Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Dywersyfikacja produktu w kryzysie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Dywersyfikacja produktu w kryzysie
Specjalność Zarządzanie w kryzysie
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza z zakresu podstaw marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z objawami wskazującymi że przedsiębiorstwo jest w sytuacji kryzysowej
C-2Zapoznanie studentów z isotą i rodzajami dywersyfikacji produktów
C-3Uswiadomienie potrzeby tworzenia nowych produktów
C-4Zapoznanie ze strategiami dywersyfikacji
C-5Zapoznanie z technikami foresightu jako sposobu przewidywania kierunków rozwoju

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Charakterystyka przedsiębiorstwa w kryzysie4
T-K-2Istota dywersyfikacji produktów4
T-K-3Rodzaje dywersyfikacji produktów4
T-K-4Nowe produkty i usługi w przedsiębiorstwie4
T-K-5Determinanty kreowania nowych produktów i usług4
T-K-6Strategia dywersyfikacji6
T-K-7Foresight jako proces przewidywania kierunków rozwoju4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach30
A-K-2przygotowanie studium przypadku10
A-K-3przygotowanie się do zaliczenia, studiowanie literatury14
A-K-4Konsultacje4
A-K-5Zaliczenie2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
S-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D10/6_W01
Student posiada wiedzę z zakresu istoty i rodzajów dywersyfikacji produktów
Z_1A_W13C-2T-K-2, T-K-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D10/6_U01
Posiada umiejętność stosowania strategii dywersyfikacji
Z_1A_U06C-4T-K-6M-3S-3
Z_1A_D10/6_U02
Student potrafi organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U03C-3, C-4, C-5T-K-4, T-K-2, T-K-3M-3S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D10/6_K01
Student potrafi pracować w grupie
Z_1A_K01C-3, C-4T-K-4, T-K-5, T-K-7, T-K-6M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D10/6_W01
Student posiada wiedzę z zakresu istoty i rodzajów dywersyfikacji produktów
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Student wie na czym polega dywersyfikacja produktów
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student wie na czym polega dywersyfikacja produktów oraz zna jej rodzaje
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D10/6_U01
Posiada umiejętność stosowania strategii dywersyfikacji
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student wykorzystuje podstawowe założenia strategii dywersyfikacji
4,0Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
4,5Student umiejętnie korzysta ze założeń strategii dywersyfikacji
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_D10/6_U02
Student potrafi organizować pracę własną i zespołu
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi organizować pracę własną
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi organizować pracę własną oraz całego zespołu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D10/6_K01
Student potrafi pracować w grupie
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi pracować w grupie
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dosbrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. K. Rostek, Zarządzanie komunikacją i wiedzą w planowaniu cywilnym oraz zarządzaniu kryzysowym, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2019
  2. S. Wojciechowska-Filipek, B. Mazurek-Kucharska, Zarządzanie w kryzysie, CeDeWu, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Sosnowska A., Zarządzanie nowym produktem, SGH, Warszawa, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Charakterystyka przedsiębiorstwa w kryzysie4
T-K-2Istota dywersyfikacji produktów4
T-K-3Rodzaje dywersyfikacji produktów4
T-K-4Nowe produkty i usługi w przedsiębiorstwie4
T-K-5Determinanty kreowania nowych produktów i usług4
T-K-6Strategia dywersyfikacji6
T-K-7Foresight jako proces przewidywania kierunków rozwoju4
30

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach30
A-K-2przygotowanie studium przypadku10
A-K-3przygotowanie się do zaliczenia, studiowanie literatury14
A-K-4Konsultacje4
A-K-5Zaliczenie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/6_W01Student posiada wiedzę z zakresu istoty i rodzajów dywersyfikacji produktów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W13Identyfikuje czynniki oraz analizuje ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z isotą i rodzajami dywersyfikacji produktów
Treści programoweT-K-2Istota dywersyfikacji produktów
T-K-3Rodzaje dywersyfikacji produktów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Student wie na czym polega dywersyfikacja produktów
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student wie na czym polega dywersyfikacja produktów oraz zna jej rodzaje
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/6_U01Posiada umiejętność stosowania strategii dywersyfikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Posiada umiejętność efektywnego zarządzania zasobami organizacji
Cel przedmiotuC-4Zapoznanie ze strategiami dywersyfikacji
Treści programoweT-K-6Strategia dywersyfikacji
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student wykorzystuje podstawowe założenia strategii dywersyfikacji
4,0Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
4,5Student umiejętnie korzysta ze założeń strategii dywersyfikacji
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/6_U02Student potrafi organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U03Potrafi organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-3Uswiadomienie potrzeby tworzenia nowych produktów
C-4Zapoznanie ze strategiami dywersyfikacji
C-5Zapoznanie z technikami foresightu jako sposobu przewidywania kierunków rozwoju
Treści programoweT-K-4Nowe produkty i usługi w przedsiębiorstwie
T-K-2Istota dywersyfikacji produktów
T-K-3Rodzaje dywersyfikacji produktów
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
S-3Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji
S-4Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym
4,0Student potrafi organizować pracę własną
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym
5,0Student potrafi organizować pracę własną oraz całego zespołu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D10/6_K01Student potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-3Uswiadomienie potrzeby tworzenia nowych produktów
C-4Zapoznanie ze strategiami dywersyfikacji
Treści programoweT-K-4Nowe produkty i usługi w przedsiębiorstwie
T-K-5Determinanty kreowania nowych produktów i usług
T-K-7Foresight jako proces przewidywania kierunków rozwoju
T-K-6Strategia dywersyfikacji
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy
3,0Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi pracować w grupie
4,0Opanował wiedzę w stopniu dobrym
4,5Opanował wiedzę w stopniu ponad dosbrym
5,0Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym