Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Inżynieria ruchu w transporcie
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zagadnienia prawne w transporcie, Technologia informacyjna, Metodyka pracy umysłowej, Bezpieczeństwo i higiena pracy, Ochrona własności intelektualnej, Ekonomika transportu, Informatyka, Badania operacyjne, Infrastruktura transportu naziemnego i powietrznego, Infrastruktura transportu wodnego, Podstawy technik transportowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.3
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.3
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;3
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;3
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;3
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.3
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych2
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-15_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. transportu
TR_1A_W06, TR_1A_W07C-3, C-5, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-15_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
TR_1A_U01C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-1, T-P-9, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U02
Student posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
TR_1A_U02C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-1, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
TR_1A_U03C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-9, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U04
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym
TR_1A_U04C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-9, T-P-7, T-P-8, T-P-4, T-P-10M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U05
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
TR_1A_U05C-3, C-4T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-9, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5S-1
TR_1A_D4-15_U06
Student ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
TR_1A_U06C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-1, T-P-9, T-P-7, T-P-8, T-P-4, T-P-10M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U07
Student potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
TR_1A_U08C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-2, T-P-9, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U08
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
TR_1A_U10C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U09
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
TR_1A_U11C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U10
Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
TR_1A_U12C-3, C-1, C-4, C-2T-P-2, T-P-1M-2, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_U11
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
TR_1A_U16C-3, C-1, C-4, C-2T-P-3, T-P-6, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-15_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
TR_1A_K01C-4T-P-2, T-P-8M-2, M-3, M-4, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K02C-5T-P-7, T-P-8M-2, M-3, M-5, M-1S-2, S-1
TR_1A_D4-15_K03
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
TR_1A_K04C-5, C-4T-P-9, T-P-8, T-P-10M-2, M-3, M-5S-2, S-1
TR_1A_D4-15_K04
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
TR_1A_K05C-5, C-4T-P-6, T-P-5, T-P-7, T-P-8, T-P-4M-3, M-4, M-5S-2, S-1
TR_1A_D4-15_K05
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
TR_1A_K07C-5, C-4T-P-7, T-P-8M-2, M-3, M-5S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-15_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. transportu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-15_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_1A_D4-15_U02
Student posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
TR_1A_D4-15_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U04
Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U05
Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U06
Student ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U07
Student potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U08
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U09
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U10
Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_U11
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-15_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_K03
Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_K04
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D4-15_K05
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencjei w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencjei i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencjei i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk, 2001
  2. Młyniec W., Ufnalska S., Scientific communication, czyli jak pisać i prezentować prace naukowe, Poznań, 2004
  3. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków, 1999
  4. PKN, PN-ISO 690 Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma i struktura., Warszawa, 2002
  5. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Wrocław, 2001
  6. Weiner J., Technika pisania i prezentowania prac naukowych. Publikacja naukowa, praca seminaryjna, praca magisterska, referat, poster, Kraków, 1992
  7. Semenov I.N., Wytyczne do Pracy przejściowej. Kierunek: Transport. Studia stacjonarne drugiego stopnia, http://www.wtmit.zut.edu.pl/... Ogłoszenia wykładowców, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.3
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.3
T-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;3
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;3
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;3
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.3
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych2
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy3
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dot. transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W06ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą funkcjonowania systemów transportowych i logistycznych, zna i rozumie zasady ich projektowania i analizy oraz zna i rozumie zasady gospodarki materiałowej
TR_1A_W07ma wiedzę dotyczącą budowy i zastosowania środków transportu i ich podsystemów, zna ich zasady projektowania oraz trendy rozwojowe
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie transportu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U02Student posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U02posługuje się językiem angielskim (lub innym współczesnym językiem międzynarodowym) w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także czytania ze zrozumieniem kart katalogowych oraz instrukcji obsługi urządzeń i narzędzi informatycznych, not aplikacyjnych, streszczeń i opisów literaturowych urządzeń i instalacji technicznych oraz podobnych dokumentów
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U03Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U04Student potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U04potrafi przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów z dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla transportu w języku polskim i języku obcym
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U05Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U05potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu transportu
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U06Student ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U06ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania innowacyjnych technik i technologii transportowych
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U07Student potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U08potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U08Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U09Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U10Student umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U12umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania i potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej.
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_U11Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla transportu, oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-3Metody statystyczne obróbki informacji. Transformacja danych. Agregacja rzeczowa, przestrzenna, czasowa.
T-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_K01Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, zna możliwości ciągłego dokształcania się (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy) – podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_K02Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
Treści programoweT-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-5Metoda projektów
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_K03Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K04potrafi współdziałać i pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-9Prezentacji oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_K04Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-6Algorytm wykonania badań kompatybilności elementów punktowych i liniowych infrastruktury transportowej;
T-P-5Algorytm wyboru technik transportowych do realizacji zadania transportowego;
T-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu realizacji zadań transportowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariuszy;
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda programowana z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D4-15_K05Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Cel przedmiotuC-5Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-7Algorytm analizy wpływu transportu na środowisko. Relacje elementów systemu transportowego z otoczeniem.
T-P-8Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracownie komputerowej katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dot. opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-1Ocena formująca: Ocena średnia z z 2-ch prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencjei w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencjei i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencjei i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.