Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Systemy i technologie transportowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy i technologie transportowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Jolanta Sułek <Jolanta.Sulek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana podstawowa wiedza za zakresu transportu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej mechanizmów funkcjonowania transportu oraz technologii przewozowych i ich znaczenia w łańcuchach dostaw
C-2Uzyskanie umiejetnosci analizy i zastosowania określonych technologii procesów -przewozowego i ładunkowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Klasyfikacja i formy organizacyjne transportu2
T-W-2Potrzeby i usługi transportowe2
T-W-3Procesy produkcyjne w transporcie2
T-W-4Pojęcie technologii i procesu technologicznego2
T-W-5Technologie procesów przewozowych3
T-W-6Technologie procesów ładunkowych3
T-W-7Techniczno-funkcjonalne aspekty transportu lądowego i wodnego.3
T-W-8Organizacyjno-prawne aspekty transportu lądowego i wodnego.3
T-W-9Udział poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ruchu towarowego i pasażerskiego.2
T-W-10Problematyka funkcjonowania i kierunki rozwoju transportu w Unii Europejskiej2
T-W-11Innowacyjne rozwiązania w transporcie3
T-W-12Wybrane technologie przewozu i przeładunku w transporcie zintegrowanym.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i egzamin10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C29_W02
Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych technologii procesów ładunkowych i przewozowych w poszczególnych gałęziach transportu
LO_1A_W08, LO_1A_W13C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-9, T-W-12, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-5, T-W-3, T-W-11, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C29_U01
Student potrafi określić czynniki warunkujące stosowanie określonych technologii w transporcie
LO_1A_U06, LO_1A_U09C-2, C-1T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C29_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu
LO_1A_K01C-2, C-1T-W-7, T-W-8M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C29_W02
Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych technologii procesów ładunkowych i przewozowych w poszczególnych gałęziach transportu
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C29_U01
Student potrafi określić czynniki warunkujące stosowanie określonych technologii w transporcie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C29_K01
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Mindur L., Technologie transportowe, ITeE-PIB, Warszawa-Radom, 2014
  2. Filina-Dawidowicz L., Kaup M., Wiktorowska-Jasik A., Zintegrowany transport wodny i lądowy, ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2014
  3. Mendyk E., Ekonomika transportu, Wyższa Szkoła Logistyki, Poznań, 2009
  4. Prochowski L., Żuchowski A., Technika transportu ładunków, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2009
  5. Koźlak A., Ekonomika transportu Teoria i praktyka gospodarcza, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2008
  6. Długosz J., Nowoczesne technologie w logistyce, PWE, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Kujawa J., Organizacja i technika transportu morskiego, Uniwersytet Gdański, Gdańsk, 2005
  2. Ficoń K., Logistyka morska Statki, porty, spedycja, Bel Studio Sp. z o.o., Warszawa, 2010
  3. Tomanek R., Funkcjonownaie transportu, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, 2004
  4. Zalewski P. i inni, Technologia transportu kolejowego, WKŁ, Warszawa, 2004
  5. Kulczyk J., Winter J., Śródladowy transport wodny, OWPW, Wrocław, 2003

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja i formy organizacyjne transportu2
T-W-2Potrzeby i usługi transportowe2
T-W-3Procesy produkcyjne w transporcie2
T-W-4Pojęcie technologii i procesu technologicznego2
T-W-5Technologie procesów przewozowych3
T-W-6Technologie procesów ładunkowych3
T-W-7Techniczno-funkcjonalne aspekty transportu lądowego i wodnego.3
T-W-8Organizacyjno-prawne aspekty transportu lądowego i wodnego.3
T-W-9Udział poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ruchu towarowego i pasażerskiego.2
T-W-10Problematyka funkcjonowania i kierunki rozwoju transportu w Unii Europejskiej2
T-W-11Innowacyjne rozwiązania w transporcie3
T-W-12Wybrane technologie przewozu i przeładunku w transporcie zintegrowanym.3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Studiowanie literatury i innych źródeł10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i egzamin10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C29_W02Student ma wiedzę dotyczącą współczesnych technologii procesów ładunkowych i przewozowych w poszczególnych gałęziach transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W08ma pogłębioną wiedzę z zakresu współczesnych technologii wykorzystywanych w logistyce, w tym technologii transportowych, magazynowania i teleinformatycznych
LO_1A_W13ma pogłębioną wiedzę w zakresie funkcjonowania systemów transportu, w tym logistyki miejskiej
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie umiejetnosci analizy i zastosowania określonych technologii procesów -przewozowego i ładunkowego
C-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej mechanizmów funkcjonowania transportu oraz technologii przewozowych i ich znaczenia w łańcuchach dostaw
Treści programoweT-W-1Klasyfikacja i formy organizacyjne transportu
T-W-4Pojęcie technologii i procesu technologicznego
T-W-9Udział poszczególnych gałęzi transportu w obsłudze ruchu towarowego i pasażerskiego.
T-W-12Wybrane technologie przewozu i przeładunku w transporcie zintegrowanym.
T-W-7Techniczno-funkcjonalne aspekty transportu lądowego i wodnego.
T-W-6Technologie procesów ładunkowych
T-W-8Organizacyjno-prawne aspekty transportu lądowego i wodnego.
T-W-10Problematyka funkcjonowania i kierunki rozwoju transportu w Unii Europejskiej
T-W-5Technologie procesów przewozowych
T-W-3Procesy produkcyjne w transporcie
T-W-11Innowacyjne rozwiązania w transporcie
T-W-2Potrzeby i usługi transportowe
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C29_U01Student potrafi określić czynniki warunkujące stosowanie określonych technologii w transporcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U06potrafi dokonać wstępnej oceny ekonomicznej proponowanych rozwiązań i podejmowanych działań inżynierskich
LO_1A_U09potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne w skali lokalnej i regionalnej. Stosuje zasady bhp i higieny pracy, ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie umiejetnosci analizy i zastosowania określonych technologii procesów -przewozowego i ładunkowego
C-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej mechanizmów funkcjonowania transportu oraz technologii przewozowych i ich znaczenia w łańcuchach dostaw
Treści programoweT-W-7Techniczno-funkcjonalne aspekty transportu lądowego i wodnego.
T-W-6Technologie procesów ładunkowych
T-W-8Organizacyjno-prawne aspekty transportu lądowego i wodnego.
T-W-10Problematyka funkcjonowania i kierunki rozwoju transportu w Unii Europejskiej
T-W-5Technologie procesów przewozowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C29_K01Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w zakresie transportu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-2Uzyskanie umiejetnosci analizy i zastosowania określonych technologii procesów -przewozowego i ładunkowego
C-1Uzyskanie wiedzy dotyczącej mechanizmów funkcjonowania transportu oraz technologii przewozowych i ich znaczenia w łańcuchach dostaw
Treści programoweT-W-7Techniczno-funkcjonalne aspekty transportu lądowego i wodnego.
T-W-8Organizacyjno-prawne aspekty transportu lądowego i wodnego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.