Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N1)
specjalność: usługi turystyczne

Sylabus przedmiotu Produkt w strategii przedsiębiorstwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Produkt w strategii przedsiębiorstwa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Sozologii Wód
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Tórz <Agnieszka.Torz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu strategii produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa oraz planowanie oferty produktu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Opracowanie strategii wybranego produktu w koncepcji marketingowej dowolnego przedsiębiorstwa10
T-L-2Prezentacjia opracowanej strategii produktu8
18
wykłady
T-W-1Podstawowe definicje dotyczące produktu. Klasyfikacja produktów.2
T-W-2Strategie produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa3
T-W-3Planowanie oferty produktu . Marketing-mix według formuły 4C2
T-W-4Ekonomiczne uwarukowania związane z wprowadzaniem produktu w strategii przedsiębiorstwa2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu17
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia13
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia7
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego
M-2ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: obserwacja ciągła
S-2Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-3Ocena formująca: ocena przygotowanej strategii
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C22ut_W01
Student posiada wwiedzę z zakresu strategii produktu w koncepcji marketinowej
TOW_1A_W05S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W08, S1A_W10, S1A_W11InzA_W01, InzA_W03, InzA_W04C-1T-L-1, T-W-1, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C22ut_U01
Student potrafi przygotować strategię wybranego produktu w okrślonej sytuacji ekonomicznej wybranego przedsiębiorstwa
TOW_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08C-1T-L-1, T-W-1, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_1A_C22ut_K01
Ma świadomośc konsekwencji swojej działalności i potrafi ponosić odpowiedzialność za realizowane zadania
TOW_1A_K01, TOW_1A_K03S1A_K01, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-L-1, T-W-1, T-L-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C22ut_W01
Student posiada wwiedzę z zakresu strategii produktu w koncepcji marketinowej
2,0
3,0Student posiada wwiedzę z zakresu strategii produktu w koncepcji marketinowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C22ut_U01
Student potrafi przygotować strategię wybranego produktu w okrślonej sytuacji ekonomicznej wybranego przedsiębiorstwa
2,0
3,0Student potrafi przygotować strategię wybranego produktu w okrślonej sytuacji ekonomicznej wybranego przedsiębiorstwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_1A_C22ut_K01
Ma świadomośc konsekwencji swojej działalności i potrafi ponosić odpowiedzialność za realizowane zadania
2,0
3,0Ma świadomośc konsekwencji swojej działalności i potrafi ponosić odpowiedzialność za realizowane zadania
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Adamczyk W., Ekologia wyrobów - Jakość - Cykl życia - Projektowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2004
  2. Górzyński J., Podstawy analizy środowiskowej wyrobów i obiektów, Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2007
  3. Kulczyka . , M. Góralczyk, K. Konieczny, P. Przewrotki, A. Wąsik, Ekologiczna ocena cyklu życia (LCA) nową techniką zarządzania środowiskowego, IGSMiE PAN, Kraków, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Lewandowska A., Środowiskowa ocena cyklu życia produktów na przykładzie wybranych typów pomp przemysłowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2006
  2. Pochyluk R., P. Grudowski, J. Szymański, Zasady wdrażania normy ISO 14 00, Gdańsk 1999, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Opracowanie strategii wybranego produktu w koncepcji marketingowej dowolnego przedsiębiorstwa10
T-L-2Prezentacjia opracowanej strategii produktu8
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe definicje dotyczące produktu. Klasyfikacja produktów.2
T-W-2Strategie produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa3
T-W-3Planowanie oferty produktu . Marketing-mix według formuły 4C2
T-W-4Ekonomiczne uwarukowania związane z wprowadzaniem produktu w strategii przedsiębiorstwa2
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu17
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia13
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu9
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia7
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C22ut_W01Student posiada wwiedzę z zakresu strategii produktu w koncepcji marketinowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_W05Ma podstawową wiedzę w zakresie ekonomiki zarządzania przedsiębiorstwem, handlu, prawa patentowego i ochrony własności intelektualnej. Ma podstawową wiedzę na temat cyklu życia produktu, produktywności, narzędzi marketingowych stosowanych przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu strategii produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa oraz planowanie oferty produktu
Treści programoweT-L-1Opracowanie strategii wybranego produktu w koncepcji marketingowej dowolnego przedsiębiorstwa
T-W-1Podstawowe definicje dotyczące produktu. Klasyfikacja produktów.
T-L-2Prezentacjia opracowanej strategii produktu
T-W-2Strategie produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa
T-W-3Planowanie oferty produktu . Marketing-mix według formuły 4C
T-W-4Ekonomiczne uwarukowania związane z wprowadzaniem produktu w strategii przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja ciągła
S-2Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada wwiedzę z zakresu strategii produktu w koncepcji marketinowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C22ut_U01Student potrafi przygotować strategię wybranego produktu w okrślonej sytuacji ekonomicznej wybranego przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_U04Umie dokonać identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkt, produkcję i jakość oraz wykazuje się znajomością zastosowania rutynowych technik inżynierskich do kierunku i profilu studiów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu strategii produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa oraz planowanie oferty produktu
Treści programoweT-L-1Opracowanie strategii wybranego produktu w koncepcji marketingowej dowolnego przedsiębiorstwa
T-W-1Podstawowe definicje dotyczące produktu. Klasyfikacja produktów.
T-L-2Prezentacjia opracowanej strategii produktu
T-W-2Strategie produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa
T-W-3Planowanie oferty produktu . Marketing-mix według formuły 4C
T-W-4Ekonomiczne uwarukowania związane z wprowadzaniem produktu w strategii przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja ciągła
S-2Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-3Ocena formująca: ocena przygotowanej strategii
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przygotować strategię wybranego produktu w okrślonej sytuacji ekonomicznej wybranego przedsiębiorstwa
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_1A_C22ut_K01Ma świadomośc konsekwencji swojej działalności i potrafi ponosić odpowiedzialność za realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_1A_K01Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz postępuje zgodnie z zasadami etyki.
TOW_1A_K03Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy z zakresu strategii produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa oraz planowanie oferty produktu
Treści programoweT-L-1Opracowanie strategii wybranego produktu w koncepcji marketingowej dowolnego przedsiębiorstwa
T-W-1Podstawowe definicje dotyczące produktu. Klasyfikacja produktów.
T-L-2Prezentacjia opracowanej strategii produktu
T-W-2Strategie produktu w koncepcji marketingowej przedsiębiorstwa
T-W-3Planowanie oferty produktu . Marketing-mix według formuły 4C
T-W-4Ekonomiczne uwarukowania związane z wprowadzaniem produktu w strategii przedsiębiorstwa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem sprzętu multimedialnego
M-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja ciągła
S-2Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomośc konsekwencji swojej działalności i potrafi ponosić odpowiedzialność za realizowane zadania
3,5
4,0
4,5
5,0