Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Tworzenie i zarządzanie serwisem internetowym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Tworzenie i zarządzanie serwisem internetowym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia stron WWW, zakładania własnej witryny internetowej oraz zarządzania nią

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek10
T-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW. Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS8
T-L-3Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash4
T-L-4Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW4
T-L-5Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć13
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia13
A-L-4Zaliczenie4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.2_W01
Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Kn_1P_W05, Kn_1P_W23, Kn_1P_W01C-1T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.2_U01
Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własną witrynę internetową i zarządzać nią
Kn_1P_U04, Kn_1P_U02, Kn_1P_U09C-1T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B10.2_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym
Kn_1P_K06C-1T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.2_W01
Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
2,0
3,0Student krótko charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, wymienia podstawowe edytory HTML, pokrótce objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.2_U01
Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własną witrynę internetową i zarządzać nią
2,0
3,0Student wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, wykorzysuje style CSS, projektuje i umieszcza elementy graficzne i multimedialne na stronie, potrafi przygotować własną witrynę internetową
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B10.2_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Buszman W, Prosto do celu: HTML - ćwiczenia, RM, Warszawa, 2001
  2. Tomaszewska A, Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011
  3. Welling L., Thomson L., PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Sosna Ł, Porady i triki w PHP, Nakom, Poznań, 2011
  2. Danowski B., Kakaruk M., Pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW, Helion, Gliwice, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek10
T-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW. Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS8
T-L-3Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash4
T-L-4Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW4
T-L-5Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć13
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia13
A-L-4Zaliczenie4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.2_W01Student charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, podaje ich konkretne przykłady, opisuje wybrane edytory stron HTML oraz objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Kn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia stron WWW, zakładania własnej witryny internetowej oraz zarządzania nią
Treści programoweT-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW. Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS
T-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek
T-L-4Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW
T-L-5Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP
T-L-3Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash
Metody nauczaniaM-1Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student krótko charakteryzuje różne rodzaje serwisów internetowych, wymienia podstawowe edytory HTML, pokrótce objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.2_U01Student potrafi wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, stosować podstawowe polecenia JavaScript i PHP, założyć własną witrynę internetową i zarządzać nią
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia stron WWW, zakładania własnej witryny internetowej oraz zarządzania nią
Treści programoweT-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW. Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS
T-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek
T-L-4Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW
T-L-5Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP
T-L-3Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, wykorzysuje style CSS, projektuje i umieszcza elementy graficzne i multimedialne na stronie, potrafi przygotować własną witrynę internetową
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_1P_B10.2_K01Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób we własnym serwisie internetowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia stron WWW, zakładania własnej witryny internetowej oraz zarządzania nią
Treści programoweT-L-2Wykorzystanie formularzy na stronie WWW. Formatowanie zawartości strony WWW za pomocą kaskadowych arkuszy stylów (CSS). Programy do tworzenia arkuszy CSS
T-L-1Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek
T-L-4Umieszczanie plików multimedialnych na stronie WWW
T-L-5Wykorzystanie języka JavaScript do projektowania dynamicznych stron WWW. Przegląd podstawowych poleceń języka PHP
T-L-3Projektowanie szaty graficznej strony WWW. Repozytoria grafiki w Internecie. Animacje Flash
Metody nauczaniaM-1Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0