Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Mechanika techniczna i wytrzymałość materiałów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mechanika techniczna i wytrzymałość materiałów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Konopacki <mkonopacki@zut.edu.pl>, Marian Kordas <Marian.Kordas@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,25zaliczenie
projektyP2 15 1,50,33zaliczenie
wykładyW2 30 1,50,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fizyka
W-2Matematyka
W-3Podstawy materiałoznawstwa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami mechaniki ogólnej oraz wytrzymałości materiałów. Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu statyki dynamiki i kinematyki.
C-2Uzyskanie umiejętności rozwiązywania zagadnień mechanicznych i adaptowania ich na potrzeby techniki ze zrozumieniem i właściwą interpretacją równań i twierdzeń.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczenia mechaniczne i wytrzymałościowe. Wyznaczanie równowagi układów sił. Wyznaczanie środków ciężkości elementów. Rodzaje obciążeń. Rodzaje więzów. Siły wewnętrzne. Moment siły. Momenty bezwładności figur płaskich. Wytrzymałość złożona. Wyznaczanie sił tnących i momentów zginających w belkach.15
15
projekty
T-P-1Projekt zbiornika ciśnieniowego - obliczenia wytrzymałościowe15
15
wykłady
T-W-1Podstawowe zasady konstruowania. Kryteria oceny konstrukcji: bezpieczeństwo, niezawodność, masa, ekonomika eksploatacji, ergonomia, estetyka, ekologiczność rozwiązań.2
T-W-2Zastosowanie materiałów do budowy aparatów przemysłu chemicznego. Statyka, kinematyka, dynamika ciała stałego, wytrzymałość materiałów. Warunki równowagi. Rodzaje obciążeń. Tarcie suche i toczne. Rodzaje więzów. Siły wewnętrzne. Moment siły. Naprężenia. Rozciąganie i ściskanie. Skręcanie. Zginanie. Momenty bezwładności figur płaskich. Wytrzymałość złożona. Belki. Ramy. Zmęczenie metali. Ruch obrotowy bryły.28
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie wskazanej literatury9
A-A-3Konsultacje z prowadzącym4
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia2
30
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego24
A-P-3Konsultacje5
A-P-4Zaliczenie projektu1
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia3
44

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład (metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: dyskusja dydaktyczna; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna)
M-2Ćwiczenia audytoryjne (metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna; metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe)
M-3Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z wykładu uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń audytoryjnych uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C05_W01
Student posiada wiedzę z zakresu projektowania aparatury przemysłu chemicznego w zakresie mechaniki technicznej i wytrzymałości materiałów. Orientuje się w podstawowych metodach, narzędziach i materiałach stosowanych przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych.
ICHP_1A_W02, ICHP_1A_W11, ICHP_1A_W15C-1T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C05_U01
Student w ramach ćwiczeń audytoryjnych nabędzie umiejętność dokonania oceny istniejących konstrukcji w oparciu o pozyskane informacje z literatury. Potrafi zaprojektować prosty obiekt, element o charakterze praktycznym w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki.
ICHP_1A_U01, ICHP_1A_U13, ICHP_1A_U15, ICHP_1A_U17C-2T-A-1, T-P-1M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C05_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi kreatywnie myśleć i działać przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego. Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy poszukując innowacyjnych rozwiązań.
ICHP_1A_K06, ICHP_1A_K02C-2T-A-1, T-W-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C05_W01
Student posiada wiedzę z zakresu projektowania aparatury przemysłu chemicznego w zakresie mechaniki technicznej i wytrzymałości materiałów. Orientuje się w podstawowych metodach, narzędziach i materiałach stosowanych przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu wytrzymałości materiałów.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów oraz mechaniki technicznej.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów, zna podstawowe metody i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów, zna podstawowe metody i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych. Z błędami dokonuje interpretacji zastosowanych rozwiązań w aparaturze przemysłu chemicznego.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów, zna podstawowe metody i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych. Potrafi poprawnie interpretować zastosowane rozwiązania w aparaturze przemysłu chemicznego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C05_U01
Student w ramach ćwiczeń audytoryjnych nabędzie umiejętność dokonania oceny istniejących konstrukcji w oparciu o pozyskane informacje z literatury. Potrafi zaprojektować prosty obiekt, element o charakterze praktycznym w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki.
2,0Student nie posiada podstawowych umiejętności w projektowaniu bardzo prostych obiektów w inżynierii chemicznej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w projektowaniu bardzo prostych obiektów w inżynierii chemicznej.
3,5Student potrafi w ograniczonym zakresie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki.
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki.
4,5Student potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki. W ograniczonym stopniu potrafi interpretować uzyskane obliczeniowo informacje.
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki. Potrafi interpretować uzyskane obliczeniowo informacje i na nich formułować poprawnie wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C05_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi kreatywnie myśleć i działać przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego. Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy poszukując innowacyjnych rozwiązań.
2,0Nie spełnia kryterium uzyskania oceny 3,0
3,0Student potrafi wyłącznie odtwórczo rozwiązywać problem obliczeniowy.
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego.
4,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego.
4,5Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego szukając lepszych rozwiązań.
5,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego szukając lepszych rozwiązań. Potrafi działać w sposób kreatywny i ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej

Literatura podstawowa

  1. Nizioł J., Metodyka rozwiązywania zadań z mechaniki, WNT, Warszawa, 2017
  2. Lewandowski W., Maszynoznawstwo chemiczne : podstawy wytrzymałości i przykłady obliczeń, PWN, Warszawa, 2017
  3. Biały W., Wybrane zagadnienia z wytrzymałości materiałów, Wydawnictwo Naukowe, PWN, 2021
  4. Ostwald M., Podstawy wytrzymałości materiałów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2011
  5. Kłysz S., Podstawy wytrzymałości materiałów, Wydawnictwo Instytutu Technicznego Wojsk Lotniczych, Warszawa, 2015
  6. Ostwald M., Wytrzymałość materiałów : zbiór zadań, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2008
  7. Cegielski E., Wytrzymałość materiałów. Teoria, przykłady, zadania, t.II, Problemy złożone, PK, Kraków, 2006
  8. Siuta W., Rososiński S., Kozak B., Zbiór zadań z mechaniki technicznej, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1999
  9. Iwulski Z., Klisowski R., Wyznaczanie sił tnących i momentów zginających w belkach : zadania z rozwiązaniami, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2010
  10. Leyko J., Mechanika ogólna, t.I Statyka i kinematyka, PWN, Warszawa, 2013
  11. Misiak J., Zadania z mechaniki ogólnej cz.I Statyka, WNT, Warszawa, 2005
  12. Leyko J., Mechanika ogólna t.II Dynamika, PWN, Warszawa, 2012
  13. Misiak J., Zadania z mechaniki ogólnej cz.III Dynamika, WNT, Warszawa, 1999
  14. Misiak J., Zadania z mechaniki ogólnej cz.II Kinematyka, WNT, Warszawa, 2005
  15. Krzysztof Mi., Wytrzymałość i optymalizacja zbiorników cienkościennych, PWN, Warszawa, 1998
  16. Falecki A., Palica M., Zbiór zadań z mechaniki dla chemików, Politechnika Śląska, Gliwice, 1980

Literatura dodatkowa

  1. Pokoń J., Podstawy konstrukcji aparatury chemicznej, PWN, Warszawa, 1979

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczenia mechaniczne i wytrzymałościowe. Wyznaczanie równowagi układów sił. Wyznaczanie środków ciężkości elementów. Rodzaje obciążeń. Rodzaje więzów. Siły wewnętrzne. Moment siły. Momenty bezwładności figur płaskich. Wytrzymałość złożona. Wyznaczanie sił tnących i momentów zginających w belkach.15
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt zbiornika ciśnieniowego - obliczenia wytrzymałościowe15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe zasady konstruowania. Kryteria oceny konstrukcji: bezpieczeństwo, niezawodność, masa, ekonomika eksploatacji, ergonomia, estetyka, ekologiczność rozwiązań.2
T-W-2Zastosowanie materiałów do budowy aparatów przemysłu chemicznego. Statyka, kinematyka, dynamika ciała stałego, wytrzymałość materiałów. Warunki równowagi. Rodzaje obciążeń. Tarcie suche i toczne. Rodzaje więzów. Siły wewnętrzne. Moment siły. Naprężenia. Rozciąganie i ściskanie. Skręcanie. Zginanie. Momenty bezwładności figur płaskich. Wytrzymałość złożona. Belki. Ramy. Zmęczenie metali. Ruch obrotowy bryły.28
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie wskazanej literatury9
A-A-3Konsultacje z prowadzącym4
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego24
A-P-3Konsultacje5
A-P-4Zaliczenie projektu1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie wskazanej literatury11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia3
44
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C05_W01Student posiada wiedzę z zakresu projektowania aparatury przemysłu chemicznego w zakresie mechaniki technicznej i wytrzymałości materiałów. Orientuje się w podstawowych metodach, narzędziach i materiałach stosowanych przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W02ma wiedzę w zakresie fizyki niezbędną do zrozumienia podstawowych zjawisk i procesów fizycznych
ICHP_1A_W11ma szczegółową wiedzę z zakresu maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych oraz podstaw projektowania aparatów i procesów
ICHP_1A_W15zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej \
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami mechaniki ogólnej oraz wytrzymałości materiałów. Przekazanie podstawowej wiedzy z zakresu statyki dynamiki i kinematyki.
Treści programoweT-W-1Podstawowe zasady konstruowania. Kryteria oceny konstrukcji: bezpieczeństwo, niezawodność, masa, ekonomika eksploatacji, ergonomia, estetyka, ekologiczność rozwiązań.
T-W-2Zastosowanie materiałów do budowy aparatów przemysłu chemicznego. Statyka, kinematyka, dynamika ciała stałego, wytrzymałość materiałów. Warunki równowagi. Rodzaje obciążeń. Tarcie suche i toczne. Rodzaje więzów. Siły wewnętrzne. Moment siły. Naprężenia. Rozciąganie i ściskanie. Skręcanie. Zginanie. Momenty bezwładności figur płaskich. Wytrzymałość złożona. Belki. Ramy. Zmęczenie metali. Ruch obrotowy bryły.
Metody nauczaniaM-1Wykład (metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie; metody problemowe: dyskusja dydaktyczna; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z wykładu uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu wytrzymałości materiałów.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów oraz mechaniki technicznej.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów, zna podstawowe metody i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów, zna podstawowe metody i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych. Z błędami dokonuje interpretacji zastosowanych rozwiązań w aparaturze przemysłu chemicznego.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu wytrzymałości materiałów, zna podstawowe metody i narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań projektowych. Potrafi poprawnie interpretować zastosowane rozwiązania w aparaturze przemysłu chemicznego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C05_U01Student w ramach ćwiczeń audytoryjnych nabędzie umiejętność dokonania oceny istniejących konstrukcji w oparciu o pozyskane informacje z literatury. Potrafi zaprojektować prosty obiekt, element o charakterze praktycznym w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł związanych z inżynierią chemiczną i procesową i dziedzinami pokrewnymi, potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować oraz wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
ICHP_1A_U13potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
ICHP_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla obszaru inżynierii chemicznej i procesowej
ICHP_1A_U17potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie oraz aparat, obiekt, proces lub system, typowy dla inżynierii chemicznej i procesowej, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie umiejętności rozwiązywania zagadnień mechanicznych i adaptowania ich na potrzeby techniki ze zrozumieniem i właściwą interpretacją równań i twierdzeń.
Treści programoweT-A-1Obliczenia mechaniczne i wytrzymałościowe. Wyznaczanie równowagi układów sił. Wyznaczanie środków ciężkości elementów. Rodzaje obciążeń. Rodzaje więzów. Siły wewnętrzne. Moment siły. Momenty bezwładności figur płaskich. Wytrzymałość złożona. Wyznaczanie sił tnących i momentów zginających w belkach.
T-P-1Projekt zbiornika ciśnieniowego - obliczenia wytrzymałościowe
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne (metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna; metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe)
M-3Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń audytoryjnych uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
S-3Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowych umiejętności w projektowaniu bardzo prostych obiektów w inżynierii chemicznej.
3,0Student posiada podstawowe umiejętności w projektowaniu bardzo prostych obiektów w inżynierii chemicznej.
3,5Student potrafi w ograniczonym zakresie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki.
4,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki.
4,5Student potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki. W ograniczonym stopniu potrafi interpretować uzyskane obliczeniowo informacje.
5,0Student potrafi samodzielnie rozwiązywać problemy obliczeniowe prostych obiektów w oparciu o właściwe metody, narzędzia i techniki. Potrafi interpretować uzyskane obliczeniowo informacje i na nich formułować poprawnie wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_1A_C05_K01Student rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, potrafi kreatywnie myśleć i działać przy rozwiązywaniu problemu inżynierskiego. Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy poszukując innowacyjnych rozwiązań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
ICHP_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie umiejętności rozwiązywania zagadnień mechanicznych i adaptowania ich na potrzeby techniki ze zrozumieniem i właściwą interpretacją równań i twierdzeń.
Treści programoweT-A-1Obliczenia mechaniczne i wytrzymałościowe. Wyznaczanie równowagi układów sił. Wyznaczanie środków ciężkości elementów. Rodzaje obciążeń. Rodzaje więzów. Siły wewnętrzne. Moment siły. Momenty bezwładności figur płaskich. Wytrzymałość złożona. Wyznaczanie sił tnących i momentów zginających w belkach.
T-W-1Podstawowe zasady konstruowania. Kryteria oceny konstrukcji: bezpieczeństwo, niezawodność, masa, ekonomika eksploatacji, ergonomia, estetyka, ekologiczność rozwiązań.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne (metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie; metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna; metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena z ćwiczeń audytoryjnych uzyskana w oparciu o zaliczenie pisemne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryterium uzyskania oceny 3,0
3,0Student potrafi wyłącznie odtwórczo rozwiązywać problem obliczeniowy.
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego.
4,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego.
4,5Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego szukając lepszych rozwiązań.
5,0Student wykazuje kreatywność przy rozwiązywaniu problemu obliczeniowego szukając lepszych rozwiązań. Potrafi działać w sposób kreatywny i ma świadomość pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej