Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy drgań:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy drgań
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Buczkowski <Ryszard.Buczkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 30 2,00,59egzamin
laboratoriaL5 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z matematyki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z mechaniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie i szkolenie stanowiskowe BHP2
T-L-2Identyfikacja układu drgającego2
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody2
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody3
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia3
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych2
T-L-7Zaliczenie formy zajęć1
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych2
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody2
T-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody2
T-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody3
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody3
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych4
T-W-7Identyfikacja układów drgających3
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych3
T-W-9Analityczne metody badania drgań liniowych4
T-W-10Drgania samowzbudne2
T-W-11Wprowadzenie do drgań nieliniowych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Opracowanie i analiza wyników5
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury12
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C28-2_W01
Student posiada wiedzę w zakresie podstaw drgań i ich znaczenia w technice.
TR_1A_W16, TR_1A_W02C-1T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2, M-3, M-1, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C28-2_U01
Student umie przeprowadzać pomiary podstawowych wielkości charakteryzujących dragania sprężyste
TR_1A_U09, TR_1A_U10C-1T-W-3, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-2, M-3, M-1, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_C28-2_K01
Student rozumie znaczenie ważności problematyki drgań i związanych z nimi zagrożeń, w tym ich negatywnego wpływu na środowisko
TR_1A_K02, TR_1A_K07, TR_1A_K08C-1M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_C28-2_W01
Student posiada wiedzę w zakresie podstaw drgań i ich znaczenia w technice.
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu.
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych.
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,5Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
5,0Student ma wiedzę poszerzoną, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek; rozumie i interpretuje ze zrozumieniem podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz wytłumaczyć je w kontekście wiedzy z innych obszarów. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_C28-2_U01
Student umie przeprowadzać pomiary podstawowych wielkości charakteryzujących dragania sprężyste
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności i wiedzy w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lub posiadana wiedza jest nieuporządkowana i obarczona zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych.
3,0Student ma podstawowe umiejętności i wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych
3,5Student ma podstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,5Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze pomyłki lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania.
5,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną, poszerzoną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek. Rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania oraz wytłumaczyć je w kontekscie wiedzy z innych obszarów.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_C28-2_K01
Student rozumie znaczenie ważności problematyki drgań i związanych z nimi zagrożeń, w tym ich negatywnego wpływu na środowisko
2,0Student nie jest wrażliwy oraz świadomy występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko
3,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie podstawowym
3,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie średnim
4,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie dobrym
4,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie średniozaawansowanym
5,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie zaawansowanym

Literatura podstawowa

  1. Giergiel, J., Drgania mechaniczne układów dyskretnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2004
  2. Osiński, Z., Teoria drgań, Państwowe Wydawnictwa Naukowe, Warszawa, 1980
  3. Kucharski, T., Drgania mechaniczne : rozwiązywanie zagadnień z MATHCAD-em., Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2004
  4. Arczewski, K., Pietrucha, J., Szuster, J.T., Drgania układów fizycznych., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Wójcicki, Z., Dynamiczna eliminacja rezonansowych drgań parametrycznych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2003
  2. Kaczmarek, J, Zwalczanie drgań i hałasu: podstawy teoretyczne, WSM, Szczecin, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie i szkolenie stanowiskowe BHP2
T-L-2Identyfikacja układu drgającego2
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody2
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody3
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia3
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych2
T-L-7Zaliczenie formy zajęć1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych2
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody2
T-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody2
T-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody3
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody3
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych4
T-W-7Identyfikacja układów drgających3
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych3
T-W-9Analityczne metody badania drgań liniowych4
T-W-10Drgania samowzbudne2
T-W-11Wprowadzenie do drgań nieliniowych2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Opracowanie i analiza wyników5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury12
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_C28-2_W01Student posiada wiedzę w zakresie podstaw drgań i ich znaczenia w technice.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W16ma elementarną wiedzę dotyczącą niezawodności i bezpieczeństwa maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie, a także wiedzę z BHP
TR_1A_W02ma wiedzę z zakresu fizyki, obejmującą mechanikę, termodynamikę, optykę, elektryczność i magnetyzm, fizykę jądrową oraz fizykę ciała stałego, w tym wiedzę niezbędną do: 1) pomiaru podstawowych wielkości fizycznych; 2) zrozumienia podstawowych zjawisk fizycznych występujących w przyrodzie; 3) analizowania zagadnień technicznych w oparciu o prawa fizyki
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.
Treści programoweT-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych
T-W-7Identyfikacja układów drgających
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych
T-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-L-2Identyfikacja układu drgającego
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu.
3,0Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych.
3,5Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,0Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
4,5Student ma wiedzę ponadpodstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ale sporadycznie popełnia pomyłki, lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
5,0Student ma wiedzę poszerzoną, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek; rozumie i interpretuje ze zrozumieniem podstawowe pojęcia i definicje z obszaru danego efektu. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z danego obszaru oraz wytłumaczyć je w kontekście wiedzy z innych obszarów. Oddane i zaliczone wszystkie sprawozdania z zajęć laboratoryjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_C28-2_U01Student umie przeprowadzać pomiary podstawowych wielkości charakteryzujących dragania sprężyste
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U09potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
TR_1A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.
Treści programoweT-W-3Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-2Drgania swobodne tłumione układu o jednym stopniu swobody
T-W-8Wibroizolacja układów mechanicznych
T-W-7Identyfikacja układów drgających
T-W-6Równania ruchu we współrzędnych stanu i współrzędnych głównych
T-W-1Wprowadzenie do drgań sprężystych, drgania swobodne nietłumione układu o jednym stopniu swobody, częstość drgań swobodnych
T-W-4Drgania swobodne nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-W-5Drgania wymuszone nietłumione i tłumione układu o wielu stopniach swobody
T-L-2Identyfikacja układu drgającego
T-L-3Wyznaczanie częstości własnych układu o jednym stopniu swobody
T-L-4Wyznaczanie częstości i postaci drgań własnych układu o wielu stopniach swobody
T-L-5Wyznaczanie współczynnika tłumienia
T-L-6Eliminacja drgań rezonansowych
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy
M-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowych umiejętności i wiedzy w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lub posiadana wiedza jest nieuporządkowana i obarczona zasadniczymi błędami merytorycznymi albo myli i nie rozumie podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych.
3,0Student ma podstawowe umiejętności i wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu lecz nie w pełni uporządkowaną i obarczoną pojedynczymi błędami merytorycznymi albo popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć i definicji z obszaru drgań mechanicznych
3,5Student ma podstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze błędy merytoryczne albo popełnia pomyłki lecz rozumie poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych
4,5Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Zdarzają sie pojedyncze pomyłki lecz rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania.
5,0Student ma ponadpodstawowe umiejętności i w pełni uporządkowaną, poszerzoną wiedzę w stopniu wymaganym dla rozwiązania postawionego problemu. Nie popełnia błędów merytorycznych ani pomyłek. Rozumie i interpretuje poprawnie podstawowe pojęcia i definicje z obszaru drgań mechanicznych. Potrafi wymienić przykłady i wskazać praktyczne zastosowania proponowanego rozwiązania oraz wytłumaczyć je w kontekscie wiedzy z innych obszarów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_C28-2_K01Student rozumie znaczenie ważności problematyki drgań i związanych z nimi zagrożeń, w tym ich negatywnego wpływu na środowisko
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
TR_1A_K07rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
TR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne: pokaz, cwiczenia przedmiotowe.
M-4Metody programowane: z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy oraz świadomy występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko
3,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie podstawowym
3,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie średnim
4,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie dobrym
4,5Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie średniozaawansowanym
5,0Student ma wrażliwość oraz świadomość występowania zagrożeń związanych z drganiami oraz ich negatywnym wpływem na środowisko na poziomie zaawansowanym