Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Zasady kompozycji i dekorowania wnętrz:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zasady kompozycji i dekorowania wnętrz
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 10 0,50,33zaliczenie
wykładyW6 20 1,50,67zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii, fizjologii i systematyce roślin, znajomość podstawowych gatunków roślin ozdobnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Środki techniczne i materiały dekoracyjne3
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym3
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych4
10
wykłady
T-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.5
T-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.5
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej5
T-W-4Style kompozycji roślinnych5
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach10
A-A-2analliza literatury5
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2uczetnictwo w ćwiczeniach10
A-W-3analiza literatury10
A-W-4konsultacje5
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O06-K_W01
Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych
OG_1A_W15, OG_1A_W20R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06, R1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2
OG_1A_O06-K_W02
Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz
OG_1A_W20R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05, R1A_W06InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O06-K_U01
Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz
OG_1A_U03R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2T-W-4, T-A-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
OG_1A_O06-K_U02
Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
OG_1A_U03, OG_1A_U08, OG_1A_U09R1A_U01, R1A_U02, R1A_U03, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07, R1A_U08, R1A_U09InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-1, T-A-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O06-K_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
OG_1A_K01, OG_1A_K05R1A_K01, R1A_K02, R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-2, T-A-3M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O06-K_W01
Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych
2,0student nie charakteryzuje wartości dekoracyjnej roślin
3,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte
3,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą
4,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą, wymienia podstawowe style kompozycji roślinnych
4,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin z wszystkich grup uprawowych i omawia poznane style kompozycji roślinnych
5,0student wnilkiwie charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin , porównuje klasyczne oraz współczesne style kompozycji roślinnych
OG_1A_O06-K_W02
Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz
2,0student nie ma wiedzy na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,0student ma dostateczną wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,5student ma zadawalającą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,0student ma dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,5student ma ponad dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
5,0student bardzo dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O06-K_U01
Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz
2,0student nie umie wykorzystywać roślin ozdobnych w dekoracji wnętrz
3,0student dostatecznie umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
3,5student zadawalająco umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,0student dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,5student w stopniu więcej niż dobrym umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
5,0student bardzo dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
OG_1A_O06-K_U02
Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
2,0student nie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,0student dostatecznie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,5student zadawalająco potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,0student dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,5student w stopniu więcej niż dobrym potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
5,0student bardzo dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O06-K_K01
Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
2,0student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi

Literatura podstawowa

  1. Łukaszewska A., Skutnik E., Przewodnik florysty, SGGW, Warszawa, 2003
  2. Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004

Literatura dodatkowa

  1. Nizińska A., ABC Florystyki, Hortpress, Warszawa, 2008
  2. branżowe czasopisma, Florum, Bukiety, Nasz dom i ogród – flora, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Środki techniczne i materiały dekoracyjne3
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym3
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych4
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.5
T-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.5
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej5
T-W-4Style kompozycji roślinnych5
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w ćwiczeniach10
A-A-2analliza literatury5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach20
A-W-2uczetnictwo w ćwiczeniach10
A-W-3analiza literatury10
A-W-4konsultacje5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_W01Charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin i wymienia style kompozycji roślinnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W15student posiada wiedzę z zakresu dendrologii i zagospodarowania terenów zieleni niezbędną do ich projektowania i eksploatacji
OG_1A_W20student posiada wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz, tarasów, balkonów i werand
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-W-4Style kompozycji roślinnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie charakteryzuje wartości dekoracyjnej roślin
3,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte
3,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą
4,0student charakteryzuje wartość dekoracyjną podstawowych roślin uprawianych na kwiaty cięte i zieleń ciętą, wymienia podstawowe style kompozycji roślinnych
4,5student charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin z wszystkich grup uprawowych i omawia poznane style kompozycji roślinnych
5,0student wnilkiwie charakteryzuje wartość dekoracyjną roślin , porównuje klasyczne oraz współczesne style kompozycji roślinnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_W02Proponuje rodzaj kompozycji do dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W20student posiada wiedzę związaną z wyborem i wykorzystaniem roślin w kompozycjach służących do dekoracji wnętrz, tarasów, balkonów i werand
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej
T-W-4Style kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma wiedzy na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,0student ma dostateczną wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
3,5student ma zadawalającą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,0student ma dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
4,5student ma ponad dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
5,0student bardzo dobrą wiedzę na temat zależności między charakterem kompozycji a rodzajem wnętrza
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_U01Umie wykorzystywać rośliny w dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-4Style kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie wykorzystywać roślin ozdobnych w dekoracji wnętrz
3,0student dostatecznie umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
3,5student zadawalająco umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,0student dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
4,5student w stopniu więcej niż dobrym umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
5,0student bardzo dobrze umie wykorzystywać rośliny ozdobne w dekoracji wnętrz
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_U02Potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U03student ma umiejętność rozpoznawania drzew, krzewów, bylin i roślin zielnych, ich doboru do siedliska, projektowania powierzchni potrzebnej dla siedliska drzew i krzewów, projektowania, zakładania i pielęgnowania ogrodów przydomowych, wykorzystania roślin do dekoracji wnętrz
OG_1A_U08student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
OG_1A_U09student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu ogrodnictwa z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami, odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-A-1Środki techniczne i materiały dekoracyjne
T-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej
T-W-4Style kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (ryciny, tablice, zdjęcia, kolekcje roślin ozdobnych, utrwalone okazy roślin, próbki materiałów i środków)
M-4Metody praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,0student dostatecznie potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
3,5student zadawalająco potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,0student dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
4,5student w stopniu więcej niż dobrym potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
5,0student bardzo dobrze potrafi zaprojektować dekorację z roślin ozdobnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O06-K_K01Ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów
OG_1A_K05student potrafi pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną kwiatów ciętych i roślin doniczkowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
Treści programoweT-W-1Asortyment roślin stosowanych w dekoracjach roślinnych.
T-W-2Dzieje dekoracji roślinnych.
T-W-3Elementy kompozycji roślinnej
T-W-4Style kompozycji roślinnych
T-A-2Dekoracja wnętrz materiałem roślinnym
T-A-3Zasady projektowania kompozycji roślinnych
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, konwersatoryjny)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,0student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
3,5student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,0student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi
4,5student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest wrażliwy na problemy społeczne i chętny do wyrażania opinii
5,0student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy na temat dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi, jest otwarty na nowości i wiedzę z zakresu dekoracji wnętrz roślinami ozdobnymi