Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_1A_D16tiz_U01 | W sposób poprawny student planuje, kalkuluje i rozlicza proces produkcyjny w różnych branżach przemysłu spożywczego. Potrafi zwweryfikowac poprawnoś wyliczeń. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych. |
---|
TZZ_1A_U18 | Potrafi zaplanować proces produkcyjny przetworów spożywczych i skalkulować koszty ich wytwarzania. |
TZZ_1A_U24 | Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
TZZ_1A_U25 | Potrafi przy formułowaniu, rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne. |
TZZ_1A_U29 | Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych. |
TZZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
TZZ_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
TZZ_1A_U19 | Potrafi zaprojektować produkt spożywczy o pożądanej charakterystyce z uwzględnieniem rachunku ekonomicznego. |
TZZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie planowania, kalkulowania i rozliczenia kosztów produkcji w różnych branżach przemyśłu spożywczego. |
---|
C-2 | Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie podstaw rachunkowości w przemyśle spożywczym. |
Treści programowe | T-A-2 | Omówienie problematyki wyliczania bilansu wsadu i uzysku w różnych branżach przemysłu spożywczego. |
---|
T-A-3 | Kalkulacja wsadu surowcowego. |
T-A-4 | Kalkulacja kosztu maszynogodziny urządzeń wykorzystywanych w procesach technologicznych. |
T-A-6 | Zakres i zasady rachunkowości w przemyśle spożywczym. |
T-A-7 | Rachunek kosztów. |
T-A-8 | Analiza kosztów – dynamika i struktura kosztów |
T-A-9 | Charakterystyka kosztów przedsiębiorstwa. |
T-A-5 | Kalkulacja kosztów produkcji na wybranych przykładach branży spożywczej (mięsna, rybna, mleczarska, piekarnicza, owocowo-warzywna, cukiernicza). |
T-A-10 | Podsumowanie |
T-A-1 | Cwiczenie wprowadzające, regulamin |
Metody nauczania | M-4 | Cwiczenia przedmiotowe |
---|
M-3 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt kalkulacji i rozliczenia kosztów produkcji na przykładzie wybranego produktu. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student opanował większoś zagadnień z zakresu plannowania, kalkulowania i rozliczania produkcji w róznych branżach przemysłu spożywczego. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |