Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)

Sylabus przedmiotu Wytrzymałość materiałów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria bezpieczeństwa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wytrzymałość materiałów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl>, Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,00,42egzamin
laboratoriaL4 15 1,00,29zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,29zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z matematyki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z mechaniki ogólnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejetność oceny wytrzymałości elementów konstrukcyjnych z wykorzystaniem modeli obliczeniowych wytrzymałości materiałów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów.13
T-A-2Kolokwium nr 1.1
T-A-3Kolokwium nr 2.1
15
laboratoria
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.1
T-L-2Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali.2
T-L-3Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali.2
T-L-4Próba udarności stali.2
T-L-5Pomiary odkształceń układów sprężystych.3
T-L-6Próba wytrzymałości zmęczeniowej.3
T-L-7Zaliczenie formy zajęć.2
15
wykłady
T-W-1Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów.2
T-W-2Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne.4
T-W-3Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne.2
T-W-4Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane.2
T-W-5Momenty bezwładności figur płaskich.4
T-W-6Skręcanie prętów o przekroju okrągłym.2
T-W-7Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych.5
T-W-8Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia.2
T-W-9Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów.5
T-W-10Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie się do kolokwiów10
25
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2opracowywanie wyników pomiarów8
A-L-3przygotowanie się do kolokwiów2
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do zaliczenia formy zajęć18
A-W-3udział w egzaminie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody programowane: z użyciem komputera.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu przeprowadzanego w dwóch formach, tj. pisemnej oraz ustnej (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_B10_W01
ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji
IB_1A_W07, IB_1A_W25T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02C-1T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_B10_U01
potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji
IB_1A_U04, IB_1A_U15T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U14InzA_U06C-1T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3
IB_1A_B10_U02
potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych
IB_1A_U18, IB_1A_U19T1A_U01, T1A_U14InzA_U06C-1T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3
IB_1A_B10_U03
potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi oraz wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji
IB_1A_U09, IB_1A_U10, IB_1A_U16T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07C-1T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_B10_K01
ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymalości konstrukcji
IB_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-1T-L-5, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-4, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-10, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_B10_W01
ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji
2,0Student nie ma wiedzy na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji.
3,0Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz sformułowania problemu i oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz sformułowania problemu i oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_B10_U01
potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji
2,0Student nie potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikacji zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji.
3,0Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności oraz przedstawić wnioski dla użytkownika opracowania.
5,0Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności oraz przedstawić wnioski dla użytkownika opracowania.
IB_1A_B10_U02
potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych
2,0Student nie potrafi znaleźć źródeł ani zinterpretować informacji o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych
3,0Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych w celu rozwiązania problemów o podstawowym stopniu trudności.
3,5Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych w celu rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych w celu rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych i określić na ich podstawie stopień zagrożeń w celu rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych i określić na ich podstawie stopień zagrożeń w celu rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
IB_1A_B10_U03
potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi oraz wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji
2,0Student nie potrafi ocenić przydatności rutynowych metod i narzędzi ani wykorzystać metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych do oceny wytrzymałości konstrukcji.
3,0Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności, wyciągnąć wnioski dotyczące stopnia zagrożenia.
5,0Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności, wyciągnąć wnioski dotyczące stopnia zagrożenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_B10_K01
ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymalości konstrukcji
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji

Literatura podstawowa

  1. Banasiak, M., Grossman, K., Trombski, M., Zbiór zadań z wytrzymałości materiałów, PWN, Warszawa, 1992
  2. Dyląg Z., Jakubowicz A., Orłoś Z., Wytrzymałość materiałów, WNT, Warszawa, 1996
  3. Grudziński, K., Ćwiczenia laboratoryjne z wytrzymałości materiałów, Politechnika Szczecińska, Szczecin, 1981

Literatura dodatkowa

  1. Jastrzębski, P., Mutermilch, J., Orłowski, W., Wytrzymałość materiałów, Arkady, Warszawa, 1985
  2. Niezgodziński M., Niezgodziński T., Wytrzymałość materiałów, PWN, Warszawa, 1979

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów.13
T-A-2Kolokwium nr 1.1
T-A-3Kolokwium nr 2.1
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.1
T-L-2Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali.2
T-L-3Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali.2
T-L-4Próba udarności stali.2
T-L-5Pomiary odkształceń układów sprężystych.3
T-L-6Próba wytrzymałości zmęczeniowej.3
T-L-7Zaliczenie formy zajęć.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów.2
T-W-2Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne.4
T-W-3Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne.2
T-W-4Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane.2
T-W-5Momenty bezwładności figur płaskich.4
T-W-6Skręcanie prętów o przekroju okrągłym.2
T-W-7Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych.5
T-W-8Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia.2
T-W-9Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów.5
T-W-10Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2przygotowanie się do kolokwiów10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2opracowywanie wyników pomiarów8
A-L-3przygotowanie się do kolokwiów2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie do zaliczenia formy zajęć18
A-W-3udział w egzaminie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B10_W01ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W07ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów, w tym doświadczalnych metod wyznaczania właściwości mechanicznych, niezbędną do oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji
IB_1A_W25zna zasady doboru materiałów inżynierskich do zastosowań technicznych, zna metody identyfikowania materiałów stosowanych w konstrukcjach w aspekcie bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejetność oceny wytrzymałości elementów konstrukcyjnych z wykorzystaniem modeli obliczeniowych wytrzymałości materiałów.
Treści programoweT-L-5Pomiary odkształceń układów sprężystych.
T-L-2Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali.
T-L-3Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali.
T-L-6Próba wytrzymałości zmęczeniowej.
T-L-7Zaliczenie formy zajęć.
T-L-4Próba udarności stali.
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.
T-W-1Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów.
T-W-2Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne.
T-W-4Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane.
T-W-6Skręcanie prętów o przekroju okrągłym.
T-W-5Momenty bezwładności figur płaskich.
T-W-3Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne.
T-W-10Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta.
T-W-7Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych.
T-W-8Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia.
T-W-9Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów.
T-A-1Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów.
T-A-2Kolokwium nr 1.
T-A-3Kolokwium nr 2.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Metody programowane: z użyciem komputera.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu przeprowadzanego w dwóch formach, tj. pisemnej oraz ustnej (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji.
3,0Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz sformułowania problemu i oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma wiedzę na temat wytrzymałości materiałów w zakresie doboru materiałów na elementy konstrukcyjne oraz sformułowania problemu i oceny bezpieczeństwa i niezawodności konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B10_U01potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
IB_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejetność oceny wytrzymałości elementów konstrukcyjnych z wykorzystaniem modeli obliczeniowych wytrzymałości materiałów.
Treści programoweT-L-5Pomiary odkształceń układów sprężystych.
T-L-2Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali.
T-L-3Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali.
T-L-6Próba wytrzymałości zmęczeniowej.
T-L-7Zaliczenie formy zajęć.
T-L-4Próba udarności stali.
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.
T-W-1Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów.
T-W-2Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne.
T-W-4Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane.
T-W-6Skręcanie prętów o przekroju okrągłym.
T-W-5Momenty bezwładności figur płaskich.
T-W-3Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne.
T-W-10Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta.
T-W-7Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych.
T-W-8Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia.
T-W-9Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów.
T-A-1Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów.
T-A-2Kolokwium nr 1.
T-A-3Kolokwium nr 2.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Metody programowane: z użyciem komputera.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu przeprowadzanego w dwóch formach, tj. pisemnej oraz ustnej (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikacji zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji.
3,0Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności oraz przedstawić wnioski dla użytkownika opracowania.
5,0Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację zadań związanych z oceną wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności oraz przedstawić wnioski dla użytkownika opracowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B10_U02potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U18potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i okreslić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
IB_1A_U19potrafi znaleźć źródła informacji o substancjach, materiałach lub procesach niebezpiecznych, zinterpretować je oraz zastosować do oceny zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejetność oceny wytrzymałości elementów konstrukcyjnych z wykorzystaniem modeli obliczeniowych wytrzymałości materiałów.
Treści programoweT-L-5Pomiary odkształceń układów sprężystych.
T-L-2Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali.
T-L-3Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali.
T-L-6Próba wytrzymałości zmęczeniowej.
T-L-7Zaliczenie formy zajęć.
T-L-4Próba udarności stali.
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.
T-W-1Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów.
T-W-2Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne.
T-W-4Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane.
T-W-6Skręcanie prętów o przekroju okrągłym.
T-W-5Momenty bezwładności figur płaskich.
T-W-3Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne.
T-W-10Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta.
T-W-7Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych.
T-W-8Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia.
T-W-9Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów.
T-A-1Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów.
T-A-2Kolokwium nr 1.
T-A-3Kolokwium nr 2.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Metody programowane: z użyciem komputera.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu przeprowadzanego w dwóch formach, tj. pisemnej oraz ustnej (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi znaleźć źródeł ani zinterpretować informacji o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych
3,0Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych w celu rozwiązania problemów o podstawowym stopniu trudności.
3,5Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych w celu rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych w celu rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych i określić na ich podstawie stopień zagrożeń w celu rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi znaleźć źródła oraz zinterpretować informacje o własnościach materiałów dla celów wytrzymałościowych i określić na ich podstawie stopień zagrożeń w celu rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B10_U03potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi oraz wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
IB_1A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne; potrafi opracować proste modele procesów i systemów o ograniczonej liczbie czynników zagrożenia, opracować proste symulacje komputerowe lub eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski dotyczące oceny ryzyka i wyboru metod zabezpieczenia
IB_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Umiejetność oceny wytrzymałości elementów konstrukcyjnych z wykorzystaniem modeli obliczeniowych wytrzymałości materiałów.
Treści programoweT-L-5Pomiary odkształceń układów sprężystych.
T-L-2Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali.
T-L-3Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali.
T-L-6Próba wytrzymałości zmęczeniowej.
T-L-7Zaliczenie formy zajęć.
T-L-4Próba udarności stali.
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.
T-W-1Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów.
T-W-2Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne.
T-W-4Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane.
T-W-6Skręcanie prętów o przekroju okrągłym.
T-W-5Momenty bezwładności figur płaskich.
T-W-3Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne.
T-W-10Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta.
T-W-7Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych.
T-W-8Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia.
T-W-9Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów.
T-A-1Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów.
T-A-2Kolokwium nr 1.
T-A-3Kolokwium nr 2.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Metody programowane: z użyciem komputera.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu przeprowadzanego w dwóch formach, tj. pisemnej oraz ustnej (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić przydatności rutynowych metod i narzędzi ani wykorzystać metod analitycznych, symulacyjnych i eksperymentalnych do oceny wytrzymałości konstrukcji.
3,0Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności.
4,0Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na średnim poziomie trudności, wyciągnąć wnioski dotyczące stopnia zagrożenia.
5,0Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi i wykorzystać metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne do oceny wytrzymałości konstrukcji na zaawansowanym poziomie trudności, wyciągnąć wnioski dotyczące stopnia zagrożenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_B10_K01ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymalości konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejetność oceny wytrzymałości elementów konstrukcyjnych z wykorzystaniem modeli obliczeniowych wytrzymałości materiałów.
Treści programoweT-L-5Pomiary odkształceń układów sprężystych.
T-L-2Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali.
T-L-3Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali.
T-L-6Próba wytrzymałości zmęczeniowej.
T-L-4Próba udarności stali.
T-W-1Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów.
T-W-2Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne.
T-W-4Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane.
T-W-6Skręcanie prętów o przekroju okrągłym.
T-W-5Momenty bezwładności figur płaskich.
T-W-3Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne.
T-W-10Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta.
T-W-7Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych.
T-W-8Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia.
T-W-9Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne.
M-3Metody programowane: z użyciem komputera.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu przeprowadzanego w dwóch formach, tj. pisemnej oraz ustnej (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne).
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
3,0Student ma podstawową świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
3,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
4,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i pewną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
4,5Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną i dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji
5,0Student ma wyraźną świadomość odpowiedzialności za pracę własną, dużą gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole, zdolność do przewodzenia zespołowi, a także ponoszenia odpowiedzialności w kontekście zapewnienia odpowiedniej wytrzymałości konstrukcji