Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu planowania badań i interpretacji wyników.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego.
C-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-3Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy.1
T-SD-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-SD-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów.2
T-SD-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej.2
T-SD-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat2
T-SD-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.2
T-SD-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją18
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział w seminariach.30
A-SD-2Przygotowanie prezentacji części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej .30
A-SD-3Konsultacje z opiekunem.60
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja.
M-3Seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C17_W01
Potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu.
TCH_1A_W07C-2, C-1T-SD-4, T-SD-2, T-SD-1, T-SD-3M-3, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C17_U01
Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
TCH_1A_U08C-3, C-4T-SD-7M-3, M-1S-1
TCH_1A_C17_U02
Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
TCH_1A_U14, TCH_1A_U11C-1, C-2T-SD-7M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_C17_K01
Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
TCH_1A_K01C-1T-SD-1, T-SD-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C17_W01
Potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu.
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analiztyczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C17_U01
Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_1A_C17_U02
Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
2,0
3,0Student potrafi korzystać tylko z podstawowych zasobów bibliograficznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_1A_C17_K01
Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
2,0
3,0Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji., Warszawa, 2006
  2. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych: z wykorzystaniem programu komputerowego i Internet, Warszawa, 2009
  3. Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego.

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy.1
T-SD-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-SD-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów.2
T-SD-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej.2
T-SD-5Tworzenie bibliografii i zasady powołań literaturowych (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat2
T-SD-6Analiza i opracowanie wyników badań, dokładność pomiaru, błąd oznaczenia.2
T-SD-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją18
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział w seminariach.30
A-SD-2Przygotowanie prezentacji części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej .30
A-SD-3Konsultacje z opiekunem.60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C17_W01Potrafi korzystać z literatury dotyczącej przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W07Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, podstawowe pojęcia związane z zarządzaniem produkcji i jakością produktu w przemyśle chemicznym i przemysłach pokrewnych i odpowiednie regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa chemicznego
Cel przedmiotuC-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego.
Treści programoweT-SD-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy inżynierskiej.
T-SD-2Etyka i warsztat naukowca. Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.
T-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy.
T-SD-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne ilustracji i wykresów.
Metody nauczaniaM-3Seminarium.
M-2Dyskusja.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analiztyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C17_U01Absolwent potrafi komunikowac się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U08Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska oraz dyskutować o nich
Cel przedmiotuC-3Uświadomienie istotności dyskusji naukowej, dzielenia się wiedzą i jakości prezentacji wyników pracy naukowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania własnych wyników.
Treści programoweT-SD-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-3Seminarium.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C17_U02Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U14Absolwent potrafi stosować metody i techniki badawcze oraz narzędzia informatyczne właściwe dla nauk technicznych do projektowania, modelowania i symulacji procesów chemicznych oraz analizy i opisu danych eksperymentalnych
TCH_1A_U11Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstract) i innych
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego.
C-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi korzystać tylko z podstawowych zasobów bibliograficznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_1A_C17_K01Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K01Absolwent jest gotów krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i odbierane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej – projektu inżynierskiego.
Treści programoweT-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy.
T-SD-7Prezentacja koncepcji, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dot. części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0