorzystując wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia i elementy w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
4,5Student potrafi opracować dokumentację 2W części maszynowych o różnym stopniu złożoności z samodzielnym doborem rzutów i ich opisu przy zastsosowaniu właściwych narzędzi i elementów w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
5,0Student potrafi opracować dokumentację 2W części maszynowych o różnym stopniu złożoności z optymalnym doborem rzutów i ich opisu przy zastsosowaniu właściwych narzędzi i elementów w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego
PMKI_1A_C12_U03
Student posiada umiejętności użytkowania systemu SolidWorks na poziomie CSWA - Certified SolidWorks Associate
2,0Student nie potrafi wykorzystać technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego dla prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować optymalne techniki parametrycznego modelowania bryłowego dla prostych i złożonych części maszyn.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PMKI_1A_C12_K01
Zajęcia praktyczne kształtują aktywność, samodzielność i kreatywność w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań.
2,0Student nie potrafi samodzielnie modelować i tworzyć dokumentacji technicznej.
3,0Student wykazuje ograniczoną samodzielność i kreatywność przy tworzeniu modeli i rysunków do nich.
3,5Student wymaga pomoc w zakresie wskazówek co do wyboru właściwych narzędzi i technik modelowania i tworzenia rysunku.
4,0Student pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi i wykazuje znaczną kreatywność.
4,5Studnet pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi i wykazuje znaczną kreatywność.
5,0Student wykazuje pełną samodzielność, kreatywność i innowacyjność w trakcie pracy na zajęciach i nad projektami domowymi.

Literatura podstawowa

  1. x, x, x, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Podstawy modelowania2
T-P-2Operacja bazowa - szkic - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny.2
T-P-3Relacje symetryczności, lustro2
T-P-4Zastosowanie związków funkcyjnych w modelowaniu parametrycznym2
T-P-5Korzystanie z geometrii już istniejącej do definiowania nowej. Relacje. Połączenie wymiarów ze zmienną globalną, wykorzystanie w równaniach parametrów wcześniejszych operacji2
T-P-6Operacje kopiowania, szyk liniowy i kołowy2
T-P-7Modelowanie części klasa piasta. Wykorzystanie kreatora otworów do tworzenia otworów gwintowanych.2
T-P-8Tworzenie szablonu rysunku. Rysunek piasty – rysunki rzutów z układem wymiarów2
T-P-9Rysunek piasty – opis rysunku: wymiary i adnotacje rysunku wykonawczego.2
T-P-10Żebro z rysunkiem, przekrój stopniowy2
T-P-11Kolokwium z modelowania części i tworzenia rysunku2
T-P-12Tworzenie złożeń z gotowych części. Prezentacja modelu. Tworzenie dokumentacji 2D do złożenia z rozstrzelonymi widokami. Uzupełnianie tabeli elementów złożenia właściwościami dostosowanymi części.4
T-P-13Egzamin CSWA. Zaliczenie.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykład wprowadzający - komputerowe wspomaganie projektowania, systemy CAD. Wprowadzenie do systemu SOLIDWORKS.1
T-W-2Podstawy modelowania parametrycznego. Operacja bazowa - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu operacji bazowej. Intencja projektu.1
T-W-3Symetryczność w konstrukcji i jej znaczenie dla procedury modelowania konstrukcji. Relacje symetryczności, lustro w szkicu i operacja lustro.1
T-W-4Definiowanie wymiarów równaniami zgodnie z intencją projektu. Korzystanie z geometrii wcześniej zdefiniowanej w modelu przy definiowaniu kolejnych etapów procedury modelowania konstrukcji.1
T-W-5Operacje kopiowania jako narzędzia optymalizujące strukturę modelu – szyk kołowy i liniowy, przenieś/kopiuj.1
T-W-6Kreator otworów – jak i kiedy go stosować.1
T-W-7Szablony dokumentów. Tworzenie szablonu zgodnie z zasadami rysunku technicznego maszynowego. Wyjaśnienie wymagań do zadania domowego 1.1
T-W-8Tworzenie konstrukcji klasy wałek wraz z dokumentacją techniczną. Wyrwania, przekroje a kłady.1
T-W-9Przekroje części symetrycznych, części obrotowych o regularnie rozmieszczonych szczegółach konstrukcyjnych, np. otworach, ściankach. Tworzenie elementów typu żebro.1
T-W-10Operacja wyciągania po ścieżce. Prosta część wieloobiektowa z łącznikiem. Łącznik w rysunku. Przekrój stopniowy.1
T-W-11Wyciąganie po profilach. Operacja kopuła. Geometria odniesienia. Tworzenie płaszczyzn.1
T-W-12Modelowanie złożeń od dołu w górę, czyli tworzenie złożenia z gotowych części. Inteligentne wiązania Smart Mates.2
T-W-13Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWA jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Zadanie domowe 2: egzamin próbny CSWA jako przygotowanie do egzaminu CSWA. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego. Właściwości masy.1
T-W-14Prezentacja modelu złożenia. Symulacja ruchu. Rysunek złożenia z rozstrzelonym widokiem i specyfikacją elementów. Modyfikacja tabeli elementów. Właściwości dostosowane części i złożeń. Przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Konsultacje5
A-P-3Na podstawie dwóch rzutów prostokątnych (widoki z zaznaczeniem niewidocznych fragmentów postaci konstrukcji liniami kreskowanymi) tworzenie w pełni parametrycznego modelu części dokonując doboru optymalnego układu wymiarów dla danych wymiarów gabarytowych.5
A-P-4Tworzenie rysunku wg zasad PN rysunku technicznego maszynowego z optymalnym układem rzutów stosując widoki, przekroje, kłady lub przekroje częściowe.5
A-P-5Przygotowanie do CSWA4
A-P-6Realizacja próbnego egzaminu1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca z pomocą i samouczkiem SolidWorks - przygotowanie do testu z pojęć związanych z modelowaniem.5
A-W-3Konsultacje5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C12_W01Student powinien posiadać wiedzę wystarczającą do samodzielnego tworzenia dokumentacji rysunkowej części maszyn oraz posługiwania się programem wspomagającym rysowanie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_W07Zna podstawowe metody i techniki: - konstruowania elementów maszyn i urządzeń w środowisku systemów CAx, - pomiarów części maszyn i analizy wymiarowej, - projektowania procesów technologicznych, - projektowania oprzyrządowania technologicznego, - projektowania operacji procesów przetwórstwa i łączenia materiałów, - montażu i regeneracji części maszyn.
Cel przedmiotuC-3Utrwalenie zasad zapisu konstrukcji podstawowych części maszyn zgodnie z normami rysunku technicznego maszynowego
C-2Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, czytania i interpretowania tradycyjnych 2W rysunków technicznych maszynowych
Treści programoweT-W-6Kreator otworów – jak i kiedy go stosować.
T-W-8Tworzenie konstrukcji klasy wałek wraz z dokumentacją techniczną. Wyrwania, przekroje a kłady.
T-W-14Prezentacja modelu złożenia. Symulacja ruchu. Rysunek złożenia z rozstrzelonym widokiem i specyfikacją elementów. Modyfikacja tabeli elementów. Właściwości dostosowane części i złożeń. Przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu.
T-W-11Wyciąganie po profilach. Operacja kopuła. Geometria odniesienia. Tworzenie płaszczyzn.
T-W-5Operacje kopiowania jako narzędzia optymalizujące strukturę modelu – szyk kołowy i liniowy, przenieś/kopiuj.
T-W-4Definiowanie wymiarów równaniami zgodnie z intencją projektu. Korzystanie z geometrii wcześniej zdefiniowanej w modelu przy definiowaniu kolejnych etapów procedury modelowania konstrukcji.
T-W-2Podstawy modelowania parametrycznego. Operacja bazowa - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu operacji bazowej. Intencja projektu.
T-W-3Symetryczność w konstrukcji i jej znaczenie dla procedury modelowania konstrukcji. Relacje symetryczności, lustro w szkicu i operacja lustro.
T-W-9Przekroje części symetrycznych, części obrotowych o regularnie rozmieszczonych szczegółach konstrukcyjnych, np. otworach, ściankach. Tworzenie elementów typu żebro.
T-W-13Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWA jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Zadanie domowe 2: egzamin próbny CSWA jako przygotowanie do egzaminu CSWA. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego. Właściwości masy.
T-W-1Wykład wprowadzający - komputerowe wspomaganie projektowania, systemy CAD. Wprowadzenie do systemu SOLIDWORKS.
T-W-12Modelowanie złożeń od dołu w górę, czyli tworzenie złożenia z gotowych części. Inteligentne wiązania Smart Mates.
T-W-10Operacja wyciągania po ścieżce. Prosta część wieloobiektowa z łącznikiem. Łącznik w rysunku. Przekrój stopniowy.
T-W-7Szablony dokumentów. Tworzenie szablonu zgodnie z zasadami rysunku technicznego maszynowego. Wyjaśnienie wymagań do zadania domowego 1.
Metody nauczaniaM-3problemowa - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
Sposób ocenyS-7Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena testu wielokrotnego wyboru o tematyce parametryczne modelowanie bryłowe części, złożeń i tworzenie dokumentacji 2W.
S-3Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami doboru układu wymiarów w modelu części i układu rzutów w dokumentacji 2W. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykazać się znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Studnet opanował cały zakres materiału w sposób ogólny. nie potrafi dokonać jej efektywnej analizy.
3,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią miedzy 3 a 4
4,0Student opanował cały zakres materiału. Wykazuje sie znajomością, podanych w programie nauczania, szczegółów. W analizie potrafi okreslić ich związki przyczynowe.
4,5Student opanował materiał na ocenę pośrednią między 4 a 5.
5,0Student opanował cały zakres materiału. Potrafi go efektywnie prezentować, analizować a takjże wykazuje zainteresowanie szerszą wiedzą z tego przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C12_W02Student potrafi objaśnić technikę parametrycznego modelowania prostych i złożonych części maszyn z wykorzystaniem systemu SolidWorks.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_W07Zna podstawowe metody i techniki: - konstruowania elementów maszyn i urządzeń w środowisku systemów CAx, - pomiarów części maszyn i analizy wymiarowej, - projektowania procesów technologicznych, - projektowania oprzyrządowania technologicznego, - projektowania operacji procesów przetwórstwa i łączenia materiałów, - montażu i regeneracji części maszyn.
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności parametrycznego modelowania bryłowego na bazie systemu SolidWorks, poziom CSWA – Certified SolidWorks Associate
C-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejętności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego
Treści programoweT-W-10Operacja wyciągania po ścieżce. Prosta część wieloobiektowa z łącznikiem. Łącznik w rysunku. Przekrój stopniowy.
T-W-14Prezentacja modelu złożenia. Symulacja ruchu. Rysunek złożenia z rozstrzelonym widokiem i specyfikacją elementów. Modyfikacja tabeli elementów. Właściwości dostosowane części i złożeń. Przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu.
T-W-8Tworzenie konstrukcji klasy wałek wraz z dokumentacją techniczną. Wyrwania, przekroje a kłady.
T-W-5Operacje kopiowania jako narzędzia optymalizujące strukturę modelu – szyk kołowy i liniowy, przenieś/kopiuj.
T-W-12Modelowanie złożeń od dołu w górę, czyli tworzenie złożenia z gotowych części. Inteligentne wiązania Smart Mates.
T-W-11Wyciąganie po profilach. Operacja kopuła. Geometria odniesienia. Tworzenie płaszczyzn.
T-W-3Symetryczność w konstrukcji i jej znaczenie dla procedury modelowania konstrukcji. Relacje symetryczności, lustro w szkicu i operacja lustro.
T-W-1Wykład wprowadzający - komputerowe wspomaganie projektowania, systemy CAD. Wprowadzenie do systemu SOLIDWORKS.
T-W-7Szablony dokumentów. Tworzenie szablonu zgodnie z zasadami rysunku technicznego maszynowego. Wyjaśnienie wymagań do zadania domowego 1.
T-W-9Przekroje części symetrycznych, części obrotowych o regularnie rozmieszczonych szczegółach konstrukcyjnych, np. otworach, ściankach. Tworzenie elementów typu żebro.
T-W-4Definiowanie wymiarów równaniami zgodnie z intencją projektu. Korzystanie z geometrii wcześniej zdefiniowanej w modelu przy definiowaniu kolejnych etapów procedury modelowania konstrukcji.
T-W-13Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWA jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Zadanie domowe 2: egzamin próbny CSWA jako przygotowanie do egzaminu CSWA. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego. Właściwości masy.
T-W-6Kreator otworów – jak i kiedy go stosować.
T-W-2Podstawy modelowania parametrycznego. Operacja bazowa - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu operacji bazowej. Intencja projektu.
Metody nauczaniaM-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-5praktyczna - metoda projektów
M-3problemowa - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
M-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-1Podająca - wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnych, tablicy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu próbnego CSWA realizowanego w domu.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu rzeczywistego CSWA realizowanego na Uczelni.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania modelu części na podstawie dokumentacji 2W: prawidłowości budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności jego realizacji.
S-7Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena testu wielokrotnego wyboru o tematyce parametryczne modelowanie bryłowe części, złożeń i tworzenie dokumentacji 2W.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad parametrycznego modelowania bryłowego.
3,0Student potrafi wymienić podstawowe techniki modelowania części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi wyjaśnić większość technik parametrycznego modelowania bryłowego.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować i objaśnić sposób tworzenia parametrycznych modeli części maszyn.
4,5Student potrafi objaśnic i porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego modeli części maszyn.
5,0Student potrafi objaśnic i porównać techniki parametrycznego modelowania bryłowego i wskazać ich optymalne zastosowanie przy tworzeniu modeli części maszyn.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C12_U01Student potrafi tworzyć parametryczne modele bryłowe prostych i złożonych części maszynowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_U04Potrafi – zgodnie ze specyfikacją – zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx.
PMKI_1A_U10Potrafi przygotować w języku polskim oraz obcym opracowanie wskazanego problemu z zakresu projektowania konstrukcji i technologii materiałowych w sposób komunikatywny i dobrze udokumentowany zgodnie z zasadami przyjętymi przy opracowaniu dokumentacji technicznej.
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejętności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego
C-3Utrwalenie zasad zapisu konstrukcji podstawowych części maszyn zgodnie z normami rysunku technicznego maszynowego
C-2Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, czytania i interpretowania tradycyjnych 2W rysunków technicznych maszynowych
Treści programoweT-W-8Tworzenie konstrukcji klasy wałek wraz z dokumentacją techniczną. Wyrwania, przekroje a kłady.
T-P-3Relacje symetryczności, lustro
T-P-2Operacja bazowa - szkic - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny.
T-W-7Szablony dokumentów. Tworzenie szablonu zgodnie z zasadami rysunku technicznego maszynowego. Wyjaśnienie wymagań do zadania domowego 1.
T-P-7Modelowanie części klasa piasta. Wykorzystanie kreatora otworów do tworzenia otworów gwintowanych.
T-W-1Wykład wprowadzający - komputerowe wspomaganie projektowania, systemy CAD. Wprowadzenie do systemu SOLIDWORKS.
T-W-2Podstawy modelowania parametrycznego. Operacja bazowa - wybór najlepszego profilu i płaszczyzny szkicu operacji bazowej. Intencja projektu.
T-P-1Podstawy modelowania
T-W-10Operacja wyciągania po ścieżce. Prosta część wieloobiektowa z łącznikiem. Łącznik w rysunku. Przekrój stopniowy.
T-W-12Modelowanie złożeń od dołu w górę, czyli tworzenie złożenia z gotowych części. Inteligentne wiązania Smart Mates.
T-W-5Operacje kopiowania jako narzędzia optymalizujące strukturę modelu – szyk kołowy i liniowy, przenieś/kopiuj.
T-W-9Przekroje części symetrycznych, części obrotowych o regularnie rozmieszczonych szczegółach konstrukcyjnych, np. otworach, ściankach. Tworzenie elementów typu żebro.
T-W-3Symetryczność w konstrukcji i jej znaczenie dla procedury modelowania konstrukcji. Relacje symetryczności, lustro w szkicu i operacja lustro.
T-P-4Zastosowanie związków funkcyjnych w modelowaniu parametrycznym
T-W-6Kreator otworów – jak i kiedy go stosować.
T-W-11Wyciąganie po profilach. Operacja kopuła. Geometria odniesienia. Tworzenie płaszczyzn.
T-P-5Korzystanie z geometrii już istniejącej do definiowania nowej. Relacje. Połączenie wymiarów ze zmienną globalną, wykorzystanie w równaniach parametrów wcześniejszych operacji
T-W-4Definiowanie wymiarów równaniami zgodnie z intencją projektu. Korzystanie z geometrii wcześniej zdefiniowanej w modelu przy definiowaniu kolejnych etapów procedury modelowania konstrukcji.
T-P-12Tworzenie złożeń z gotowych części. Prezentacja modelu. Tworzenie dokumentacji 2D do złożenia z rozstrzelonymi widokami. Uzupełnianie tabeli elementów złożenia właściwościami dostosowanymi części.
T-P-6Operacje kopiowania, szyk liniowy i kołowy
Metody nauczaniaM-5praktyczna - metoda projektów
M-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-3Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami doboru układu wymiarów w modelu części i układu rzutów w dokumentacji 2W. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać narzędzi technik paramterycznego modelowania w modelowaniu części o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SOlidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania Solidworks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla porostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafiu zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować efektywne właściwe techniki parametrycznego modelowania przy tworzeniu części maszyn o różnym stopniu złożoności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C12_U02Student potrafi wykonać dokumentację 2W modelu bryłowego części i ich zespołów zgodnie z zasadami rysunku maszynowego przy użyciu systemu SolidWorks.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_U04Potrafi – zgodnie ze specyfikacją – zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx.
PMKI_1A_U10Potrafi przygotować w języku polskim oraz obcym opracowanie wskazanego problemu z zakresu projektowania konstrukcji i technologii materiałowych w sposób komunikatywny i dobrze udokumentowany zgodnie z zasadami przyjętymi przy opracowaniu dokumentacji technicznej.
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejętności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego
C-3Utrwalenie zasad zapisu konstrukcji podstawowych części maszyn zgodnie z normami rysunku technicznego maszynowego
C-2Kształtowanie wyobraźni przestrzennej, czytania i interpretowania tradycyjnych 2W rysunków technicznych maszynowych
Treści programoweT-W-8Tworzenie konstrukcji klasy wałek wraz z dokumentacją techniczną. Wyrwania, przekroje a kłady.
T-W-10Operacja wyciągania po ścieżce. Prosta część wieloobiektowa z łącznikiem. Łącznik w rysunku. Przekrój stopniowy.
T-W-12Modelowanie złożeń od dołu w górę, czyli tworzenie złożenia z gotowych części. Inteligentne wiązania Smart Mates.
T-W-7Szablony dokumentów. Tworzenie szablonu zgodnie z zasadami rysunku technicznego maszynowego. Wyjaśnienie wymagań do zadania domowego 1.
T-W-9Przekroje części symetrycznych, części obrotowych o regularnie rozmieszczonych szczegółach konstrukcyjnych, np. otworach, ściankach. Tworzenie elementów typu żebro.
T-P-8Tworzenie szablonu rysunku. Rysunek piasty – rysunki rzutów z układem wymiarów
T-W-14Prezentacja modelu złożenia. Symulacja ruchu. Rysunek złożenia z rozstrzelonym widokiem i specyfikacją elementów. Modyfikacja tabeli elementów. Właściwości dostosowane części i złożeń. Przeprowadzanie wykrywania kolizji przy poruszaniu części w złożeniu.
Metody nauczaniaM-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-5praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami doboru układu wymiarów w modelu części i układu rzutów w dokumentacji 2W. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stosując system SolidWorksodwzorować dokumentacji 2W części maszynowych o mprostej budowie geometrycznej, czyli nie potrafi stosować narzędzi automatycznego tworzenia rzutów i ich opisów.
3,0Student potrafi stosując system SolidWorks odwzorować dokumentację 2W części maszymowych o prostej budowie geometrycznej w zakresie rzutów i ich wymiarów.
3,5Student potrafi stosując system SolidWorks odwzorwoać dokumentację 2W części maszymowych o średniej złożoności budowy geometrycznej w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
4,0Student potrafi wykonać dokumentację 2W części maszymowych wykorzystując wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia i elementy w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
4,5Student potrafi opracować dokumentację 2W części maszynowych o różnym stopniu złożoności z samodzielnym doborem rzutów i ich opisu przy zastsosowaniu właściwych narzędzi i elementów w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego.
5,0Student potrafi opracować dokumentację 2W części maszynowych o różnym stopniu złożoności z optymalnym doborem rzutów i ich opisu przy zastsosowaniu właściwych narzędzi i elementów w zakresie tworzenia rysunku wykonawczego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C12_U03Student posiada umiejętności użytkowania systemu SolidWorks na poziomie CSWA - Certified SolidWorks Associate
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_U04Potrafi – zgodnie ze specyfikacją – zaprojektować oraz nadzorować wykonanie prostych urządzeń, opracować proces technologiczny, używając właściwych metod i technik wspomagania komputerowego CAx.
PMKI_1A_U10Potrafi przygotować w języku polskim oraz obcym opracowanie wskazanego problemu z zakresu projektowania konstrukcji i technologii materiałowych w sposób komunikatywny i dobrze udokumentowany zgodnie z zasadami przyjętymi przy opracowaniu dokumentacji technicznej.
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejętności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego
C-4Ukształtowanie umiejętności parametrycznego modelowania bryłowego na bazie systemu SolidWorks, poziom CSWA – Certified SolidWorks Associate
Treści programoweT-W-13Certyfikacja SOLIDWORKS na poziomie CSWA jako weryfikacja umiejętności i element konkurencyjności na rynku pracy. Zadanie domowe 2: egzamin próbny CSWA jako przygotowanie do egzaminu CSWA. Prezentacja przykładowych zadań egzaminu rzeczywistego. Właściwości masy.
T-P-13Egzamin CSWA. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-5praktyczna - metoda projektów
M-4praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera
M-3problemowa - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem i pokazem
M-2programowana i praktyczna - pokaz z użyciem komputera
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks.
S-1Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu próbnego CSWA realizowanego w domu.
S-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-8Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena proporcjonalna do wyniku egzaminu rzeczywistego CSWA realizowanego na Uczelni.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca: Ocena odwzorowania modelu części na podstawie dokumentacji 2W: prawidłowości budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności jego realizacji.
S-3Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami doboru układu wymiarów w modelu części i układu rzutów w dokumentacji 2W. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,0Student potrafi zastosować większość prostych technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o prostej budowie geometrycznej.
3,5Student potrafi zastosować większość technik i narzędzi modelowania SolidWorks w celu utworzenia modelu bryłowego części i złożeń o mniejszym stopniu złożoności.
4,0Student potrafi prawidłowo zinterpretować budowę i utworzyć model parametryczny dla prostych i złożonych części maszyn.
4,5Student potrafi zastosować, porównać różne techniki parametrycznego modelowania bryłowego dla prostych i złożonych części maszyn.
5,0Student potrafi zastosować optymalne techniki parametrycznego modelowania bryłowego dla prostych i złożonych części maszyn.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPMKI_1A_C12_K01Zajęcia praktyczne kształtują aktywność, samodzielność i kreatywność w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPMKI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, ma świadomości konieczności ciągłego jej poszerzania oraz zasięgania opinii ekspertów.
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności efektywnego komunikowania się w języku inżynierskim przez nabycie umiejętności stosowania nowoczesnych technik i narzędzi projektowania inżynierskiego
Treści programoweT-P-13Egzamin CSWA. Zaliczenie.
T-P-11Kolokwium z modelowania części i tworzenia rysunku
Metody nauczaniaM-5praktyczna - metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami rysunku części: staranności i zgodności wykonania dokumentacji z zasadami rysunku technicznego maszynowego oraz umiejętności wykorzystania systemu SolidWorks. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-3Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami doboru układu wymiarów w modelu części i układu rzutów w dokumentacji 2W. Dyskusja nad przyjętymi rozwiązaniami. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
S-1Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena z uwagami modelu części: prawidłowości jego budowy geometrycznej, parametryczności modelu i optymalności realizacji. Ocena niedostateczna wymaga poprawy, ocena pozytywna <5 umożliwia poprawę i ponowną ocenę podsumowującą.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie modelować i tworzyć dokumentacji technicznej.
3,0Student wykazuje ograniczoną samodzielność i kreatywność przy tworzeniu modeli i rysunków do nich.
3,5Student wymaga pomoc w zakresie wskazówek co do wyboru właściwych narzędzi i technik modelowania i tworzenia rysunku.
4,0Student pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi i wykazuje znaczną kreatywność.
4,5Studnet pracuje samodzielnie na zajęciach i nad projektami domowymi i wykazuje znaczną kreatywność.
5,0Student wykazuje pełną samodzielność, kreatywność i innowacyjność w trakcie pracy na zajęciach i nad projektami domowymi.