Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych (S1)

Sylabus przedmiotu Odzysk i przetwarzanie elementów sprzętu bojowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria pojazdów bojowych i specjalnych
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Odzysk i przetwarzanie elementów sprzętu bojowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 16 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,38zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiadomości z fizyki i matematyki w zakresie szkoły średniej
W-2Podstawy budowy pojazdów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego
C-2Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE
C-3Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów
C-4Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów
C-5Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów
C-6Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rodzaje recyklingu1
T-A-2Recykling opon i innych elementów gumowych1
T-A-3Recykling reaktorów katalitycznych1
T-A-4Recykling akumulatorów1
T-A-5Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów1
T-A-6Recykling olejów1
T-A-7Recykling płynów eksploatacyjnych1
T-A-8Recykling szkła z pojazdów1
T-A-9Recykling silnika i osprzętu1
T-A-10Recykling elementów układów napędowych1
T-A-11Recykling materiałów żelaznych1
T-A-12Recykling metali nieżelaznych1
T-A-13Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego1
T-A-14Recykling pozostałości nadwozia1
T-A-15Rynek wtórny części i zespołów z demontażu1
15
wykłady
T-W-1Podstawowe definicje związane z recyklingiem1
T-W-2Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE2
T-W-3Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne1
T-W-4Przeznaczenie demontowanych zespołów i materiałów1
T-W-5Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu1
T-W-6Działania realizowane w stacji demontażu2
T-W-7Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów2
T-W-8Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu1
T-W-9System recyklingu pojazdów w Polsce1
T-W-10Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów1
T-W-11Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie wskazanej literatury6
A-A-3Przytgotowanie do zaliczenia5
26
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury6
A-W-3Konsultacje i przygotowanie do zaliczenia ustnego5
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny - wyjaśnianie
M-2Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie ustnej
S-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie ustnej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C27-2_W01
Student powinien znać wpływ środków transportu na środowisko na różnych etapach ich istnienia, nazywać i objaśniać formy recyklingu, wymieniać i scharakteryzować sposoby zagospodarownia SWE, wytłumaczyć i opisać schemat porcesu recyklingu pojazdów.
IPBiS_1A_W18, IPBiS_1A_W21, IPBiS_1A_W05, IPBiS_1A_W15C-3, C-1, C-6, C-5, C-4, C-2T-W-11, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-2, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-A-2, T-A-14, T-A-8, T-A-5, T-A-3, T-A-10, T-A-6, T-A-11, T-A-4, T-A-12, T-A-9, T-A-1, T-A-7, T-A-15, T-A-13M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C27-2_U01
Student powinien łączyć możliwości ograniczania zagrożeń przy eksploatacji i po wycofaniu śrdoków transportu z eksploatacji, planować i podejmować działania w zakresie organizacji sieci recyklingu pojazdów, zaplanować organizację i wyposażenie stacji demontażu, przygotować schemat procesu recyklingu SWE.
IPBiS_1A_U03, IPBiS_1A_U04, IPBiS_1A_U13, IPBiS_1A_U14C-3, C-1, C-6, C-5, C-4, C-2T-W-11, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-2, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-A-2, T-A-14, T-A-8, T-A-5, T-A-3, T-A-10, T-A-6, T-A-11, T-A-4, T-A-12, T-A-9, T-A-1, T-A-7, T-A-15, T-A-13M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IPBiS_1A_C27-2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość znaczenia przeprowadzania recyklingu sprzętu bojowego
IPBiS_1A_K01, IPBiS_1A_K03C-3, C-1, C-6, C-5, C-4, C-2T-W-11, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-2, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-A-2, T-A-14, T-A-8, T-A-5, T-A-3, T-A-10, T-A-6, T-A-11, T-A-4, T-A-12, T-A-9, T-A-1, T-A-7, T-A-15, T-A-13M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C27-2_W01
Student powinien znać wpływ środków transportu na środowisko na różnych etapach ich istnienia, nazywać i objaśniać formy recyklingu, wymieniać i scharakteryzować sposoby zagospodarownia SWE, wytłumaczyć i opisać schemat porcesu recyklingu pojazdów.
2,0
3,0Student poprawnie wymienia etapy "życia" środków transportu i ich rolę w ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje ogromne zainteresowanie przedmiotem, wymienia płynie cały obszar zagadnień związany z recyklingiem i jego wpływu na kształtowanie się środowiska naturalnego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C27-2_U01
Student powinien łączyć możliwości ograniczania zagrożeń przy eksploatacji i po wycofaniu śrdoków transportu z eksploatacji, planować i podejmować działania w zakresie organizacji sieci recyklingu pojazdów, zaplanować organizację i wyposażenie stacji demontażu, przygotować schemat procesu recyklingu SWE.
2,0
3,0Studnt prezentuje tylko wybrane efekty oddziaływania środków transportu bez ich analizy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IPBiS_1A_C27-2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość znaczenia przeprowadzania recyklingu sprzętu bojowego
2,0
3,0potrafi współpracować w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Merkisz-Gruranowska R., Aspekty rozwoju recyklingu w Polsce, ITE, Poznań-Radom, 2005
  2. Osiński J., Żach P., Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów, WKiŁ, Warszawa, 2009, 2
  3. Praca zbiorowa pod redakcją Bocheńskiego C., Kompleksowy program zagospodarowywania produktów odpadowych wytworzonych podczas eksploatacji środków transportu, P.P.H. "Drukarnia" Sp. z o.o., Sierpc, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Abramek K. F., Uzdowski M., Pojazdy samochodowe. Podstawy obsługiwania i napraw, WKiŁ, Warszawa, 2009, 1

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rodzaje recyklingu1
T-A-2Recykling opon i innych elementów gumowych1
T-A-3Recykling reaktorów katalitycznych1
T-A-4Recykling akumulatorów1
T-A-5Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów1
T-A-6Recykling olejów1
T-A-7Recykling płynów eksploatacyjnych1
T-A-8Recykling szkła z pojazdów1
T-A-9Recykling silnika i osprzętu1
T-A-10Recykling elementów układów napędowych1
T-A-11Recykling materiałów żelaznych1
T-A-12Recykling metali nieżelaznych1
T-A-13Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego1
T-A-14Recykling pozostałości nadwozia1
T-A-15Rynek wtórny części i zespołów z demontażu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe definicje związane z recyklingiem1
T-W-2Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE2
T-W-3Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne1
T-W-4Przeznaczenie demontowanych zespołów i materiałów1
T-W-5Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu1
T-W-6Działania realizowane w stacji demontażu2
T-W-7Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów2
T-W-8Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu1
T-W-9System recyklingu pojazdów w Polsce1
T-W-10Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów1
T-W-11Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie wskazanej literatury6
A-A-3Przytgotowanie do zaliczenia5
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury6
A-W-3Konsultacje i przygotowanie do zaliczenia ustnego5
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C27-2_W01Student powinien znać wpływ środków transportu na środowisko na różnych etapach ich istnienia, nazywać i objaśniać formy recyklingu, wymieniać i scharakteryzować sposoby zagospodarownia SWE, wytłumaczyć i opisać schemat porcesu recyklingu pojazdów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_W18Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej; zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w eksploatacji pojazdów bojowych
IPBiS_1A_W21Ma wiedzę w zakresie organizacji użytkowania pojazdów i sprzętu bojowego.
IPBiS_1A_W05Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie materiałów eksploatacyjnych maszyn i pojazdów.
IPBiS_1A_W15Zna typowe technologie inżynierskie, ma orientację w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych budowy pojazdów bojowych i urządzeń technicznych.
Cel przedmiotuC-3Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów
C-1Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego
C-6Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu
C-5Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów
C-4Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów
C-2Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE
Treści programoweT-W-11Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu
T-W-6Działania realizowane w stacji demontażu
T-W-5Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu
T-W-10Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów
T-W-2Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE
T-W-8Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu
T-W-1Podstawowe definicje związane z recyklingiem
T-W-4Przeznaczenie demontowanych zespołów i materiałów
T-W-7Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów
T-W-3Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne
T-W-9System recyklingu pojazdów w Polsce
T-A-2Recykling opon i innych elementów gumowych
T-A-14Recykling pozostałości nadwozia
T-A-8Recykling szkła z pojazdów
T-A-5Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów
T-A-3Recykling reaktorów katalitycznych
T-A-10Recykling elementów układów napędowych
T-A-6Recykling olejów
T-A-11Recykling materiałów żelaznych
T-A-4Recykling akumulatorów
T-A-12Recykling metali nieżelaznych
T-A-9Recykling silnika i osprzętu
T-A-1Rodzaje recyklingu
T-A-7Recykling płynów eksploatacyjnych
T-A-15Rynek wtórny części i zespołów z demontażu
T-A-13Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny - wyjaśnianie
M-2Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie ustnej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie wymienia etapy "życia" środków transportu i ich rolę w ochronie środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0Student wykazuje ogromne zainteresowanie przedmiotem, wymienia płynie cały obszar zagadnień związany z recyklingiem i jego wpływu na kształtowanie się środowiska naturalnego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C27-2_U01Student powinien łączyć możliwości ograniczania zagrożeń przy eksploatacji i po wycofaniu śrdoków transportu z eksploatacji, planować i podejmować działania w zakresie organizacji sieci recyklingu pojazdów, zaplanować organizację i wyposażenie stacji demontażu, przygotować schemat procesu recyklingu SWE.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_U03Potrafi przygotować w j. polskim i obcym dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego wraz z omówieniem wyników jego realizacji.
IPBiS_1A_U04Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
IPBiS_1A_U13Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich obejmujących projektowanie elementów, układów i systemów mechanicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe, ekonomiczne i prawne.
IPBiS_1A_U14Ma przygotowanie niezbędne do pracy w przedsiębiorstwach przemysłowych oraz innych zajmujących się wytwarzaniem, eksploatacją, projektowaniem i badaniami oraz stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy właściwe dla wykonywanych prac.
Cel przedmiotuC-3Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów
C-1Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego
C-6Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu
C-5Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów
C-4Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów
C-2Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE
Treści programoweT-W-11Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu
T-W-6Działania realizowane w stacji demontażu
T-W-5Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu
T-W-10Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów
T-W-2Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE
T-W-8Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu
T-W-1Podstawowe definicje związane z recyklingiem
T-W-4Przeznaczenie demontowanych zespołów i materiałów
T-W-7Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów
T-W-3Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne
T-W-9System recyklingu pojazdów w Polsce
T-A-2Recykling opon i innych elementów gumowych
T-A-14Recykling pozostałości nadwozia
T-A-8Recykling szkła z pojazdów
T-A-5Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów
T-A-3Recykling reaktorów katalitycznych
T-A-10Recykling elementów układów napędowych
T-A-6Recykling olejów
T-A-11Recykling materiałów żelaznych
T-A-4Recykling akumulatorów
T-A-12Recykling metali nieżelaznych
T-A-9Recykling silnika i osprzętu
T-A-1Rodzaje recyklingu
T-A-7Recykling płynów eksploatacyjnych
T-A-15Rynek wtórny części i zespołów z demontażu
T-A-13Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny - wyjaśnianie
M-2Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie ustnej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studnt prezentuje tylko wybrane efekty oddziaływania środków transportu bez ich analizy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIPBiS_1A_C27-2_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student będzie miał świadomość znaczenia przeprowadzania recyklingu sprzętu bojowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIPBiS_1A_K01Jest świadomy potrzeby i możliwości dokształcania się w celu podnoszenia kompetencji zawodowych osobistych i społecznych
IPBiS_1A_K03Jest świadomy odpowiedzialności za pracę własną i zespołową oraz podporządkowania się zasadom pracy w zespole w celu realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-3Poznanie zasad i organizacji stacji demontażu pojazdów
C-1Poznanie zasad i znaczenia ochrony środowiska naturalnego
C-6Poznanie zasad trendów rozwojowych z punktu widzenia recyklingu w projektowniu i użytkowaniu pojazdu
C-5Poznanie sposobów i zasad recyklingu materiałów i zespołów z demontowanych pojazdów
C-4Poznanie uwarunkowań społecznych, prawnych i terytorialnych tworzenia stacji i sieci recyklingu pojazdów
C-2Poznanie aktualnych wymagań zagospodarowywania SWE
Treści programoweT-W-11Wyposażenie dla stacji demontażu pojazdów, wymagania w odniesieniu do stacji demontażu
T-W-6Działania realizowane w stacji demontażu
T-W-5Konsekwencje rozwoju sieci recyklingu
T-W-10Prognozy rozwojowe recyklingu pojazdów
T-W-2Schemat procesu recyklingu, systemy recyklingu w pozostałych krajach UE
T-W-8Trendy rozwojowe w budowie pojazdów z punktu widzenia potrzeb recyklingu
T-W-1Podstawowe definicje związane z recyklingiem
T-W-4Przeznaczenie demontowanych zespołów i materiałów
T-W-7Systemu wspomagania komputerowego recyklingu samochodów
T-W-3Organizacja recyklingu, uwarunkowania ekonomiczne i społeczne
T-W-9System recyklingu pojazdów w Polsce
T-A-2Recykling opon i innych elementów gumowych
T-A-14Recykling pozostałości nadwozia
T-A-8Recykling szkła z pojazdów
T-A-5Recykling tworzyw sztucznych i kompozytów
T-A-3Recykling reaktorów katalitycznych
T-A-10Recykling elementów układów napędowych
T-A-6Recykling olejów
T-A-11Recykling materiałów żelaznych
T-A-4Recykling akumulatorów
T-A-12Recykling metali nieżelaznych
T-A-9Recykling silnika i osprzętu
T-A-1Rodzaje recyklingu
T-A-7Recykling płynów eksploatacyjnych
T-A-15Rynek wtórny części i zespołów z demontażu
T-A-13Recykling wyposażenia elektrycznego i elektronicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny - wyjaśnianie
M-2Ćwiczenia - dyskusja dydaktyczna, objasnianie pojęć, pogadanka
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie ćwiczeń w formie ustnej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści wykładów w formie ustnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi współpracować w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0