Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie turystyką zdrowotną I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie turystyką zdrowotną I
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw gospodarowania, elementów mikro- i makroekonomii, zasad polityki rynkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość zarządzania turystyką zdrowotną.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)2
T-W-2Segment osób niepelnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)2
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną2
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)2
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych1
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej1
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej1
T-W-8Animator czasu wolnego w obiektach turystycznych2
T-W-9Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów1
T-W-10Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w wykładach15
A-W-2udział w konsultacjach5
A-W-3Przygotowanie do wykładów15
A-W-4studiowanie wskazanej literatury5
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-6Zaliczenie2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Sporządzanie elementow planów i strategii zarządzania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/9_W01
Poznał specyfikę, strukturę i dynamikę gospodarki turystycznej
E_2A_W02, E_2A_W05C-1T-W-9, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-8M-1, M-2S-1, S-3, S-2
E_2A_D4/9_W02
Student potrafi rozróżnić obiekty turystyczne dla potrzeb turystyki zdrowotnej (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne, przystosowanie obiektów turystyki zdrowotnej do osób niepełnosprawnych).
E_2A_W02, E_2A_W04, E_2A_W11C-1T-W-5, T-W-10, T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/9_U01
Uczestnictwo w przygotowywaniu elementów strategii zarządzania.
E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U11C-1T-W-7, T-W-3M-2S-3, S-2
E_2A_D4/9_U02
Posiada umiejętność prowadzenia działalności turystycznej.
E_2A_U01, E_2A_U04C-1T-W-7, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/9_K01
Posiada kompetencje w zakresie animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdrowotnej.
E_2A_K01C-1T-W-10, T-W-4, T-W-8M-1, M-2S-1, S-3, S-2
E_2A_D4/9_K02
Posiada zdolności kierownicze. Potrafi współpracować z instytucjami rynku (m.in. dba o kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych).
E_2A_K05, E_2A_K01, E_2A_K04C-1T-W-10, T-W-7, T-W-3M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/9_W01
Poznał specyfikę, strukturę i dynamikę gospodarki turystycznej
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D4/9_W02
Student potrafi rozróżnić obiekty turystyczne dla potrzeb turystyki zdrowotnej (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne, przystosowanie obiektów turystyki zdrowotnej do osób niepełnosprawnych).
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu turystyki zdrowotnej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/9_U01
Uczestnictwo w przygotowywaniu elementów strategii zarządzania.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D4/9_U02
Posiada umiejętność prowadzenia działalności turystycznej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/9_K01
Posiada kompetencje w zakresie animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdrowotnej.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdrowotnej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
E_2A_D4/9_K02
Posiada zdolności kierownicze. Potrafi współpracować z instytucjami rynku (m.in. dba o kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych).
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. M. Boruszczak (red.), Turystyka zdrowotna, Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Gdańsk, 2010
  2. A. R. Szromek, Turystyka w polskich uzdrowiskach i prawne uwarunkowania jej rozwoju, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej, seria Organizacja i zarządzanie, Gliwice, 2007, zeszyt 40
  3. Czesław Koźmiński, Bożena Michalska, Ewa Szczepanowska, Katarzyna Górnik, Roman Marks, Turystyka zdrowotna, uzdrowiskowa i uwarunkowania bioklimatyczne, Uniwersytet Szczeciński, 2015
  4. Natasza Sallmann, Megatrend Wellness & Spa dla rynku usług wolnego czasu i hotelarstwa w XXI wieku, Wydawnictwo Polska Akademia Gościnności, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa o lecznictwie uzdrowiskowym, uzdrowiskach i obszarach ochrony uzdrowiskowej oraz o gminach uzdrowiskowych z dnia 28 lipca 2005 roku (Dz. U., nr 167, poz. 1399), 2005

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)2
T-W-2Segment osób niepelnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)2
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną2
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)2
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych1
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej1
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej1
T-W-8Animator czasu wolnego w obiektach turystycznych2
T-W-9Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów1
T-W-10Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach15
A-W-2udział w konsultacjach5
A-W-3Przygotowanie do wykładów15
A-W-4studiowanie wskazanej literatury5
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-6Zaliczenie2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/9_W01Poznał specyfikę, strukturę i dynamikę gospodarki turystycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką zdrowotną.
Treści programoweT-W-9Realizacja usług kulinarnych - świadczenia gastronomiczne dla różnych grup konsumentów
T-W-6Usługi transportowe w turystyce zdrowotnej
T-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
T-W-10Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-2Segment osób niepelnosprawnych w turystyce (turyści krajowi i zagraniczni)
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
T-W-8Animator czasu wolnego w obiektach turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Sporządzanie elementow planów i strategii zarządzania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu gospodarki turystycznej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/9_W02Student potrafi rozróżnić obiekty turystyczne dla potrzeb turystyki zdrowotnej (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne, przystosowanie obiektów turystyki zdrowotnej do osób niepełnosprawnych).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką zdrowotną.
Treści programoweT-W-5Opieka medyczna w obiektach turystycznych
T-W-10Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-1Turystyka medyczna szansą na pracę (oczekiwanie konsumentów usług)
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu turystyki zdrowotnej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/9_U01Uczestnictwo w przygotowywaniu elementów strategii zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką zdrowotną.
Treści programoweT-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
Metody nauczaniaM-2Sporządzanie elementow planów i strategii zarządzania
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu zarządzania
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/9_U02Posiada umiejętność prowadzenia działalności turystycznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką zdrowotną.
Treści programoweT-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Sporządzanie elementow planów i strategii zarządzania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/9_K01Posiada kompetencje w zakresie animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdrowotnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką zdrowotną.
Treści programoweT-W-10Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-4Nieruchomości turystyczne (uzdrowiska, sanatoria, ośrodki wypoczynkowo-rehabilitacyjne)
T-W-8Animator czasu wolnego w obiektach turystycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Sporządzanie elementow planów i strategii zarządzania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium zaliczeniowego
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu animacji czasu wolnego w obiektach turystyki zdrowotnej
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D4/9_K02Posiada zdolności kierownicze. Potrafi współpracować z instytucjami rynku (m.in. dba o kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_2A_K01Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K04Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Cel przedmiotuC-1Znajomość zarządzania turystyką zdrowotną.
Treści programoweT-W-10Współpraca z instutycjami rynku - kwalifikacje pracowników obiektów turystycznych
T-W-7Ekonomiczne aspekty prowadzenia działalności turystycznej
T-W-3Zarządzenie - informacja, przepisy prawne - działalnością turystyczną
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami multimedialnymi
M-2Sporządzanie elementow planów i strategii zarządzania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie
3,0w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy
3,5Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wieddzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku.
4,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemal poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybieniaw treści i języku
4,5- - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy - w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił całość treści programowych - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - wykazuje wiedzę bez trudności
5,0- w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy a nawet go przekracza - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił treści programowe - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy - dokonuje tego bez trudności, a tezy są prawidłowe i pewne