Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium III
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrany temat i opiekun pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach5
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej19
A-S-3Konsultacje4
A-S-4Zaliczenie2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A10_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
E_1A_W01, E_1A_W06C-1T-S-1M-3, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_A10_U01
Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U13C-1T-S-1M-2, M-3, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_A10_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_1A_A10_U01
Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.5
5

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach5
A-S-2Przygotowanie do analizy pytań egzaminacyjnych i oceny pracy własnej19
A-S-3Konsultacje4
A-S-4Zaliczenie2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_A10_W01Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej i przebiegu egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego
3,0Student zna zasady dyplomowania i pisania pracy dyplomowej oraz przebiegu egzaminu dyplomowego w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_1A_A10_U01Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U13Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także z różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych i przebiegu egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Jednolity system antyplagiatowy - analiza przykładowych raportów. Procedura postępowania antyplagiatowego obowiązująca na Wydziale. Omówienie przebiegu egzaminu dyplomowego. Ocena pracy własnej studenta w kontekście przyszłej recenzji. Analiza pytań egzaminacyjnych.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena aktywności studenta w zakresie przygotowania do egzaminu dyplomowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie ocenić przygotowania rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia róźnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,0Student umie ocenić przygotowanie rozwiązania analizowanego problemu badawczego z punktu widzenia różnych kryteriów obowiązujących w procesie dyplomowania
3,5
4,0
4,5
5,0