Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynieria ruchu wodnego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria ruchu wodnego
Specjalność Zintegrowany transport wodny i lądowy
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Sęk <joanna.sek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajpmość podstaw inżynierii ruchu, infrastruktury transportu wodnego oraz środków transportu wodnego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz identyfikacja pozycji środków transportu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Obliczenia przepustowości ruchu4
T-A-2Sterowanie ruchem w kanałach i śluzach3
T-A-3Systemy oznakowania torów wodnych i środków transportu3
T-A-4Systemy oznakowania i rregulacji ruchu w śluzach, kanałach i żeglownych przęsłach mostów3
T-A-5Prawo drogi, żeglarskie prawo drogi1
T-A-6Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Charakterystyka ruchu śródlądowego i morskiego2
T-W-2Oznakowanie dróg wodnych i środków transportu wodnego1
T-W-3Strumienie ruchu1
T-W-4Przepustowość ruchu na drogach wodnych i w portach2
T-W-5Sterowanie ruchem w portach, kanałach i śluzach2
T-W-6Morskie systemy kontroli ruchu VTS, VTMS i AIS2
T-W-7Śródlądowe systemy meldunkowe, systemi RIS i DRIS2
T-W-8Identyfikacja pozycji środków transportu wodnego1
T-W-9Prawo drogi1
T-W-10Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie zadań ćwiczeniowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-02_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem w transporcie wodnym
TR_1A_W12C-1T-A-2, T-A-5, T-W-8, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-02_U01
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie inżynierii ruchu wodnego metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
TR_1A_U10C-1T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
TR_1A_D1-02_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierii ruchu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
TR_1A_U11C-1T-W-1M-1, M-2S-1, S-2
TR_1A_D1-02_U03
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w zakresie inżynierii ruchu morskiego i śródlądowego - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy
TR_1A_U13C-1T-W-5M-1, M-2S-1, S-2
TR_1A_D1-02_U04
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii ruchu wodnego
TR_1A_U15C-1T-A-3, T-A-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D1-02_K01
Student jest wrażliwy na występujące w inżynierii ruchu wodnego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
TR_1A_K08C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-02_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem w transporcie wodnym
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-02_U01
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie inżynierii ruchu wodnego metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D1-02_U02
Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierii ruchu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D1-02_U03
Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w zakresie inżynierii ruchu morskiego i śródlądowego - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
TR_1A_D1-02_U04
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii ruchu wodnego
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Ocena 2 - Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3 - Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3+ - Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 4 - Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. Ocena 4+ - Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TR_1A_D1-02_K01
Student jest wrażliwy na występujące w inżynierii ruchu wodnego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Czajczewski J., Locja śródlądowa i morska, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1991
  2. Jurdziński M., Lądowy system wspomagania nawigacji VTS, Wyższa Szkoła Morska w Gdyni, Gdynia, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Obliczenia przepustowości ruchu4
T-A-2Sterowanie ruchem w kanałach i śluzach3
T-A-3Systemy oznakowania torów wodnych i środków transportu3
T-A-4Systemy oznakowania i rregulacji ruchu w śluzach, kanałach i żeglownych przęsłach mostów3
T-A-5Prawo drogi, żeglarskie prawo drogi1
T-A-6Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka ruchu śródlądowego i morskiego2
T-W-2Oznakowanie dróg wodnych i środków transportu wodnego1
T-W-3Strumienie ruchu1
T-W-4Przepustowość ruchu na drogach wodnych i w portach2
T-W-5Sterowanie ruchem w portach, kanałach i śluzach2
T-W-6Morskie systemy kontroli ruchu VTS, VTMS i AIS2
T-W-7Śródlądowe systemy meldunkowe, systemi RIS i DRIS2
T-W-8Identyfikacja pozycji środków transportu wodnego1
T-W-9Prawo drogi1
T-W-10Zaliczenie1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach audytoryjnych15
A-A-2Studiowanie literatury5
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-02_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zasad organizacji i sterowania ruchem w transporcie wodnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W12ma uporządkowaną wiedzę z zakresu organizacji i zarządzania w transporcie, w tym zna i rozumie uwarunkowania procesów transportowych, zasady organizacji i sterowania ruchem
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz identyfikacja pozycji środków transportu
Treści programoweT-A-2Sterowanie ruchem w kanałach i śluzach
T-A-5Prawo drogi, żeglarskie prawo drogi
T-W-8Identyfikacja pozycji środków transportu wodnego
T-W-2Oznakowanie dróg wodnych i środków transportu wodnego
T-W-1Charakterystyka ruchu śródlądowego i morskiego
T-W-3Strumienie ruchu
T-W-5Sterowanie ruchem w portach, kanałach i śluzach
T-W-6Morskie systemy kontroli ruchu VTS, VTMS i AIS
T-W-7Śródlądowe systemy meldunkowe, systemi RIS i DRIS
T-W-9Prawo drogi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-02_U01Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich w zakresie inżynierii ruchu wodnego metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U10potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz identyfikacja pozycji środków transportu
Treści programoweT-A-1Obliczenia przepustowości ruchu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-02_U02Student potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierii ruchu wodnego dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe i prawne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U11potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz identyfikacja pozycji środków transportu
Treści programoweT-W-1Charakterystyka ruchu śródlądowego i morskiego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-02_U03Student potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w zakresie inżynierii ruchu morskiego i śródlądowego - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu z transportem - istniejące rozwiązania techniczne: urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz identyfikacja pozycji środków transportu
Treści programoweT-W-5Sterowanie ruchem w portach, kanałach i śluzach
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-02_U04Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii ruchu wodnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz identyfikacja pozycji środków transportu
Treści programoweT-A-3Systemy oznakowania torów wodnych i środków transportu
T-A-4Systemy oznakowania i rregulacji ruchu w śluzach, kanałach i żeglownych przęsłach mostów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Ocena 2 - Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3 - Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 3+ - Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. Ocena 4 - Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia. Ocena 4+ - Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia. Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTR_1A_D1-02_K01Student jest wrażliwy na występujące w inżynierii ruchu wodnego zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Cel przedmiotuC-1Ocena jakości systemów sterowania ruchem oraz identyfikacja pozycji środków transportu
Treści programoweT-W-2Oznakowanie dróg wodnych i środków transportu wodnego
T-W-1Charakterystyka ruchu śródlądowego i morskiego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ustne zaliczenie treści wykładowych
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie zadań ćwiczeniowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli