Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Badania nieniszczące metodami elektromagnetycznymi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Badania nieniszczące metodami elektromagnetycznymi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,50,62egzamin
laboratoriaL1 30 2,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Kurs matematyki na poziomie akademickim
W-2Kurs fizyki na poziomie akademickim
W-3Kurs podstaw informatyki
W-4Kurs elektrotechniki teoretycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie zjawisk fizycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
C-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie metod pomiarowych i przetworników wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
C-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem szumów Barkhausena3
T-L-2Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem metody strumienia rozproszenia3
T-L-3Badania nieniszczące materiałów z wykorzystaniem metody prądów wirowych6
T-L-4Badanie materiałów kompozytowych z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o częstotliwości w paśmie THz3
T-L-5Numeryczne modelowanie wybranych systemów badań nieniszczących w środowisku Matlab/Comsol6
T-L-6Implementacja wybranych algorytmów identyfikacji stosowanych w badaniach nieniszczących (z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)3
T-L-7Badania struktur z wykorzystaniem systemu radiografii komputerowej3
T-L-8Cyfrowe algorytmy redukcji szumów stosowane w systemach badań nieniszczących (realizacja z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)3
30
wykłady
T-W-1Badania nieniszczące – wprowadzenie, pojęcia podstawowe, rys historyczny1
T-W-2Przegląd różnych metod badań nieniszczących2
T-W-3Przetworniki do pomiaru pól magnetycznych2
T-W-4Badania nieniszczące z wykorzystaniem szumów Barkhausena1
T-W-5Metoda strumienia rozproszenia2
T-W-6Metoda prądów wirowych3
T-W-7Badanie materiałów z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o wysokiej częstotliwości2
T-W-8Radiografia komputerowa3
T-W-9Modelowanie numeryczne w badaniach nieniszczących z wykorzystaniem pakietów Comsol i Matlab4
T-W-10Algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów w badaniach nieniszczących4
T-W-11Algorytmy identyfikacji w badaniach nieniszczących4
T-W-12Tomografia przemysłowa1
T-W-13Przegląd komercyjnych systemów badań nieniszczących, normy stosowane w badaniach nieniszczących1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć32
62
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)15
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
62

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C02_W01
Ma wiedzę w zakresie zjawisk fizycznych metod i przetworników pomiarowych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
EL_2A_W01, EL_2A_W03C-1, C-2T-W-3, T-W-2, T-W-10, T-W-11, T-W-1M-1S-1
EL_2A_C02_W02
Ma wiedzę w zakresie metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
EL_2A_W01, EL_2A_W03C-3T-W-5, T-W-7, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-4, T-W-13, T-W-8, T-W-6, T-W-9M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C02_U01
Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować metodykę badania nieniszczącego.
EL_2A_U03, EL_2A_U10C-4, C-5T-L-6, T-L-5, T-L-8, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-7M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C02_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
EL_2A_K01, EL_2A_K04C-3T-L-6, T-L-5, T-L-8, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-7M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C02_W01
Ma wiedzę w zakresie zjawisk fizycznych metod i przetworników pomiarowych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_2A_C02_W02
Ma wiedzę w zakresie metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C02_U01
Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować metodykę badania nieniszczącego.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_2A_C02_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Chady T., Wieloczęstotliwościowe algorytmy identyfikacji w układach defektoskopii wiroprądowej, Prace naukowe Politechniki Szczecińskiej Nr 578, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2003
  2. Lewińska-Romicka A, Badania nieniszczące. Podstawy defektoskopii, WNT, Warszawa, 2001
  3. Piech T., Badania Magnetyczne. Wykorzystanie efektu Barkhausena, Biuro Gamma, 1998
  4. Anna Lewińska-Romicka, Badania materiałów metodą prądów wirowych, Biuro Gamma
  5. Dominik Senczyk, Radiografia przemysłowa, Podstawy fizyczne, Biuro Gamma, Warszawa, 2005
  6. Łopato P., Detekcja i identyfikacja defektów struktur dielektrycznych i kompozytowych z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych w zakresie terahercowym, Wydawnictwo Uczelniane ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Blitz. J., Electrical And Magnetic Methods Of Non-Destructive Testing, Springer-Verlag, 1997
  2. Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGrown-Hill, 2003
  3. Jiles D. C., Introducting to Magnetism and Magnetic Materials, Springer, 1990
  4. Mester M. L., McIntire P, Nondestructive Testing Handbook Volume 4 Electromagnetic Testing, ASNT, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem szumów Barkhausena3
T-L-2Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem metody strumienia rozproszenia3
T-L-3Badania nieniszczące materiałów z wykorzystaniem metody prądów wirowych6
T-L-4Badanie materiałów kompozytowych z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o częstotliwości w paśmie THz3
T-L-5Numeryczne modelowanie wybranych systemów badań nieniszczących w środowisku Matlab/Comsol6
T-L-6Implementacja wybranych algorytmów identyfikacji stosowanych w badaniach nieniszczących (z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)3
T-L-7Badania struktur z wykorzystaniem systemu radiografii komputerowej3
T-L-8Cyfrowe algorytmy redukcji szumów stosowane w systemach badań nieniszczących (realizacja z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)3
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Badania nieniszczące – wprowadzenie, pojęcia podstawowe, rys historyczny1
T-W-2Przegląd różnych metod badań nieniszczących2
T-W-3Przetworniki do pomiaru pól magnetycznych2
T-W-4Badania nieniszczące z wykorzystaniem szumów Barkhausena1
T-W-5Metoda strumienia rozproszenia2
T-W-6Metoda prądów wirowych3
T-W-7Badanie materiałów z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o wysokiej częstotliwości2
T-W-8Radiografia komputerowa3
T-W-9Modelowanie numeryczne w badaniach nieniszczących z wykorzystaniem pakietów Comsol i Matlab4
T-W-10Algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów w badaniach nieniszczących4
T-W-11Algorytmy identyfikacji w badaniach nieniszczących4
T-W-12Tomografia przemysłowa1
T-W-13Przegląd komercyjnych systemów badań nieniszczących, normy stosowane w badaniach nieniszczących1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć32
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)15
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia7
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C02_W01Ma wiedzę w zakresie zjawisk fizycznych metod i przetworników pomiarowych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów fizyki technicznej, matematyki i metod numerycznych niezbędnych do: - modelowania i analizy działania zaawansowanych elementów oraz układów elektrycznych oraz zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania zaawansowanych maszyn, przekształtników energoelektronicznych; - syntezy złożonych układów elektrycznych, w tym systemów diagnostyki; - opisu, analizy i syntezy algorytmów przetwarzania sygnałów analogowych i cyfrowych charakterystycznych dla układów elektrycznych
EL_2A_W03Ma pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie teorii pola elektromagnetycznego, w tym niezbędną wiedzę do zrozumienia działania złożonych maszyn i urządzeń elektrycznych oraz systemów elektrotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie zjawisk fizycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
C-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie metod pomiarowych i przetworników wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
Treści programoweT-W-3Przetworniki do pomiaru pól magnetycznych
T-W-2Przegląd różnych metod badań nieniszczących
T-W-10Algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów w badaniach nieniszczących
T-W-11Algorytmy identyfikacji w badaniach nieniszczących
T-W-1Badania nieniszczące – wprowadzenie, pojęcia podstawowe, rys historyczny
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C02_W02Ma wiedzę w zakresie metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów fizyki technicznej, matematyki i metod numerycznych niezbędnych do: - modelowania i analizy działania zaawansowanych elementów oraz układów elektrycznych oraz zjawisk fizycznych w nich występujących; - opisu i analizy działania zaawansowanych maszyn, przekształtników energoelektronicznych; - syntezy złożonych układów elektrycznych, w tym systemów diagnostyki; - opisu, analizy i syntezy algorytmów przetwarzania sygnałów analogowych i cyfrowych charakterystycznych dla układów elektrycznych
EL_2A_W03Ma pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie teorii pola elektromagnetycznego, w tym niezbędną wiedzę do zrozumienia działania złożonych maszyn i urządzeń elektrycznych oraz systemów elektrotechnicznych
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
Treści programoweT-W-5Metoda strumienia rozproszenia
T-W-7Badanie materiałów z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o wysokiej częstotliwości
T-W-10Algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów w badaniach nieniszczących
T-W-11Algorytmy identyfikacji w badaniach nieniszczących
T-W-12Tomografia przemysłowa
T-W-4Badania nieniszczące z wykorzystaniem szumów Barkhausena
T-W-13Przegląd komercyjnych systemów badań nieniszczących, normy stosowane w badaniach nieniszczących
T-W-8Radiografia komputerowa
T-W-6Metoda prądów wirowych
T-W-9Modelowanie numeryczne w badaniach nieniszczących z wykorzystaniem pakietów Comsol i Matlab
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C02_U01Student potrafi dobrać metodę pomiarową i opracować metodykę badania nieniszczącego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
EL_2A_U10Potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące złożonych układów elektrotechnicznych, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskiwane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
Treści programoweT-L-6Implementacja wybranych algorytmów identyfikacji stosowanych w badaniach nieniszczących (z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)
T-L-5Numeryczne modelowanie wybranych systemów badań nieniszczących w środowisku Matlab/Comsol
T-L-8Cyfrowe algorytmy redukcji szumów stosowane w systemach badań nieniszczących (realizacja z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)
T-L-3Badania nieniszczące materiałów z wykorzystaniem metody prądów wirowych
T-L-4Badanie materiałów kompozytowych z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o częstotliwości w paśmie THz
T-L-2Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem metody strumienia rozproszenia
T-L-1Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem szumów Barkhausena
T-L-7Badania struktur z wykorzystaniem systemu radiografii komputerowej
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_2A_C02_K01Student jest zdolny do samodzielnego rozwiazania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_K01Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały przedstawiając różne punkty widzenia
EL_2A_K04Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu elektryka
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie metod elektromagnetycznych wykorzystywanych w badaniach nieniszczących
Treści programoweT-L-6Implementacja wybranych algorytmów identyfikacji stosowanych w badaniach nieniszczących (z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)
T-L-5Numeryczne modelowanie wybranych systemów badań nieniszczących w środowisku Matlab/Comsol
T-L-8Cyfrowe algorytmy redukcji szumów stosowane w systemach badań nieniszczących (realizacja z wykorzystaniem środowiska obliczeniowego Matlab)
T-L-3Badania nieniszczące materiałów z wykorzystaniem metody prądów wirowych
T-L-4Badanie materiałów kompozytowych z wykorzystaniem fal elektromagnetycznych o częstotliwości w paśmie THz
T-L-2Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem metody strumienia rozproszenia
T-L-1Badania nieniszczące materiałów ferromagnetycznych z wykorzystaniem szumów Barkhausena
T-L-7Badania struktur z wykorzystaniem systemu radiografii komputerowej
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (laboratorium) - metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Metoda oceny (laboratorium): - zaliczenie końcowe laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia