Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TZZ_1A_D11-1tzpw_U01 | Poznanie czynników kształtujących warunki środowiskowe hydrosfery, uzyskanie umiejetności prowadzenia badań hydrocxhemicznych i umiejetności interpretowania ich wyników |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TZZ_1A_U24 | Stosuje zasady bhp i higieny pracy. |
---|
TZZ_1A_U06 | Posługuje się poprawną nomenklaturą i terminologią chemiczną potrafi dobrać właściwe procedury i metody analityczne, potrafi określić wiarygodność analiz. 1,2,8, |
TZZ_1A_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. |
TZZ_1A_U13 | Potrafi monitorować środowisko i działać w sposób adekwatny do stopnia jego zagrożenia. |
TZZ_1A_U03 | Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U08 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie podstawowaych procesów kształtujących warunki hydrochemiczne akwenów |
---|
C-2 | Zdobycie umiejętności wykonywania oznaczeń hydrochemicznych |
C-3 | Zdobycie umiejetności interpretacji wynikó badań hydrochemicznych |
Treści programowe | T-L-3 | System węglanowy |
---|
T-W-1 | Warunki termiczne i tlenowe wód powierzchniowych |
T-W-2 | Substancje organiczne w wodach powierzchniowych |
T-W-3 | Związki biogenne w wodach powierzchniowych. Eutrofizacja |
T-W-4 | Makrojony wód powierzchniowych |
T-W-5 | Mikroelementy w wodach powierzchniowych |
Metody nauczania | M-2 | Wykłąd problemowy |
---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-3 | Dyskusja |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pzredmiotu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Test |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi tylko częściowo wykorzystać wiedzy aplikowanej w trakcie zajęć |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |