Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)

Sylabus przedmiotu Modelowanie i struktury przestrzenne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modelowanie i struktury przestrzenne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Sztuk Wizualnych
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Szpener <mszpener@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl>, Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 45 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość rysunku odręcznego. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii i wykonywania modeli. Obsługa programów komputerowych do projektowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresie modelowania i kreowania struktur przestrzennych.
C-2Wykształcenie wrażliwości wizualnej i kreatywnego zastosowania współczesnych praktyk artystycznych poprzez modelowanie i tworzenie struktur przestrzennych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania3
T-L-2Tworzenie struktur przestrzennych z różnych materiałów, obiekt, skala, moduł, kontekst9
T-L-3Struktury przestrzenne i płaskie modelowanie światło i barwa6
T-L-4kontrast Forma i funkcja9
T-L-5Ekostruktury, materiały natury, natura, świadomość twórcza6
T-L-6Modele, realizacja w skali interakcja9
T-L-7zaliczenie przedmiotu3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-L-2Praca własna.15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda przypadku.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadań semestralnych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/04_W01
zna zasady budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia
PAWiO18_2A_W08, PAWiO18_2A_W09C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-1
PAWiO_2A_S2/K/04_W02
posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej
PAWiO18_2A_W15C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_2A_S2/K/04_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
PAWiO18_2A_K08C-1, C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/04_W01
zna zasady budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia
2,0
3,0zna zasady budowy formy w sztuce
3,5
4,0
4,5
5,0
PAWiO_2A_S2/K/04_W02
posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej
2,0
3,0posiada wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PAWiO_2A_S2/K/04_K01
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0
3,0jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ernst H. Gombrich, O Sztuce, REBIS, 2011
  2. Anna Ziółkowska-Juś, Doświadczenie estetyczne i sztuka współczesna w hermeneutycznych horyzontach rozumienia, Wydawnictwo Naukowe Uam, 2017
  3. Danto C. Arthur, Po końcu sztuki. Sztuka współczesna i zatarcie się granic tradycji, TAiWPN Universitas Kraków, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania3
T-L-2Tworzenie struktur przestrzennych z różnych materiałów, obiekt, skala, moduł, kontekst9
T-L-3Struktury przestrzenne i płaskie modelowanie światło i barwa6
T-L-4kontrast Forma i funkcja9
T-L-5Ekostruktury, materiały natury, natura, świadomość twórcza6
T-L-6Modele, realizacja w skali interakcja9
T-L-7zaliczenie przedmiotu3
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.45
A-L-2Praca własna.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/04_W01zna zasady budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W08zna zasady budowy formy, elementy i zasady kompozycji przestrzennej oraz relacje między elementami kształtującymi przestrzeń
PAWiO18_2A_W09ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresie modelowania i kreowania struktur przestrzennych.
C-2Wykształcenie wrażliwości wizualnej i kreatywnego zastosowania współczesnych praktyk artystycznych poprzez modelowanie i tworzenie struktur przestrzennych.
Treści programoweT-L-1Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania
T-L-2Tworzenie struktur przestrzennych z różnych materiałów, obiekt, skala, moduł, kontekst
T-L-3Struktury przestrzenne i płaskie modelowanie światło i barwa
T-L-4kontrast Forma i funkcja
T-L-5Ekostruktury, materiały natury, natura, świadomość twórcza
T-L-6Modele, realizacja w skali interakcja
T-L-7zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadku.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadań semestralnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna zasady budowy formy w sztuce
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/04_W02posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_W15posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresie modelowania i kreowania struktur przestrzennych.
C-2Wykształcenie wrażliwości wizualnej i kreatywnego zastosowania współczesnych praktyk artystycznych poprzez modelowanie i tworzenie struktur przestrzennych.
Treści programoweT-L-1Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania
T-L-2Tworzenie struktur przestrzennych z różnych materiałów, obiekt, skala, moduł, kontekst
T-L-3Struktury przestrzenne i płaskie modelowanie światło i barwa
T-L-4kontrast Forma i funkcja
T-L-5Ekostruktury, materiały natury, natura, świadomość twórcza
T-L-6Modele, realizacja w skali interakcja
T-L-7zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadku.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadań semestralnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0posiada wiedzę w przedmiocie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPAWiO_2A_S2/K/04_K01jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO18_2A_K08jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresie modelowania i kreowania struktur przestrzennych.
C-2Wykształcenie wrażliwości wizualnej i kreatywnego zastosowania współczesnych praktyk artystycznych poprzez modelowanie i tworzenie struktur przestrzennych.
Treści programoweT-L-1Wykład wprowadzający w oparciu o pokaz multimedialny. Omówienie materiałów, technologii i sposobów realizacji. Kryteria oceniania
T-L-2Tworzenie struktur przestrzennych z różnych materiałów, obiekt, skala, moduł, kontekst
T-L-3Struktury przestrzenne i płaskie modelowanie światło i barwa
T-L-4kontrast Forma i funkcja
T-L-5Ekostruktury, materiały natury, natura, świadomość twórcza
T-L-6Modele, realizacja w skali interakcja
T-L-7zaliczenie przedmiotu
Metody nauczaniaM-1Metoda przypadku.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadań semestralnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5
4,0
4,5
5,0