Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Wstęp do projektowania krajobrazu - ogród przydomowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wstęp do projektowania krajobrazu - ogród przydomowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW3 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ogólnymi zasadami dotyczącymi wykonywania projektów z zakresu architektury krajobrazu, w tym projektowania, komponowania i programowania prostych wnętrz krajobrazowych.
C-2Zapoznanie studentów z aktualnymi trenadami w zakresie projektowania ogrodów przydomowych.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania projektów ogrodów przydomowych (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wyznaczniki stylów ogrodowych.4
T-P-2Analiza przedprojektowa działki z przeznaczeniem na ogród przydomowy4
T-P-3Schemat funkcjonalno-przestrzenny. Określenie programu funcjonalnego i stylu założenia4
T-P-4Komponowanie ogrodu - układ sobodny, geometryczny i mieszany4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór roślin, materiałów i elementów małej architektury8
T-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych6
30
wykłady
T-W-1Praca architekta krajobrazu. Wprowadzenie w problematykę2
T-W-2Kategorie obiektów architektury krajobrazu. Style ogrodowe. Rodzaje ogrodów2
T-W-3Zasady dobrej kompozycji i budowa wnętrza krajobrazowego4
T-W-4Elementy i zakres dokumentacji projektowej ogrodu przydomowego.2
T-W-5Zasady programowania i projektowania ogrodów przydomowych.4
T-W-6Elementy naturalne i architektoniczne zagospodarowania ogrodu3
T-W-7Współczesne tendencje w kształtowaniu i projektowaniu ogrodów.3
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Praca na zajęciach analityczna i koncepcyjna.30
A-P-2Praca w domu analityczna i koncepcyjna.44
A-P-3Praca w domu: Przygotowanie dokumentacji projektowej do oddania (częśc opisowa wraz graficznymi załącznikami)8
A-P-4Praca w domu: Przygotowanie plansz posterowych z wybranych rysunków projektowych8
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie referatu5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia pisemnego10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia projektowe
M-4Wykład terenowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne dotyczące aktualnych tendencji i realizacji w architekturze krajobrazu. W ocenie brana jest pod uwagę poprawność merytoryczna, stopień wyczerpania tematu, własna interpretacja w postrzeganiu zjawisk.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.1_W07
Zna podstawowe tendencje w projektowaniu ogrodów oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
AK_1A_W07C-2T-P-1, T-W-7M-1S-3
AK_1A_O10.1_W14
Zna metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
AK_1A_W13C-3T-P-3, T-P-2, T-W-5M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.1_U05
Potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
AK_1A_U05C-3T-P-4, T-P-5, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-3, M-4, M-1S-1, S-2
AK_1A_O10.1_U07
Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
AK_1A_U07C-3T-P-6, T-W-4M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.1_K01
Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
AK_1A_K01C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-5, T-W-6M-3, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.1_W07
Zna podstawowe tendencje w projektowaniu ogrodów oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
2,0Student bardzo słabo orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu.
3,0Student słabo orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, bez umiejętności ich krytycznej analizy.
3,5Student słabo orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizuje pobieżnie.
4,0Student orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizując na podstawowym poziomie.
4,5Student dobrze orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizując je wyczerpująco.
5,0Student dobrze orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizując je wyczerpująco i opiniując.
AK_1A_O10.1_W14
Zna metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
2,0Student nie potrafi prawidłowo objaśnić większości metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,0Student prawidłowo objaśnia większość metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji oraz wskazuje wytyczne.
5,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, porawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji, wskazuje wytyczne z uzasadnieniając je.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.1_U05
Potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
2,0Student nie potrafi zaprojektować przestrzeni ogrodowej, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory użytkowe.
4,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe i duża wartość estetyczna.
5,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawnosć merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe, duża wartość estetyczna oraz oryginalność koncepcji.
AK_1A_O10.1_U07
Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
2,0Student nie potrafi prawidłowowo sporządzić dokumentacji projektowej, część opsiowa jest niekompletna, a jej komponenty opisane w sposób niewustarczający dla przedstawienia koncepcji, brakuje niezbędnych załączników.
3,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne.
3,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać częściowej analizie.
4,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie.
4,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
5,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie i krytycznej ocenie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.1_K01
Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną w bardzo ograniczonym stopniu.
3,5Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując w znacznej mierze spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potarfi przekształcić przestrzeń uzyskując w pełni spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu.
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną, wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.

Literatura podstawowa

  1. Bohm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu, Politechnika Krakowska, Kraków, 1998
  2. Newbury T., Sztuka projektowania ogrodów, Elipsa, Warszwa, 2005
  3. Bogdanowski J., Architektura krajobrazu, PWN, Warszawa - Kraków, 1968
  4. Bohm A., Architektura krajobrazu, jej początki i rozwój., Politechnika Krakowska, Kraków, 1994
  5. Brookes J., Projektowanie ogrodów, Wiedza i życie, Warszawa, 2005
  6. Gadomski K., Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni. Cz. II, Hortpress Sp. z o.o., Warszawa, 2010
  7. Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu, Walkowska, Szczecin, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wyznaczniki stylów ogrodowych.4
T-P-2Analiza przedprojektowa działki z przeznaczeniem na ogród przydomowy4
T-P-3Schemat funkcjonalno-przestrzenny. Określenie programu funcjonalnego i stylu założenia4
T-P-4Komponowanie ogrodu - układ sobodny, geometryczny i mieszany4
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór roślin, materiałów i elementów małej architektury8
T-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Praca architekta krajobrazu. Wprowadzenie w problematykę2
T-W-2Kategorie obiektów architektury krajobrazu. Style ogrodowe. Rodzaje ogrodów2
T-W-3Zasady dobrej kompozycji i budowa wnętrza krajobrazowego4
T-W-4Elementy i zakres dokumentacji projektowej ogrodu przydomowego.2
T-W-5Zasady programowania i projektowania ogrodów przydomowych.4
T-W-6Elementy naturalne i architektoniczne zagospodarowania ogrodu3
T-W-7Współczesne tendencje w kształtowaniu i projektowaniu ogrodów.3
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Praca na zajęciach analityczna i koncepcyjna.30
A-P-2Praca w domu analityczna i koncepcyjna.44
A-P-3Praca w domu: Przygotowanie dokumentacji projektowej do oddania (częśc opisowa wraz graficznymi załącznikami)8
A-P-4Praca w domu: Przygotowanie plansz posterowych z wybranych rysunków projektowych8
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie referatu5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia pisemnego10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_W07Zna podstawowe tendencje w projektowaniu ogrodów oraz współczesne realizacje obiektów mogących stanowić inspiarcję dla przyjętych rozwiązań projektowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z aktualnymi trenadami w zakresie projektowania ogrodów przydomowych.
Treści programoweT-P-1Wyznaczniki stylów ogrodowych.
T-W-7Współczesne tendencje w kształtowaniu i projektowaniu ogrodów.
Metody nauczaniaM-1Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne dotyczące aktualnych tendencji i realizacji w architekturze krajobrazu. W ocenie brana jest pod uwagę poprawność merytoryczna, stopień wyczerpania tematu, własna interpretacja w postrzeganiu zjawisk.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student bardzo słabo orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu.
3,0Student słabo orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, bez umiejętności ich krytycznej analizy.
3,5Student słabo orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizuje pobieżnie.
4,0Student orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizując na podstawowym poziomie.
4,5Student dobrze orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizując je wyczerpująco.
5,0Student dobrze orientuje się i charakteryzuje współczesne realizacje obiektów architektury krajobrazu, analizując je wyczerpująco i opiniując.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_W14Zna metody analiz terenu i studiów przedprojektowych potrzebne do określenia wytycznych kompozycyjnych i funkcjonalno-przestrzennych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W13zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania projektów ogrodów przydomowych (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-3Schemat funkcjonalno-przestrzenny. Określenie programu funcjonalnego i stylu założenia
T-P-2Analiza przedprojektowa działki z przeznaczeniem na ogród przydomowy
T-W-5Zasady programowania i projektowania ogrodów przydomowych.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Ćwiczenia projektowe
M-1Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo objaśnić większości metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,0Student prawidłowo objaśnia większość metod analiz terenu i studiów przedprojektowych.
3,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji.
4,5Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, poprawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji oraz wskazuje wytyczne.
5,0Student prawidłowo objaśnia metody analiz terenu i studiów przedprojektowych, porawnie rozpoznaje uwarunkowania konkretnej sytuacji, wskazuje wytyczne z uzasadnieniając je.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_U05Potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową z wykorzystaniem znanych zasad i reguł, prawidłowo dostosowując skalę i formę elementów wyposażenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania projektów ogrodów przydomowych (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-4Komponowanie ogrodu - układ sobodny, geometryczny i mieszany
T-P-5Projekt szczegółowy zagospodarowania terenu. Dobór roślin, materiałów i elementów małej architektury
T-W-3Zasady dobrej kompozycji i budowa wnętrza krajobrazowego
T-W-5Zasady programowania i projektowania ogrodów przydomowych.
T-W-6Elementy naturalne i architektoniczne zagospodarowania ogrodu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
M-4Wykład terenowy
M-1Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować przestrzeni ogrodowej, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna większości przyjętych rozwiązań.
3,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań.
4,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań oraz walory użytkowe.
4,5Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawność merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe i duża wartość estetyczna.
5,0Student potrafi zaprojektować przestrzeń ogrodową, którą cechuje poprawnosć merytoryczna przyjętych rozwiązań, walory użytkowe, duża wartość estetyczna oraz oryginalność koncepcji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_U07Potrafi przygotować dokumentację projektową graficzną i opisową) dla projektowanego terenu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U07sporządza uproszczoną dokumentację projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania projektów ogrodów przydomowych (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-P-6Dokumentacja projektowa - część graficzna i opisowa. Komponowanie plansz projektowych
T-W-4Elementy i zakres dokumentacji projektowej ogrodu przydomowego.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
M-1Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowowo sporządzić dokumentacji projektowej, część opsiowa jest niekompletna, a jej komponenty opisane w sposób niewustarczający dla przedstawienia koncepcji, brakuje niezbędnych załączników.
3,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne.
3,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w stopniu wystarczającym dla przedstawienia koncepcji oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać częściowej analizie.
4,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie.
4,5Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
5,0Student prawidłowo sporządza dokumentację projektową, w której część opisowa zawiera wszystkie niezbędne komponenty opisane w sposób logiczny i wyczerpujący oraz niezbędne załączniki graficzne. Przyjęte rozwiązania student potrafi poddać analizie i krytycznej ocenie. Całość charakteryzuje czytelność i duża staranność.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_K01Jest zdolny do kreatywnego myślenia o przestrzeni, rozumiejąc rolę kompozycji i cech przestrzennych w budowaniu konkretnego efektu przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu sporządzania projektów ogrodów przydomowych (w tym analiz przedprojektowych, rysunków projektowych oraz opisu projektu) zgodnie z zasadami sporządzania dokumentacji projektowej oraz dla potrzeb prezentacji projektu w formie posteru.
Treści programoweT-W-3Zasady dobrej kompozycji i budowa wnętrza krajobrazowego
T-W-1Praca architekta krajobrazu. Wprowadzenie w problematykę
T-W-2Kategorie obiektów architektury krajobrazu. Style ogrodowe. Rodzaje ogrodów
T-W-7Współczesne tendencje w kształtowaniu i projektowaniu ogrodów.
T-W-5Zasady programowania i projektowania ogrodów przydomowych.
T-W-6Elementy naturalne i architektoniczne zagospodarowania ogrodu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia projektowe
M-1Wykład z wykorzystaniem technik multimedialnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny dotyczący zagospodarowania ogrodu przydomowego obejmujący przygotowanie dokumentacji technicznej (częśc graficzna i opisowa) oraz posteru. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość merytoryczna projektu (zastosowanie wiedzy teoretycznej dotyczącej komponowania, programowania i urządzania terenu) oraz estetyczna pracy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeni, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
3,0Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną w bardzo ograniczonym stopniu.
3,5Student potrafi przekształcić przestrzeń uzyskując w znacznej mierze spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,0Student potarfi przekształcić przestrzeń uzyskując w pełni spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną.
4,5Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną oraz wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu.
5,0Student potrafi kreatywnie przekształcić przestrzeń, uzyskując spójność funkcjonalno-przestrzenną i kompozycyjną, wykazując dużą wrażliwość na istniejący potencjał terenu oraz oryginalność myślenia.