Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Źródła informacji o nieruchomościach
Specjalność Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);2
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;2
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;2
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;2
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne3
T-A-6Dokumenty planistyzne2
T-A-7Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach;15
A-A-2udział w konsultacjach10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia3
A-A-4Zaliczenie2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-2Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajęciach;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D9/7_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
Z_1A_W02C-8T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-3, M-1, M-2S-1
Z_1A_D9/7_W02
Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
Z_1A_W01C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5T-A-1M-1S-1, S-3
Z_1A_D9/7_W03
Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Z_1A_W10C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D9/7_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
Z_1A_U17, Z_1A_U21C-8T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-3, M-1, M-2S-1
Z_1A_D9/7_U02
Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
Z_1A_U14C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5T-A-2M-1S-1, S-3
Z_1A_D9/7_U03
Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa.
Z_1A_U17C-3, C-2, C-1, C-4, C-5T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-3S-1, S-3
Z_1A_D9/7_U04
Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał.
Z_1A_U17C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D9/7_K01
Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
Z_1A_K02C-8T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-3, M-1, M-2S-3
Z_1A_D9/7_K02
Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Z_1A_K03C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1S-1
Z_1A_D9/7_K03
Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
Z_1A_K05C-3, C-6, C-7, C-2, C-1, C-4, C-5T-A-4, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-2S-1, S-3
Z_1A_D9/7_K04
Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
Z_1A_K03C-1T-A-1, T-A-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D9/7_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
Z_1A_D9/7_W02
Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada w stopniu dostatecznym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
Z_1A_D9/7_W03
Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
2,0Student nie posiada wiedzy w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D9/7_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry
Z_1A_D9/7_U02
Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
2,0Student nie potrafi podać przykładów zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,0Student potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
Z_1A_D9/7_U03
Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa.
2,0Student nie jest w stanie samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,0Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,5Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,0Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,5Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
5,0Student jest w satnie w sposób bardzo dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
Z_1A_D9/7_U04
Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał.
2,0Student nie rozumie, nie potrafi wykorzystać oraz nie posiada wiedzy w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
5,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D9/7_K01
Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
Z_1A_D9/7_K02
Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
2,0nie ma świadomości, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
3,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dostataecznym.
3,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym.
4,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niż dobrym.
5,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym.
Z_1A_D9/7_K03
Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
2,0nie orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomościach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,0Orientuje się w stopniu dostateczym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,5Orientuje się w stopniu więcej niż dostatecznym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,0Orientuje się w stopniu dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,5Orientuje się w stopniu więcej niż dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
5,0Orientuje się w sopniu bardzo dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
Z_1A_D9/7_K04
Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
2,0nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
3,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. J. Dydenko, Szacowanie nieruchomości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020, 4 wydanie
  2. Anna Oeńczuk-Paszel, Monika Śpiewak-Szyjka, Michał Tarasiewicz, Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Szczecin, 2021

Literatura dodatkowa

  1. Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel A., Nowak M., Zaremba A., Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);2
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;2
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;2
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;2
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne3
T-A-6Dokumenty planistyzne2
T-A-7Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach;15
A-A-2udział w konsultacjach10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia3
A-A-4Zaliczenie2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_W01Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_W02Posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada w stopniu dostatecznym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada w stopniu dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada w stopniu bardzo dobrym wiedzę w zakresie funkcjonowania, celów oraz funkcji prowadzonych przez urzędy źródeł informacji o nieruchomościach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_W03Ma wiedzę, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W10Zna podstawowe regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_U01Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U21Posiada umiejętność uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_U02Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U14Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podać przykładów zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,0Student potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_U03Samodzielnie jest w stanie uzyskać interesujące go dane z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługujacego mu w określonej sytuacji prawa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,0Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
3,5Student jest w satnie w sposób dostateczny samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,0Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
4,5Student jest w satnie w sposób dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
5,0Student jest w satnie w sposób bardzo dobry samodzielnie uzyskać interesujących go danych z konkretnego źródła informacji o nieruchomościach w zakresie przysługującego mu w określonej sytuacji prawa.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_U04Rozumie, wykorzystuje oraz ma wiedzę w zakresie stosowanej przez akty normatywne terminologii (znaczeń skrótów), z którą w sytuacji zetknięcia się z danym źródłem informacji o nieruchomościach będzie się stykał.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie, nie potrafi wykorzystać oraz nie posiada wiedzy w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
3,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
4,5Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
5,0Student rozumie, potrafi wykorzystać oraz posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w zakresie stosowanej w aktach notarialnych terminologii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_K01Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_K02Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma świadomości, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
3,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dostataecznym.
3,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym.
4,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niż dobrym.
5,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_K03Orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
Treści programoweT-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenia na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie orientuje się, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomościach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,0Orientuje się w stopniu dostateczym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
3,5Orientuje się w stopniu więcej niż dostatecznym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,0Orientuje się w stopniu dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
4,5Orientuje się w stopniu więcej niż dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
5,0Orientuje się w sopniu bardzo dobrym, jaka jest idea tworzenia konkretnego źródła informacji o nieruchomosciach; jaka jest jego rola w określonym punkcie procesu inwestycyjnego, w jakim zakresie i na ile można wpływać na zawarte w nim treści.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D9/7_K04Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K03Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
Metody nauczaniaM-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywanych zadań oraz studiów przypadków;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach.
3,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dostatecznym
3,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym
4,5Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niz dobrym
5,0Zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw wynikających z niepoprawności wpisanych danych w źródłach informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym