Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Szkółkarstwo ogrodnicze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkółkarstwo ogrodnicze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Grzegorz Nowak <Grzegorz.Nowak@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 20 1,00,25zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 10 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu sadownictwa, botaniki i dendrologii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
C-3Przekazanie wiedzy dotyczącej wymagań jakościowych materiału szkółkarskiego.
C-4Przekazanie wiedzy z zakresu stosowanych podkładek.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną i generatywną.10
T-A-2Choroby i szkodniki występujące w szkółkach, progi szkodliwości, zwalczanie. Dokumentacja szkółkarska, kwalifikacja drzewek i krzewów. Terminy i technika wykopywania, sortowania oraz transport.10
20
laboratoria
T-L-1Okulizacja i szczepienie-metody i terminy. Pozyskiwanie oczek i zrazów. Pielęgnacja uszlachetnionych podkładek.10
10
wykłady
T-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.2
T-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.6
T-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.2
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.2
T-W-5Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych.3
T-W-6Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych.2
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.4
T-W-8Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy.1
T-W-9Podkładki generatywne i wegetatywne stosowane w sadownictwie.8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2wypełnienie książki szkółkarskiej5
A-A-3zapoznanie z obowiązującymi normami5
30
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne doskonalenie umiejętności szczepienia i okulizacji20
30
wykłady
A-W-1przygotowanie do zaliczenia20
A-W-2konsultacje10
A-W-3uczestnictwo w zajęciach30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Samodzielna lub zespołowa praca- wykonanie sadzonek i ich ukorzenienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
S-3Ocena formująca: dyskusje

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C17_W01
Ma wiedzę na temat założenia i prowadzenia szkółki.
OG_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1M-1S-1
OG_1A_C17_W02
Ma wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi.
OG_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-2M-1S-1
OG_1A_C17_W03
Ma wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów przez szczepienie.
OG_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2
OG_1A_C17_W04
Ma wiedzę na temat stosowanych podkładek.
OG_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1, S-2
OG_1A_C17_W05
Rozumie znaczenia produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości.
OG_1A_W14R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-3T-W-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C17_U01
Wykorzystuje znajomość systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce.
OG_1A_U03R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1
OG_1A_C17_U02
Wykorzystuje umiejętność organizacji szkółki.
OG_1A_U07R1A_U05, R1A_U06InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1M-1S-1
OG_1A_C17_U03
Analizuje dobór drzew i krzewów w matecznikach.
OG_1A_U07R1A_U05, R1A_U06InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1M-1S-1
OG_1A_C17_U04
Wykorzystuje znajomość metod rozmnażania roślin w praktyce.
OG_1A_U07R1A_U05, R1A_U06InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
OG_1A_C17_U05
Potrafi rozmnażać i pielęgnować drzewa i krzewy w szkółce.
OG_1A_U07R1A_U05, R1A_U06InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7M-1S-1, S-2
OG_1A_C17_U06
Potrafi wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski.
OG_1A_U07R1A_U05, R1A_U06InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-W-2, T-W-7M-2S-1, S-2
OG_1A_C17_U07
Umie prowadzić dokumentację szkółkarską.
OG_1A_U07R1A_U05, R1A_U06InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1T-W-1M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_C17_K01
Świadomie ocenia metody rozmnażania dla poszczególnych grup roślin.
OG_1A_K07R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K02C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1
OG_1A_C17_K02
Jest zorientowany w aktualnych normach branżowych.
OG_1A_K07R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K02C-1T-W-1M-1S-1, S-2
OG_1A_C17_K03
Przyswoił podstawy etyki zawodowej produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego.
OG_1A_K03R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06InzA_K01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-7M-1S-1, S-2
OG_1A_C17_K04
Potrafi zorganizować pracę w zespole.
OG_1A_K05R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1T-W-1M-2S-1, S-2, S-3
OG_1A_C17_K05
Świadomie ocenia potrzebę dokształcania się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych.
OG_1A_K01R1A_K01, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_C17_W01
Ma wiedzę na temat założenia i prowadzenia szkółki.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student zna podstawową tematykę związaną z założeniem i prowadzeniem szkółki
3,5student opanował wiedzę związaną z zakładaniem i prowadzeniem szkółki
4,0student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student opanował wiedzę na dobrym poziomie, jest w stanie założyć i prowadzić szkółkę
5,0student opanował wiedzę na bardzo dobrym poziomie, potrafi samodzielnie założyć i prowadzić szkółkę
OG_1A_C17_W02
Ma wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
3,5student na poziomie dostatecznym opanował wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
4,0student opanował wiedzę w stopniu dobrym, potrafi na podstawie opanowanej wiedzy umiejętnie, samodzielnie prowadzić produkcję drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
4,5student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie,potrafi na podstawie opanowanej wiedzy umiejętnie, samodzielnie prowadzić produkcję drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi, potrafi na podstawie opanowanej wiedzy umiejętnie i samodzielnie produkować drzewa i krzewy z nasion oraz metodami wegetatywnymi
OG_1A_C17_W03
Ma wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów przez szczepienie.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów przez szczepienie
3,5student zna podstawowe zasady produkcji drzew i krzewów przez szczepienie
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu produkcji drzew i krzewów przez szczepienie, jak również potrafi opisać poszczególne zasady
4,5student dobrze zna zasady produkcji drzew i krzewów przez szczepienie, potrafi wykorzystać te zasady w praktyce
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną i praktyczną, samodzielnie potrafi zastosować poszczególne zasady produkcji drzew i krzewów przez szczepienie
OG_1A_C17_W04
Ma wiedzę na temat stosowanych podkładek.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową wiedzę na temat stosowania podkładek
3,5student zna podstawowe zasady stosowania podkładek
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu stosowania podkładek
4,5student dobrze zna zasady stosowania podkładek, potrafi wykorzystać te zasady w praktyce
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną i praktyczną, samodzielnie potrafi zastosować poszczególne zasady stosowania podkładek
OG_1A_C17_W05
Rozumie znaczenia produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student w stopniu dostatecznym rozumie znaczenie produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości
3,5student opanował wiedzę na temat znaczenia produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości
4,0student dobrze zna znaczenie produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości
4,5student dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, jak również umie wykorzystać ją w praktyce
5,0student bardzo bobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, jak również jest w stanie samodzielnie wykorzystać ją w praktyce

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_C17_U01
Wykorzystuje znajomość systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym
3,5student opanował umiejętność na temat systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce
4,0student opanował umiejętność z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, potrafi wykorzystać wiedzę na temat systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce
4,5student umiejętnie wykorzystuje w praktyce opanowaną wiedzę z zakresu systematyki i morfologii drzew i krzewów
5,0student w bardzo dobrym stopniu opanował znajomość systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce
OG_1A_C17_U02
Wykorzystuje umiejętność organizacji szkółki.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową umiejętność organizacji szkółki
3,5student opanował umiejętność organizacji szkółki
4,0student opanował umiejętność dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie, potrafi wykorzystać wiedzę organizacji szkółki w praktyce
5,0student opanował umiejętność na bardzo dobrym poziomie, potrafi samodzielnie i umiejętnie zorganizować szkółkę
OG_1A_C17_U03
Analizuje dobór drzew i krzewów w matecznikach.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student opanował w stopniu podstawowym umiejętność analizowania doboru drzew i krzewów w mateczniku
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie analizować dobór drzew i krzewów w mateczniku
4,0student ma wiedzę na temat analizowania doboru drzew i krzewów w mateczniku
4,5student dobrze opanował umiejętność analizowania doboru drzew i krzewów w mateczniku
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z zakresu tematu oraz potrafi praktycznie i samodzielnie przeprowadzić dobór drzew i krzewów w mateczniku
OG_1A_C17_U04
Wykorzystuje znajomość metod rozmnażania roślin w praktyce.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym
3,5student opanował umiejętność na temat metod rozmnażania roślin w praktyce
4,0student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, potrafi wykorzystać wiedzę na temat metod rozmnażania roślin w praktyce
4,5student umiejętnie wykorzystuje w praktyce opanowaną wiedzę z zakresu metod rozmnażania roślin
5,0student w bardzo dobrym stopniu opanował znajomość metod rozmnażania roślin w praktyce
OG_1A_C17_U05
Potrafi rozmnażać i pielęgnować drzewa i krzewy w szkółce.
2,0student nie opanował podstawowej umiejętności z zakresu tematyki
3,0student posiada podstawową umiejętność rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
3,5student opanował umiejętność rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
4,0student opanował umiejętność rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie, jest zdolny do samodzielnego rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
5,0student opanował wiedzę na bardzo dobrym poziomie, jest zdolny do samodzielnego rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
OG_1A_C17_U06
Potrafi wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student opanował w stopniu podstawowym umiejętność wyprodukowania wysokiej jakości materiału szkółkarskiego
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski
4,0student jest w stanie samodzielnie wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski
4,5student dobrze opanował umiejętność wyprodukowania wysokiej jakości materiału szkółkarskiego
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z zakresu tematu oraz potrafi praktycznie i samodzielnie wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski
OG_1A_C17_U07
Umie prowadzić dokumentację szkółkarską.
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową umiejętność prowadzenia dokumentacji szkółkarskiej
3,5student opanował umiejętność prowadzenia dokumentacji szkółkarskiej
4,0student opanował umiejętność dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie, umie prowadzić dokumentację szkółkarską
5,0student opanował umiejętność na bardzo dobrym poziomie, potrafi samodzielnie i umiejętnie prowadzić dokumentację szkółkarską

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_C17_K01
Świadomie ocenia metody rozmnażania dla poszczególnych grup roślin.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową świadomość oceny metod rozmnażania poszczególnych grup roślin
3,5student jest dostatecznie świadomy stosowanych metod rozmnażania dla poszczególnych grup roślin
4,0student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu, potrafi ocenić metody rozmnażania dla poszczególnych grup roślin
4,5student świadomie, na dobrym poziomie ocenia metody rozmnażania poszczególnych grup roślin
5,0student bardzo dobrze jest zorientowany i samodzielnie potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu oceniania metod rozmnażania dla poszczególnych grup roślin, świadomie, na bardzo dobrym poziomie ocenia metody rozmnażania poszczególnych grup roślin
OG_1A_C17_K02
Jest zorientowany w aktualnych normach branżowych.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student jest zorientowany w stopniu podstawowym w aktualnych normach branżowych
3,5student potrafi wymienić aktualne normy branżowe
4,0student zna aktualne normy branżowe
4,5student na dobrym poziomie opanował wiedzę z zakresu tematu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, jest bardzo dobrze zorientowany w aktualnych normach branżowych
OG_1A_C17_K03
Przyswoił podstawy etyki zawodowej produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student przyswoił podstawy etyki zawodowej produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego
3,5student na poziomie dostatecznym posiada wiedzę na temat etyki zawodowej produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego
4,0student jest świadomy znaczenia etyki zawodowej
4,5student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie, w produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego kieruje sie zasadami etyki zawodowej
5,0student w produkcji szkółkarskiego materiału sadowniczego świadomie i umiejętnie kieruje się zasadami etyki zawodowej
OG_1A_C17_K04
Potrafi zorganizować pracę w zespole.
2,0student nie potrafi pracować w zespole
3,0student stara się pracować w zespole
3,5student w małym stopniu potrafi zorganizować pracę w zespole
4,0student jest w stanie zorganizować pracę w zespole
4,5student potrafi dobrze zorganizować pracę w zespole
5,0student w bardzo dobrym stopniu potrafi zorganizować pracę w zespole
OG_1A_C17_K05
Świadomie ocenia potrzebę dokształcania się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych.
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu dostatecznym ma świadomość potrzeby dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
3,5student jest w stanie określić potrzeby dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
4,0student wykazuje potrzebę dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
4,5student wykazuje i jest świadomy potrzeby dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
5,0student ma wysoką świadomość i potrzebę samodzielnego dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych

Literatura podstawowa

  1. Hrynkiewicz-Sudnik J. Sękowski B. Wilczkiewicz M., Rozmnażanie drzew i krzewów liściastych, Naukowe PWN, Warszawa, 2001
  2. Terpiński Z., Szkółkarstwo ozdobne, PWRiL, Warszawa, 1984
  3. Bärtels A., Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych (translated by B. Suszka), PWRiL, Warszawa, 1982
  4. Rejman A., Szkółkarstwo roślin sadowniczych, PWRiL, Warszawa, 2002
  5. Czynczyk A., Szkółkarstwo sadownicze, PWRiL, Warszawa, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Coombes A.J., Drzewa, Wiedza i Życie, Warszawa, 2001, II
  2. Coombes A.J., Kieszonkowy atlas drzew, Solis, Warszawa, 2006
  3. Szkółkarstwo, Plantpress

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną i generatywną.10
T-A-2Choroby i szkodniki występujące w szkółkach, progi szkodliwości, zwalczanie. Dokumentacja szkółkarska, kwalifikacja drzewek i krzewów. Terminy i technika wykopywania, sortowania oraz transport.10
20

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Okulizacja i szczepienie-metody i terminy. Pozyskiwanie oczek i zrazów. Pielęgnacja uszlachetnionych podkładek.10
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.2
T-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.6
T-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.2
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.2
T-W-5Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych.3
T-W-6Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych.2
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.4
T-W-8Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy.1
T-W-9Podkładki generatywne i wegetatywne stosowane w sadownictwie.8
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2wypełnienie książki szkółkarskiej5
A-A-3zapoznanie z obowiązującymi normami5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2samodzielne doskonalenie umiejętności szczepienia i okulizacji20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1przygotowanie do zaliczenia20
A-W-2konsultacje10
A-W-3uczestnictwo w zajęciach30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_W01Ma wiedzę na temat założenia i prowadzenia szkółki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W14student posiada szczegółową wiedzę z zakresu technologii produkcji ogrodniczej: sadownictwa, warzywnictwa, roślin ozdobnych i leczniczych, szkółkarstwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student zna podstawową tematykę związaną z założeniem i prowadzeniem szkółki
3,5student opanował wiedzę związaną z zakładaniem i prowadzeniem szkółki
4,0student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student opanował wiedzę na dobrym poziomie, jest w stanie założyć i prowadzić szkółkę
5,0student opanował wiedzę na bardzo dobrym poziomie, potrafi samodzielnie założyć i prowadzić szkółkę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_W02Ma wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W14student posiada szczegółową wiedzę z zakresu technologii produkcji ogrodniczej: sadownictwa, warzywnictwa, roślin ozdobnych i leczniczych, szkółkarstwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
3,5student na poziomie dostatecznym opanował wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
4,0student opanował wiedzę w stopniu dobrym, potrafi na podstawie opanowanej wiedzy umiejętnie, samodzielnie prowadzić produkcję drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
4,5student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie,potrafi na podstawie opanowanej wiedzy umiejętnie, samodzielnie prowadzić produkcję drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów z nasion oraz metodami wegetatywnymi, potrafi na podstawie opanowanej wiedzy umiejętnie i samodzielnie produkować drzewa i krzewy z nasion oraz metodami wegetatywnymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_W03Ma wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów przez szczepienie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W14student posiada szczegółową wiedzę z zakresu technologii produkcji ogrodniczej: sadownictwa, warzywnictwa, roślin ozdobnych i leczniczych, szkółkarstwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową wiedzę na temat produkcji drzew i krzewów przez szczepienie
3,5student zna podstawowe zasady produkcji drzew i krzewów przez szczepienie
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu produkcji drzew i krzewów przez szczepienie, jak również potrafi opisać poszczególne zasady
4,5student dobrze zna zasady produkcji drzew i krzewów przez szczepienie, potrafi wykorzystać te zasady w praktyce
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną i praktyczną, samodzielnie potrafi zastosować poszczególne zasady produkcji drzew i krzewów przez szczepienie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_W04Ma wiedzę na temat stosowanych podkładek.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W14student posiada szczegółową wiedzę z zakresu technologii produkcji ogrodniczej: sadownictwa, warzywnictwa, roślin ozdobnych i leczniczych, szkółkarstwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.
T-W-5Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych.
T-W-6Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
T-W-8Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową wiedzę na temat stosowania podkładek
3,5student zna podstawowe zasady stosowania podkładek
4,0student dobrze opanował wiedzę z zakresu stosowania podkładek
4,5student dobrze zna zasady stosowania podkładek, potrafi wykorzystać te zasady w praktyce
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę teoretyczną i praktyczną, samodzielnie potrafi zastosować poszczególne zasady stosowania podkładek
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_W05Rozumie znaczenia produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W14student posiada szczegółową wiedzę z zakresu technologii produkcji ogrodniczej: sadownictwa, warzywnictwa, roślin ozdobnych i leczniczych, szkółkarstwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Przekazanie wiedzy dotyczącej wymagań jakościowych materiału szkółkarskiego.
Treści programoweT-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student w stopniu dostatecznym rozumie znaczenie produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości
3,5student opanował wiedzę na temat znaczenia produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości
4,0student dobrze zna znaczenie produkcji drzew i krzewów owocowych wysokiej jakości
4,5student dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, jak również umie wykorzystać ją w praktyce
5,0student bardzo bobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, jak również jest w stanie samodzielnie wykorzystać ją w praktyce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_U01Wykorzystuje znajomość systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.
T-W-5Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych.
T-W-6Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
T-W-8Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym
3,5student opanował umiejętność na temat systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce
4,0student opanował umiejętność z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, potrafi wykorzystać wiedzę na temat systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce
4,5student umiejętnie wykorzystuje w praktyce opanowaną wiedzę z zakresu systematyki i morfologii drzew i krzewów
5,0student w bardzo dobrym stopniu opanował znajomość systematyki i morfologii drzew i krzewów w praktyce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_U02Wykorzystuje umiejętność organizacji szkółki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U07student potrafi założyć i prowadzić szkółkę drzew i krzewów ozdobnych oraz sadowniczych, posiada umiejętność zastosowania odpowiednich metod rozmnażania roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową umiejętność organizacji szkółki
3,5student opanował umiejętność organizacji szkółki
4,0student opanował umiejętność dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie, potrafi wykorzystać wiedzę organizacji szkółki w praktyce
5,0student opanował umiejętność na bardzo dobrym poziomie, potrafi samodzielnie i umiejętnie zorganizować szkółkę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_U03Analizuje dobór drzew i krzewów w matecznikach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U07student potrafi założyć i prowadzić szkółkę drzew i krzewów ozdobnych oraz sadowniczych, posiada umiejętność zastosowania odpowiednich metod rozmnażania roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student opanował w stopniu podstawowym umiejętność analizowania doboru drzew i krzewów w mateczniku
3,5student w stopniu dostatecznym jest w stanie analizować dobór drzew i krzewów w mateczniku
4,0student ma wiedzę na temat analizowania doboru drzew i krzewów w mateczniku
4,5student dobrze opanował umiejętność analizowania doboru drzew i krzewów w mateczniku
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z zakresu tematu oraz potrafi praktycznie i samodzielnie przeprowadzić dobór drzew i krzewów w mateczniku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_U04Wykorzystuje znajomość metod rozmnażania roślin w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U07student potrafi założyć i prowadzić szkółkę drzew i krzewów ozdobnych oraz sadowniczych, posiada umiejętność zastosowania odpowiednich metod rozmnażania roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.
T-W-5Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych.
T-W-6Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
T-W-8Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Samodzielna lub zespołowa praca- wykonanie sadzonek i ich ukorzenienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student opanował umiejętność w stopniu dostatecznym
3,5student opanował umiejętność na temat metod rozmnażania roślin w praktyce
4,0student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu na dobrym poziomie, potrafi wykorzystać wiedzę na temat metod rozmnażania roślin w praktyce
4,5student umiejętnie wykorzystuje w praktyce opanowaną wiedzę z zakresu metod rozmnażania roślin
5,0student w bardzo dobrym stopniu opanował znajomość metod rozmnażania roślin w praktyce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_U05Potrafi rozmnażać i pielęgnować drzewa i krzewy w szkółce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U07student potrafi założyć i prowadzić szkółkę drzew i krzewów ozdobnych oraz sadowniczych, posiada umiejętność zastosowania odpowiednich metod rozmnażania roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
T-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej umiejętności z zakresu tematyki
3,0student posiada podstawową umiejętność rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
3,5student opanował umiejętność rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
4,0student opanował umiejętność rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie, jest zdolny do samodzielnego rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
5,0student opanował wiedzę na bardzo dobrym poziomie, jest zdolny do samodzielnego rozmnażania i pielęgnowania drzew i krzewów w szkółce
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_U06Potrafi wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U07student potrafi założyć i prowadzić szkółkę drzew i krzewów ozdobnych oraz sadowniczych, posiada umiejętność zastosowania odpowiednich metod rozmnażania roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
Metody nauczaniaM-2Samodzielna lub zespołowa praca- wykonanie sadzonek i ich ukorzenienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student opanował w stopniu podstawowym umiejętność wyprodukowania wysokiej jakości materiału szkółkarskiego
3,5student w stopniu dostatecznym potrafi wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski
4,0student jest w stanie samodzielnie wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski
4,5student dobrze opanował umiejętność wyprodukowania wysokiej jakości materiału szkółkarskiego
5,0student bardzo dobrze opanował umiejętność z zakresu tematu oraz potrafi praktycznie i samodzielnie wyprodukować wysokiej jakości materiał szkółkarski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_U07Umie prowadzić dokumentację szkółkarską.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U07student potrafi założyć i prowadzić szkółkę drzew i krzewów ozdobnych oraz sadowniczych, posiada umiejętność zastosowania odpowiednich metod rozmnażania roślin
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
Metody nauczaniaM-2Samodzielna lub zespołowa praca- wykonanie sadzonek i ich ukorzenienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu tematyki
3,0student ma podstawową umiejętność prowadzenia dokumentacji szkółkarskiej
3,5student opanował umiejętność prowadzenia dokumentacji szkółkarskiej
4,0student opanował umiejętność dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie
4,5student opanował umiejętność na dobrym poziomie, umie prowadzić dokumentację szkółkarską
5,0student opanował umiejętność na bardzo dobrym poziomie, potrafi samodzielnie i umiejętnie prowadzić dokumentację szkółkarską
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_K01Świadomie ocenia metody rozmnażania dla poszczególnych grup roślin.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K07student ma świadomość znaczenia znajomości aktualnych technologii i stanu produkcji roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.
T-W-5Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych.
T-W-6Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
T-W-8Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student posiada podstawową świadomość oceny metod rozmnażania poszczególnych grup roślin
3,5student jest dostatecznie świadomy stosowanych metod rozmnażania dla poszczególnych grup roślin
4,0student opanował wiedzę z zakresu przedmiotu, potrafi ocenić metody rozmnażania dla poszczególnych grup roślin
4,5student świadomie, na dobrym poziomie ocenia metody rozmnażania poszczególnych grup roślin
5,0student bardzo dobrze jest zorientowany i samodzielnie potrafi wykorzystać wiedzę z zakresu oceniania metod rozmnażania dla poszczególnych grup roślin, świadomie, na bardzo dobrym poziomie ocenia metody rozmnażania poszczególnych grup roślin
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_K02Jest zorientowany w aktualnych normach branżowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K07student ma świadomość znaczenia znajomości aktualnych technologii i stanu produkcji roślin ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student jest zorientowany w stopniu podstawowym w aktualnych normach branżowych
3,5student potrafi wymienić aktualne normy branżowe
4,0student zna aktualne normy branżowe
4,5student na dobrym poziomie opanował wiedzę z zakresu tematu
5,0student bardzo dobrze opanował wiedzę z zakresu tematu, jest bardzo dobrze zorientowany w aktualnych normach branżowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_K03Przyswoił podstawy etyki zawodowej produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości oraz jej wpływu na kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
T-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student przyswoił podstawy etyki zawodowej produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego
3,5student na poziomie dostatecznym posiada wiedzę na temat etyki zawodowej produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego
4,0student jest świadomy znaczenia etyki zawodowej
4,5student opanował wiedzę dotyczącą tematu zajęć na dobrym poziomie, w produkcji sadowniczego materiału szkółkarskiego kieruje sie zasadami etyki zawodowej
5,0student w produkcji szkółkarskiego materiału sadowniczego świadomie i umiejętnie kieruje się zasadami etyki zawodowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_K04Potrafi zorganizować pracę w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K05student potrafi pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
Metody nauczaniaM-2Samodzielna lub zespołowa praca- wykonanie sadzonek i ich ukorzenienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: kolokwium
S-3Ocena formująca: dyskusje
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi pracować w zespole
3,0student stara się pracować w zespole
3,5student w małym stopniu potrafi zorganizować pracę w zespole
4,0student jest w stanie zorganizować pracę w zespole
4,5student potrafi dobrze zorganizować pracę w zespole
5,0student w bardzo dobrym stopniu potrafi zorganizować pracę w zespole
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_C17_K05Świadomie ocenia potrzebę dokształcania się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu organizacji szkółki.
C-2Przekazanie wiedzy z zakresu metod rozmnażania roślin sadowniczych oraz drzew i krzewów ozdobnych.
Treści programoweT-W-1Podstawy organizacji szkółki roślin ozdobnych i sadowniczych.
T-W-2Rozmnażanie generatywne roślin sadowniczych. Produkcja sadowniczych podkładek generatywnych-znaczenie w produkcji, terminy pobierania nasion, obróbka nasion, wysiew, wymagania klimatyczne i glebowe.
T-W-3Rozmnażanie drzew i krzewów ozdobnych metodą generatywną.
T-W-4Rozmnażanie drzew i krzewów metodą wegetatywną.
T-W-5Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów nagozalążkowych.
T-W-6Rozmnażanie wybranych gatunków drzew alejowych.
T-W-7Rozmnażanie wybranych gatunków drzew i krzewów liściastych.
T-W-8Rozmnażanie wybranych gatunków pnączy.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym
3,0student w stopniu dostatecznym ma świadomość potrzeby dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
3,5student jest w stanie określić potrzeby dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
4,0student wykazuje potrzebę dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
4,5student wykazuje i jest świadomy potrzeby dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych
5,0student ma wysoką świadomość i potrzebę samodzielnego dokształcenia się w zakresie szkółkarstwa roślin ozdobnych