Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Logistyka zaopatrzenia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka zaopatrzenia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Wiktorowska-Jasik <Anna.Wiktorowska-Jasik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,00,60egzamin
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Postawy logistyki i ekomomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Identyfikacja i rozwiązywanie problemów zaopatrzeniowych w przedsiebiorstwie. Planowanie potrzeb materiałowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podstawowe funkcje procesów zaopatrzenia.2
T-A-2Planowanie potrzeb materiałowych.4
T-A-3Wybór źródeł zakupu.3
T-A-4Koszty zaopatrzenia.2
T-A-5Outsourcing logistyczny2
T-A-6Internet i handel elektroniczny w logistyce zaopatrzenia.2
15
wykłady
T-W-1Istota logistyki zaopatrzenia i jej zadania w przedsiębiortswie.1
T-W-2Znaczenie logistyki zaopatrzenia w systemie logistycznym firmy.2
T-W-3Zapasy jako element działań logistycznch-przyczyny utrzymywania zapasów.2
T-W-4Metody kształtowania zapasów2
T-W-5Sposoby i kryteria wyboru dostawcy.2
T-W-6Ekonomiczna wielkość zamowienia2
T-W-7Centralizacja i decentralizacja zakupów2
T-W-8Koncepcja i wdrażanie systemu just-in-time2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
25
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2studiowanie literatury i czasopism branżowych20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z treści wykładowych
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C10_W01
Student ma niezbędną wiedzę do określania potrzeb materiałowych przedsiebiortswa oraz zna istotę logistyki zaopatrzenia i jej zadania w procesie zarządzania.
LO_1A_W15C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-W-1, T-W-3, T-W-8, T-W-2, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C10_U01
Student posiada umiejętnośc wyboru dostawcy oraz szacuje wielkość zamawianych partii materiałów zaapatrzeniowych.
LO_1A_U10C-1T-A-3, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-5M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_1A_C10_K04
Student wykazuje się kreatywnością podczas pracy zespołowej oraz opracowuje rozwiązania do stawianych mu problemów.
LO_1A_K04C-1T-A-6, T-A-2, T-W-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C10_W01
Student ma niezbędną wiedzę do określania potrzeb materiałowych przedsiebiortswa oraz zna istotę logistyki zaopatrzenia i jej zadania w procesie zarządzania.
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt z kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C10_U01
Student posiada umiejętnośc wyboru dostawcy oraz szacuje wielkość zamawianych partii materiałów zaapatrzeniowych.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_1A_C10_K04
Student wykazuje się kreatywnością podczas pracy zespołowej oraz opracowuje rozwiązania do stawianych mu problemów.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,52.0 Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych 3Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli w społeczeństwie

Literatura podstawowa

  1. Bendkowski J., Radziejowska G., Logistyka zaopatrzenia w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2011
  2. W. Budzyński, Zakupy w przedsiebiorstwie, Poltex, 2016
  3. Kowalska K., Logistyka zaopatrzenia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, 2004
  4. Grzybowska K., Strategie zakupowe, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2011

Literatura dodatkowa

  1. S. Kauf, E. Płaczek, A. Sadowski, J. Szołtysek, S. Twaróg, Vademecum logistyki, Difin, Warszawa, 2016
  2. J. Pisz, T. Sęk, W. Zielecki, Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podstawowe funkcje procesów zaopatrzenia.2
T-A-2Planowanie potrzeb materiałowych.4
T-A-3Wybór źródeł zakupu.3
T-A-4Koszty zaopatrzenia.2
T-A-5Outsourcing logistyczny2
T-A-6Internet i handel elektroniczny w logistyce zaopatrzenia.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota logistyki zaopatrzenia i jej zadania w przedsiębiortswie.1
T-W-2Znaczenie logistyki zaopatrzenia w systemie logistycznym firmy.2
T-W-3Zapasy jako element działań logistycznch-przyczyny utrzymywania zapasów.2
T-W-4Metody kształtowania zapasów2
T-W-5Sposoby i kryteria wyboru dostawcy.2
T-W-6Ekonomiczna wielkość zamowienia2
T-W-7Centralizacja i decentralizacja zakupów2
T-W-8Koncepcja i wdrażanie systemu just-in-time2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2studiowanie literatury i czasopism branżowych20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C10_W01Student ma niezbędną wiedzę do określania potrzeb materiałowych przedsiebiortswa oraz zna istotę logistyki zaopatrzenia i jej zadania w procesie zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_W15ma pogłębioną wiedzę z zakresu zarządzania i organizacji procesów logistycznych, w tym logistyki zaopatrzenia, produkcji, dystrybucji oraz normalizacji i zarządzania jakością w logistyce
Cel przedmiotuC-1Identyfikacja i rozwiązywanie problemów zaopatrzeniowych w przedsiebiorstwie. Planowanie potrzeb materiałowych.
Treści programoweT-A-1Podstawowe funkcje procesów zaopatrzenia.
T-A-2Planowanie potrzeb materiałowych.
T-A-3Wybór źródeł zakupu.
T-W-1Istota logistyki zaopatrzenia i jej zadania w przedsiębiortswie.
T-W-3Zapasy jako element działań logistycznch-przyczyny utrzymywania zapasów.
T-W-8Koncepcja i wdrażanie systemu just-in-time
T-W-2Znaczenie logistyki zaopatrzenia w systemie logistycznym firmy.
T-W-5Sposoby i kryteria wyboru dostawcy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z treści wykładowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt z kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C10_U01Student posiada umiejętnośc wyboru dostawcy oraz szacuje wielkość zamawianych partii materiałów zaapatrzeniowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_U10potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w transporcie, logistyce i spedycji.
Cel przedmiotuC-1Identyfikacja i rozwiązywanie problemów zaopatrzeniowych w przedsiebiorstwie. Planowanie potrzeb materiałowych.
Treści programoweT-A-3Wybór źródeł zakupu.
T-W-3Zapasy jako element działań logistycznch-przyczyny utrzymywania zapasów.
T-W-6Ekonomiczna wielkość zamowienia
T-W-4Metody kształtowania zapasów
T-W-5Sposoby i kryteria wyboru dostawcy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_1A_C10_K04Student wykazuje się kreatywnością podczas pracy zespołowej oraz opracowuje rozwiązania do stawianych mu problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_1A_K04potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Identyfikacja i rozwiązywanie problemów zaopatrzeniowych w przedsiebiorstwie. Planowanie potrzeb materiałowych.
Treści programoweT-A-6Internet i handel elektroniczny w logistyce zaopatrzenia.
T-A-2Planowanie potrzeb materiałowych.
T-W-5Sposoby i kryteria wyboru dostawcy.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła z ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,52.0 Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych 3Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli w społeczeństwie