Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_1A_ZOK-S-D4_W01 | student wylicza i opsuje uwarunkowania biologiczne wpływające na wydolność fizyczną koni |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_1A_W12 | posiada podstawową wiedzę z zakresu użytkowania zwierząt oraz selekcji, doboru i oceny wartości użytkowej i hodowlanej |
---|
ZO_1A_W05 | ma ogólną wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania organizmów żywych na poziomie komórki, tkanki, pojedynczego organizmu oraz populacji z uwzględnieniem różnych poziomów organizacji biosfery |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_W04 | ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów |
R1A_W05 | wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie z biologicznymi podstawami treningu koni, rodzajami metod treningu |
---|
Treści programowe | T-A-4 | Infrastruktura obiektów hippicznych i ośrodków treningowych. Nowoczesne rozwiązania technologiczne w budownictwie dla koni. Jakość podłoża a ruch konia. |
---|
T-A-5 | Specyfika żywienia koni w treningu sportowym. Specjalistyczne pasze i dodatki żywieniowe i ich zastosowanie w praktyce. |
T-A-1 | Znajomość uwarunkowań wrodzonych zachowań koni w przygotowaniu koni do treningu. Interier konia a jego predyspozycje do poszczególnych form użytkowania. |
T-A-2 | Przystosowanie konia do wysiłku fizycznego w aspekcie funkcji układów kostno-stawowego i mięśniowego. Biomechanika i biodynamika ruchu koni. Podkuwnictwo specjalistyczne. Wykorzystanie technik cyfrowych i urządzeń termowizyjnych do analizy biomechaniki ruchu. |
T-A-3 | Specyfika funkcjonowania układu krążenia i oddechowego koni jako zwierząt ewolucyjnie przystosowanych do szybkiego ruchu. Wpływ wysiłku fizycznego na kształtowanie wartości podstawowych parametrów hematologicznych i biochemicznych koni. |
T-W-1 | Rola jeździectwa i sportu zaprzęgowego w kształtowaniu aktualnych trendów hodowlanych koni gorącokrwistych na świecie i w Polsce. |
T-W-2 | Charakterystyka koni wierzchowych i zaprzęgowych o wysokiej przydatności do sportu jeździeckiego: KWPN, BWP, selle france, niemieckie konie wierzchowe, polskie konie szlachetne półkrwi, inne. |
T-L-1 | Infrastruktura obiektów hippicznych i ośrodków treningowych. Nowoczesne rozwiązania technologiczne w budownictwie dla koni. Jakość podłoża a ruch konia. |
T-L-2 | Zabiegi prewencyjne u koni. Naturalne metody rehabilitacji i odnowy biologicznej koni. Masaże, akupresura, akupunktura, ciepło, ultradźwięki, lasery, pole magnetyczne, hydroterapia. |
T-L-3 | Trening koni w aspekcie weterynaryjnym (spotkanie z lek. wet. specj. chorób koni). |
T-L-4 | Określanie stopnia wytrenowania koni na podstawie badań laboratoryjnych. |
T-L-5 | Telemetryczny pomiar pracy serca koni, pomiar restytucji tętna i oddechów jako wskaźnika stopnia wytrenowania koni. |
Metody nauczania | M-1 | wykład multimedialny |
---|
M-2 | film |
M-4 | prelekcja, odczyt |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: aprobata |
---|
S-2 | Ocena formująca: ocena kolokwium cząstkowego |
S-3 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie posiada dostatecznej wiedzy na temat uwarunkowań biologicznych wpływających na wydolność fizyczną koni |
3,0 | student posiada dostateczną wiedzę na temat uwarunkowań biologicznych wpływających na wydolność fizyczną koni, popełnia błędy merytoryczne |
3,5 | student posiada dostateczną wiedzę na temat uwarunkowań biologicznych wpływających na wydolność fizyczną koni, popełnia nieliczne błędy merytoryczne |
4,0 | student wykazuje się dobrą wiedzą na temat uwarunkowań biologicznych wpływających na wydolność fizyczną koni |
4,5 | student wykazuje się szczegółową wiedzą na temat uwarunkowań biologicznych wpływających na wydolność fizyczną koni |
5,0 | student swobodnie i szczegółowo charakteryzuje uwarunkowania biologicznych wpływające na wydolność fizyczną koni |