Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynieria ruchu lądowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria ruchu lądowego
Specjalność Zintegrowany transport wodny i lądowy
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw inżynierii ruchu i infrastruktury transportu lądowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz stystemów identyfikacji pozycji lądowych środków transportu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Pomiar natężenia ruchu3
T-A-2Obliczenia przepustowości ruchu3
T-A-3Sterowanie ruchem na skrzyżowaniach4
T-A-4Sterowanie ruchem pozamiejskim2
T-A-5Systemy oznakowania dróg i środków transportu2
T-A-6Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka ruchu drogowego i kolejowego2
T-W-2Oznakowanie dróg ruchu i środków transportu2
T-W-3Potoki ruchu1
T-W-4Przepustowość ruchu na drogach kołowych i szynowych2
T-W-5Sterowanie ruchem1
T-W-6Sterowanie ruchem miejskim (IST)2
T-W-7Sterowanie ruchem kolejowym (ETCS)1
T-W-8Sieci transportowe1
T-W-9Identyfikacja pozycji środków transportu1
T-W-10Systemy bezpieczeństwa ruchu1
T-W-11Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne dotyczące treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-01_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem drogowym i kolejowym
TR_1A_W12C-1T-A-5, T-A-4, T-A-3, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-01_U01
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu lądowego, w tym drogowego i kolejowego, metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
TR_1A_U10C-1T-A-1M-1, M-2S-2, S-1
TR_1A_D1-01_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu lądowego, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
TR_1A_U11C-1T-W-10M-1, M-2S-2, S-1
TR_1A_D1-01_U03
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - istniejące w obszarze inżynierii ruchu lądowego - rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy
TR_1A_U13C-1T-W-4M-1, M-2S-2, S-1
TR_1A_D1-01_U04
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii ruchu lądowego
TR_1A_U15C-1T-A-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-01_K01
Student jest wrażliwy na występujące w inżynierii ruchu lądowego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_1A_K08C-1T-A-5, T-W-10M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-01_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem drogowym i kolejowym
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-01_U01
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu lądowego, w tym drogowego i kolejowego, metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D1-01_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu lądowego, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D1-01_U03
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - istniejące w obszarze inżynierii ruchu lądowego - rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D1-01_U04
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii ruchu lądowego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-01_K01
Student jest wrażliwy na występujące w inżynierii ruchu lądowego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Datka S., Suchorzewski W., Inżynieria ruchu, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1997
  2. Komar Z., Inżynieria ruchu drogowego, Politechnika Wrocławska, Wrocław, 1994
  3. Adamski A., Inteligentne systemy transportowe, AGH, Kraków, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Pomiar natężenia ruchu3
T-A-2Obliczenia przepustowości ruchu3
T-A-3Sterowanie ruchem na skrzyżowaniach4
T-A-4Sterowanie ruchem pozamiejskim2
T-A-5Systemy oznakowania dróg i środków transportu2
T-A-6Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka ruchu drogowego i kolejowego2
T-W-2Oznakowanie dróg ruchu i środków transportu2
T-W-3Potoki ruchu1
T-W-4Przepustowość ruchu na drogach kołowych i szynowych2
T-W-5Sterowanie ruchem1
T-W-6Sterowanie ruchem miejskim (IST)2
T-W-7Sterowanie ruchem kolejowym (ETCS)1
T-W-8Sieci transportowe1
T-W-9Identyfikacja pozycji środków transportu1
T-W-10Systemy bezpieczeństwa ruchu1
T-W-11Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-01_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem drogowym i kolejowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W12ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz stystemów identyfikacji pozycji lądowych środków transportu
Treści programoweT-A-5Systemy oznakowania dróg i środków transportu
T-A-4Sterowanie ruchem pozamiejskim
T-A-3Sterowanie ruchem na skrzyżowaniach
T-W-7Sterowanie ruchem kolejowym (ETCS)
T-W-3Potoki ruchu
T-W-4Przepustowość ruchu na drogach kołowych i szynowych
T-W-5Sterowanie ruchem
T-W-6Sterowanie ruchem miejskim (IST)
T-W-8Sieci transportowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne dotyczące treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-01_U01Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu lądowego, w tym drogowego i kolejowego, metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz stystemów identyfikacji pozycji lądowych środków transportu
Treści programoweT-A-1Pomiar natężenia ruchu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne dotyczące treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-01_U02Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich z zakresu inżynierii ruchu lądowego, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz stystemów identyfikacji pozycji lądowych środków transportu
Treści programoweT-W-10Systemy bezpieczeństwa ruchu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne dotyczące treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-01_U03Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - istniejące w obszarze inżynierii ruchu lądowego - rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz stystemów identyfikacji pozycji lądowych środków transportu
Treści programoweT-W-4Przepustowość ruchu na drogach kołowych i szynowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne dotyczące treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-01_U04Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii ruchu lądowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz stystemów identyfikacji pozycji lądowych środków transportu
Treści programoweT-A-1Pomiar natężenia ruchu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne dotyczące treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-01_K01Student jest wrażliwy na występujące w inżynierii ruchu lądowego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz stystemów identyfikacji pozycji lądowych środków transportu
Treści programoweT-A-5Systemy oznakowania dróg i środków transportu
T-W-10Systemy bezpieczeństwa ruchu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne zadań ćwiczeniowych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne dotyczące treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli