Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Toksykologii, Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Witczak <Agata.Witczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 15 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)2
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
T-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych2
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie do zajęć43
A-S-3zaliczenie seminarium2
A-S-4poszukiwanie i krytyczna analiza literatury50
A-S-5przygotowanie prezentacji10
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A5_W01
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady przygotowania pracy magisterskiej.
MS_2A_W01, MS_2A_W06C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A5_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować źródła literaturowe z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi opracować uzyskane wyniki, wyciągnąć wnioski i przygotować tekst pracy dyplomowej zgodnie z wymaganiami.
MS_2A_U01, MS_2A_U02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_2A_A5_K01
Student ma aktywną postawę społeczną, jest kreatywny. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
MS_2A_K02, MS_2A_K01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_A5_W01
Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady przygotowania pracy magisterskiej.
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie zasady przygotowania pracy magisterskiej, zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_A5_U01
Student potrafi poszukiwać i analizować źródła literaturowe z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi opracować uzyskane wyniki, wyciągnąć wnioski i przygotować tekst pracy dyplomowej zgodnie z wymaganiami.
2,0
3,0Student potrafi w dostatecznym stopniu poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_2A_A5_K01
Student ma aktywną postawę społeczną, jest kreatywny. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu wykazuje aktywną postawę społeczną. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i internetu, Warszawa, 2009
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta. Zasady pisania prac dyplomowych, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)2
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej8
T-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych2
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych3
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2przygotowanie do zajęć43
A-S-3zaliczenie seminarium2
A-S-4poszukiwanie i krytyczna analiza literatury50
A-S-5przygotowanie prezentacji10
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_A5_W01Student zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady przygotowania pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia dotyczące metod statystycznych, technik informatycznych i bioinformatyki wykorzystywane w naukach rolniczych i pokrewnych.
MS_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu słownictwo fachowe w języku obcym na poziomie B2+ w danej dziedzinie.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu zna i rozumie zasady przygotowania pracy magisterskiej, zna wymogi stawiane pracom dyplomowym, ma wiedzę o metodach poszukiwania i analizy materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_A5_U01Student potrafi poszukiwać i analizować źródła literaturowe z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi opracować uzyskane wyniki, wyciągnąć wnioski i przygotować tekst pracy dyplomowej zgodnie z wymaganiami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_U01Potrafi wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
MS_2A_U02Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania analitycznego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je w formie werbalnej (prezentacji) oraz opisowej w języku polskim i obcym.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w dostatecznym stopniu poszukiwać i analizować literaturę z zakresu tematyki pracy dyplomowej; potrafi wykorzystać i cytować materiały źródłowe; potrafi wykonać pracę dyplomową zgodnie z wymaganiami
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_2A_A5_K01Student ma aktywną postawę społeczną, jest kreatywny. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_2A_K02Jest gotowy do przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności płci, poglądów i kultur.
MS_2A_K01Jest gotowy do ciągłego dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymogami stawianymi pracom dyplomowym, z poszukiwaniem, analizą i wykorzystaniem literatury
Treści programoweT-S-1Wymogi stawiane pracom dyplomowym (układ pracy dyplomowej, wymogi merytoryczne, redakcyjne)
T-S-2Poszukiwanie i analiza literatury z zakresu tematyki pracy dyplomowej
T-S-3Zasady wykorzystania materiałów źródłowych
T-S-4Krytyczna analiza materiałów źródłowych
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: seminarium, metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie aktywności w dyskusjach prowadzonych podczas zajęć seminaryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu wykazuje aktywną postawę społeczną. Postępuje zgodnie z zasadami etyki zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0