Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Fizyka (zajęcia uzupełniajace):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka (zajęcia uzupełniajace)
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Wenelska <Karolina.Wilgosz@zut.edu.pl>, Beata Zielinska <Beata.Zielinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy fizyki ze szkoły średniej (podstawowe wielkości fizyczne; zasadnicze zjawiska fizyczne w otaczającym świecie).

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest uzupełnienie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki oraz uzyskanie umiejętności eksperymentalnego wyznaczania i obliczania wybranych parametrów fizycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Metodami oceny niepewności pomiarowych.6
T-L-2Doświadczalne i teoretyczne wyznaczanie gęstości cieczy6
T-L-3Cechowanie termopary6
T-L-4Wyznaczanie stężenia roztworu za pomocą spekrofotometru UV-vis6
T-L-5Wyznaczanie przerwy energetycznej w półprzewodniku6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Laboratorium fizyczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie obecności na zajęciach laboratoryjnych oraz przygotowanego sprawozdania pisemnego z przeprowadzonego eksperymentu.

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_U03_U01
formułuje podstawowe wielkości fizyczne, wykonuje proste eksperymenty fizyczne oraz obliczenia
C-1T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-5, T-L-3M-1S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_U03_U01
formułuje podstawowe wielkości fizyczne, wykonuje proste eksperymenty fizyczne oraz obliczenia
2,0
3,0Nie dotyczy
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Samuel J. Ling, Truman State University Jeff Sanny, Loyola Marymount University William Moebs, Fizyka dla szkół wyższych Tom I-III, Katalyst Education, 2018
  2. T. Rewaj, Zbiór zadań z fizyki, Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Metodami oceny niepewności pomiarowych.6
T-L-2Doświadczalne i teoretyczne wyznaczanie gęstości cieczy6
T-L-3Cechowanie termopary6
T-L-4Wyznaczanie stężenia roztworu za pomocą spekrofotometru UV-vis6
T-L-5Wyznaczanie przerwy energetycznej w półprzewodniku6
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_U03_U01formułuje podstawowe wielkości fizyczne, wykonuje proste eksperymenty fizyczne oraz obliczenia
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest uzupełnienie podstawowej wiedzy z zakresu fizyki oraz uzyskanie umiejętności eksperymentalnego wyznaczania i obliczania wybranych parametrów fizycznych.
Treści programoweT-L-4Wyznaczanie stężenia roztworu za pomocą spekrofotometru UV-vis
T-L-2Doświadczalne i teoretyczne wyznaczanie gęstości cieczy
T-L-1Metodami oceny niepewności pomiarowych.
T-L-5Wyznaczanie przerwy energetycznej w półprzewodniku
T-L-3Cechowanie termopary
Metody nauczaniaM-1Laboratorium fizyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie obecności na zajęciach laboratoryjnych oraz przygotowanego sprawozdania pisemnego z przeprowadzonego eksperymentu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Nie dotyczy
3,5
4,0
4,5
5,0