Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia budowy jednostek metalowych 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia budowy jednostek metalowych 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1materiałoznawstwo, mechanika ogólna, konstrukcja okrętów, podst. konstrukcji maszyn.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zagadnień technologii budowy kadłubów okrętowych w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy kadłuba.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów budowy jednostek metalowych.5
T-L-2Symulacje komuterowe wybranych technologii budowy jednostek metalowych.25
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna.45
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu okrętowego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - laboratorium.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D18-2_W01
Student zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna ich technologię budowy
BJ_1A_W16C-1T-L-1, T-L-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D18-2_U01
Student potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w bu-dowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
BJ_1A_U14C-1T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2
BJ_1A_D18-2_U02
student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania za-dania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
BJ_1A_U16C-1T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2
BJ_1A_D18-2_U03
Student potrafi opracować technologię wykonania kadłuba jachtu
BJ_1A_U20C-1T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_D18-2_K01
Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodo-wej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
BJ_1A_K03C-1T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D18-2_W01
Student zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna ich technologię budowy
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D18-2_U01
Student potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w bu-dowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowych problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
BJ_1A_D18-2_U02
student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania za-dania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowych problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
BJ_1A_D18-2_U03
Student potrafi opracować technologię wykonania kadłuba jachtu
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowych problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BJ_1A_D18-2_K01
Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodo-wej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Doerffer J.W., Organizacja produkcji w stoczni, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1971
  2. Doerffer J.W., Technologia budowy kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdynia, 1963
  3. Doerffer J. W., Technologia remontu kadłubów okrętowych, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1966
  4. Groover M. P., Fundamentals of Modern Manufacturing - Materials, Processes and Systems, John Wiley&Sons, 2002, II
  5. Storch R.L., Ship Production, Cornell Maritime Press, Centreville, USA, 1995, 2
  6. Szarejko J., Poradnik ślusarza okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1983
  7. Szarejko J., Rusztowania robocze w budownictwie okrętowym, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1985
  8. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, Wyższa Szkoła Morska, Gdynia, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów budowy jednostek metalowych.5
T-L-2Symulacje komuterowe wybranych technologii budowy jednostek metalowych.25
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Praca własna.45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-2_W01Student zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna ich technologię budowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W16zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień technologii budowy kadłubów okrętowych w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy kadłuba.
Treści programoweT-L-1Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów budowy jednostek metalowych.
T-L-2Symulacje komuterowe wybranych technologii budowy jednostek metalowych.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu okrętowego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy niezbędnej do rozwiązania podstawowych problemów.
3,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania podstawowych problemów.
3,5Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
4,0Student ma wiedzę niezbędną do rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o średnim stopniu trudności.
5,0Student ma wiedzę niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-2_U01Student potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w bu-dowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U14potrafi dobrać odpowiednie materiały i zastosować odpowiednią technologię do budowy jachtów, potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach materiałów stosowanych w budowie jachtów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień technologii budowy kadłubów okrętowych w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy kadłuba.
Treści programoweT-L-1Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów budowy jednostek metalowych.
T-L-2Symulacje komuterowe wybranych technologii budowy jednostek metalowych.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu okrętowego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowych problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-2_U02student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania za-dania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U16potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień technologii budowy kadłubów okrętowych w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy kadłuba.
Treści programoweT-L-1Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów budowy jednostek metalowych.
T-L-2Symulacje komuterowe wybranych technologii budowy jednostek metalowych.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu okrętowego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowych problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-2_U03Student potrafi opracować technologię wykonania kadłuba jachtu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U20potrafi opracować technologię wykonania, wykonać elementy i zmontować kadłub jachtu, wyposażyć go i przeprowadzić odpowiednie próby zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień technologii budowy kadłubów okrętowych w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy kadłuba.
Treści programoweT-L-1Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów budowy jednostek metalowych.
T-L-2Symulacje komuterowe wybranych technologii budowy jednostek metalowych.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu okrętowego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozwiązać podstawowych problemów.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowych problemy.
3,5Student potrafi rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
4,0Student potrafi rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
4,5Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o średnim stopniu trudności.
5,0Student potrafi sformułować i rozwiązać problemy o zaawansowanym stopniu trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBJ_1A_D18-2_K01Student ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodo-wej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K03ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów i kultur
Cel przedmiotuC-1Znajomość zagadnień technologii budowy kadłubów okrętowych w zakresie omawianym w programie wykładów. Podstawowa umiejętność projektowania procesu technologicznego budowy kadłuba.
Treści programoweT-L-1Dokumentacja organizacyjno-technologiczna procesów budowy jednostek metalowych.
T-L-2Symulacje komuterowe wybranych technologii budowy jednostek metalowych.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry i bazy technicznej zakładów przemysłu okrętowego.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła.
S-2Ocena podsumowująca: na podstawie sprawozdania - laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli