Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Opakowania żywności - podział, funkcje i bezpieczeństwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł Opakowania żywności
Przedmiot Opakowania żywności - podział, funkcje i bezpieczeństwo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Monika Grzeszczuk <Monika.Grzeszczuk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 14 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 1,00,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 10 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w surowcach i produktach żywnościowych
W-2Student zna zagadnienia z zakresu przechowalnictwa produktów żywnościowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wiedzy o rodzajach opakowań i ich funkcjach oraz wymaganiach jakim powinny odpowiadać w świetle regulacji prawnych i przeznaczenia
C-2Zaznajomienie studenta ze wskaźnikami jakości opakowań oraz oceną skuteczności w pełnieniu funkcji ochronnej dla zawartego w nim produktu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza informacji zawartych na opakowaniach różnych produktów dostępnych w handlu w świetle wymagań zawartych w przepisach2
T-A-2Analiza mikrobiologicznej czystości opakowań4
T-A-3Porównanie skuteczności ochronnej funkcji wybranych opakowań4
10
wykłady
T-W-1Definicja opakowania i funkcje opakowań; regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa zdrowotnego opakowań, znakowania opakowań i informacji na opakowaniach2
T-W-2Charakterystyka opakowań w oparciu o różne kryteria (przeznaczenine, materiał, konstrukcja)4
T-W-3Charakterystyka opakowań stosowanych w różnych działach przemysłu spożywczego3
T-W-4Bezpieczeństwo opakowań1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2opracowanie sprawozdań z ćwiczeń5
A-A-3przygotowanie się od ćwiczeń5
A-A-4przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2studiowanie literatury uzupełniającej wykłady5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2prezentacja sposobu i wyników oceny wybranych cech opakowań oraz kierowanie formułowaniem wniosków na ich podstawie
M-3dyskusja dydaktyczna związna z omawianym zagadnieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena formująca: ocena wypowiedzi ustnych i wykonania poleconych zadań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-O2_W01
Student ma wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
OG_1A_W19R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04, R1A_W05InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-O2_U01
Student potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
OG_1A_U06R1A_U01, R1A_U04, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-2, M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_1A_O11-O2_K01
Student ma świadomość opowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanych produktów oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla środowiska naturalnego
OG_1A_K03R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06InzA_K01C-1T-W-3, T-W-4M-1, M-3S-1
OG_1A_O11-O2_K02
Student wie o znaczeniu właściwości opakowań dla bezpieczeństwa produktu, uzytkownika i środowiska
OG_1A_K04R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-W-4, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-O2_W01
Student ma wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
2,0student nie ma wiedzy o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
3,0student ma podstawową wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktow zywnościowych prztworzonych i przechowywanych
3,5student ma zadowalającą wiedzę o rodzajajch, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
4,0student ma dobrą wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
4,5student ma więcej niż dobrą wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
5,0student ma bardzo dobra wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktow żywnościowych przetworzonych i przechowywanych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-O2_U01
Student potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
2,0student nie potrafi analizować jakości opakowań oraz ich zgodności z wymaganiami i przeznaczeniem
3,0student dostatecznie potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
3,5student zadowalająco potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
4,0student dobrze potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
4,5student w stopniu więcej niż dobrym potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
5,0student bardzo dobrze potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_1A_O11-O2_K01
Student ma świadomość opowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanych produktów oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla środowiska naturalnego
2,0student nie ma świadomości opowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
3,0student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
3,5student ma zadowalająca świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
4,0student wykazuje dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakośc opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
4,5student wykazuje więcej niż dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
5,0student ma bardzo dobrą śwadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
OG_1A_O11-O2_K02
Student wie o znaczeniu właściwości opakowań dla bezpieczeństwa produktu, uzytkownika i środowiska
2,0student nie wie o znaczeniu właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
3,0student wykazuje dostateczną świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
3,5student wykazuje zadowalającą świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
4,0student wykazuje dobrą świadomość znaczenia właściwosci opakowań dla bezpieczeństwa zywności, użytkownika i środowiska
4,5student wykazuje ponad dobrą świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
5,0student wykazuje bardzo dobrą świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska

Literatura podstawowa

  1. Czerniawski B., Michniewicz J., Opakowania żywności, AGRO Food Technology, Czeladź, 1998
  2. Liśińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Współczesne opakowania, Wyd. Naukowe Polskiego Towarzystwa Technologów Żywności, Kraków, 2003
  3. Lisińska-Kuśnierz M., Ucherek M., Postęp techniczny w opakowalnictwie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Kraków, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Kubera H., Korzeniowski A., Tendencje rozwojowe w przemysle opakowań, Przemysł Spożywczy, 2000, 8, str. 3-5
  2. Żakowska H., Znakowanie opakowań związane z wymaganiami ekologicznymi., Przemysł Spożywczy, 2000, 8, str. 6-8

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza informacji zawartych na opakowaniach różnych produktów dostępnych w handlu w świetle wymagań zawartych w przepisach2
T-A-2Analiza mikrobiologicznej czystości opakowań4
T-A-3Porównanie skuteczności ochronnej funkcji wybranych opakowań4
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja opakowania i funkcje opakowań; regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa zdrowotnego opakowań, znakowania opakowań i informacji na opakowaniach2
T-W-2Charakterystyka opakowań w oparciu o różne kryteria (przeznaczenine, materiał, konstrukcja)4
T-W-3Charakterystyka opakowań stosowanych w różnych działach przemysłu spożywczego3
T-W-4Bezpieczeństwo opakowań1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2opracowanie sprawozdań z ćwiczeń5
A-A-3przygotowanie się od ćwiczeń5
A-A-4przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2studiowanie literatury uzupełniającej wykłady5
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-O2_W01Student ma wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_W19student ma wiedzę w zakresie technologii przechowywania i przetwarzania produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wiedzy o rodzajach opakowań i ich funkcjach oraz wymaganiach jakim powinny odpowiadać w świetle regulacji prawnych i przeznaczenia
Treści programoweT-W-1Definicja opakowania i funkcje opakowań; regulacje prawne dotyczące bezpieczeństwa zdrowotnego opakowań, znakowania opakowań i informacji na opakowaniach
T-W-2Charakterystyka opakowań w oparciu o różne kryteria (przeznaczenine, materiał, konstrukcja)
T-W-3Charakterystyka opakowań stosowanych w różnych działach przemysłu spożywczego
T-W-4Bezpieczeństwo opakowań
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna związna z omawianym zagadnieniem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma wiedzy o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
3,0student ma podstawową wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktow zywnościowych prztworzonych i przechowywanych
3,5student ma zadowalającą wiedzę o rodzajajch, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
4,0student ma dobrą wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
4,5student ma więcej niż dobrą wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania dla produktów żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
5,0student ma bardzo dobra wiedzę o rodzajach, funkcjach i wymaganiach jakim powinny odpowiadać opakowania przeznaczone dla produktow żywnościowych przetworzonych i przechowywanych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-O2_U01Student potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_U06student ma umiejętność wyboru oraz zaplanowania technologii uprawy, przechowywania i przetwarzania, stosowanych w ogrodnictwie w celu uzyskania najlepszych efektów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem jakości produktu finalnego oraz analizy ekonomicznej przedsięwzięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Zaznajomienie studenta ze wskaźnikami jakości opakowań oraz oceną skuteczności w pełnieniu funkcji ochronnej dla zawartego w nim produktu
Treści programoweT-A-1Analiza informacji zawartych na opakowaniach różnych produktów dostępnych w handlu w świetle wymagań zawartych w przepisach
T-A-2Analiza mikrobiologicznej czystości opakowań
T-A-3Porównanie skuteczności ochronnej funkcji wybranych opakowań
Metody nauczaniaM-2prezentacja sposobu i wyników oceny wybranych cech opakowań oraz kierowanie formułowaniem wniosków na ich podstawie
M-3dyskusja dydaktyczna związna z omawianym zagadnieniem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena formująca: ocena wypowiedzi ustnych i wykonania poleconych zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi analizować jakości opakowań oraz ich zgodności z wymaganiami i przeznaczeniem
3,0student dostatecznie potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
3,5student zadowalająco potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
4,0student dobrze potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
4,5student w stopniu więcej niż dobrym potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
5,0student bardzo dobrze potrafi analizować jakość opakowań oraz ich zgodność z wymaganiami i przeznaczeniem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-O2_K01Student ma świadomość opowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanych produktów oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości oraz jej wpływu na kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wiedzy o rodzajach opakowań i ich funkcjach oraz wymaganiach jakim powinny odpowiadać w świetle regulacji prawnych i przeznaczenia
Treści programoweT-W-3Charakterystyka opakowań stosowanych w różnych działach przemysłu spożywczego
T-W-4Bezpieczeństwo opakowań
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna związna z omawianym zagadnieniem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma świadomości opowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
3,0student ma dostateczną świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
3,5student ma zadowalająca świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
4,0student wykazuje dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakośc opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
4,5student wykazuje więcej niż dobrą świadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
5,0student ma bardzo dobrą śwadomość odpowiedzialności za właściwy dobór opakowań do żywności, ich wpływu na jakość opakowanego produktu oraz znaczenia odpadów opakowaniowych dla stanu środowiska naturalnego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_1A_O11-O2_K02Student wie o znaczeniu właściwości opakowań dla bezpieczeństwa produktu, uzytkownika i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_1A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko, a także odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wiedzy o rodzajach opakowań i ich funkcjach oraz wymaganiach jakim powinny odpowiadać w świetle regulacji prawnych i przeznaczenia
C-2Zaznajomienie studenta ze wskaźnikami jakości opakowań oraz oceną skuteczności w pełnieniu funkcji ochronnej dla zawartego w nim produktu
Treści programoweT-W-4Bezpieczeństwo opakowań
T-A-2Analiza mikrobiologicznej czystości opakowań
T-A-3Porównanie skuteczności ochronnej funkcji wybranych opakowań
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2prezentacja sposobu i wyników oceny wybranych cech opakowań oraz kierowanie formułowaniem wniosków na ich podstawie
M-3dyskusja dydaktyczna związna z omawianym zagadnieniem
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: test z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena formująca: ocena wypowiedzi ustnych i wykonania poleconych zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie wie o znaczeniu właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
3,0student wykazuje dostateczną świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
3,5student wykazuje zadowalającą świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
4,0student wykazuje dobrą świadomość znaczenia właściwosci opakowań dla bezpieczeństwa zywności, użytkownika i środowiska
4,5student wykazuje ponad dobrą świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska
5,0student wykazuje bardzo dobrą świadomość znaczenia właściwości opakowań dla bezpieczeństwa żywności, użytkownika i środowiska