Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie

Sylabus przedmiotu Mikroskopia i mikroanaliza:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mikroskopia i mikroanaliza
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW1 15 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy nanotechnologii i nanonauki
W-2Analiza Instrumentalna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizą oraz ich zastosowaniem w nanotechnologii

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przygotowanie próbek do analizy mikroskopowej ( TEM.SEM,AFM)i mikoanalizy (EDEX, RAMAN)15
15
wykłady
T-W-1Wysokorozdzielcza skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM),2
T-W-2Wysokorozdzielcza transmisyjna mikroskopia elektronowa (HR-TEM),2
T-W-3Skaningowa transmisyjna mikroskopia elektronowa (STEM),2
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM2
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM2
T-W-6Nanokrystalografia1
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM2
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych15
A-A-2Zaliczenie z ćwiczeń15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo na wykładach15
A-W-2Egzamin z wykładów15
A-W-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu15
A-W-4Udział w demonstracji pracy aparatów15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_C08_W01
Dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
Nano_2A_W04T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07InzA2_W02C-1T-A-1, T-W-7, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_C08_U01
Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a takze umiejetnosc interpretacji otrzymanych wyników
Nano_2A_U07T2A_U08, T2A_U09, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U02, InzA2_U08C-1T-W-8, T-W-6, T-A-1, T-W-7M-2, M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_C08_K01
Ocenianie wpływu używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-1T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1, S-3
Nano_2A_C08_K02
Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
Nano_2A_K03T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K02C-1T-W-8, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-A-1M-1, M-2S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_C08_W01
Dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
2,0nie potrafi wcale dobierać odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_C08_U01
Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a takze umiejetnosc interpretacji otrzymanych wyników
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacj otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_C08_K01
Ocenianie wpływu używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Nano_2A_C08_K02
Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
2,0nie wykazuje aktywnej postaway przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
3,0w co najmniej 51% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
3,5w co najmniej 61% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
4,0w co najmniej 71% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
4,5w co najmniej 81% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
5,0w co najmniej 91% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych

Literatura podstawowa

  1. Yao, Nan; Wang, Zhong L, Handbook of Microscopy for Nanotechnology, Springer, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przygotowanie próbek do analizy mikroskopowej ( TEM.SEM,AFM)i mikoanalizy (EDEX, RAMAN)15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wysokorozdzielcza skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM),2
T-W-2Wysokorozdzielcza transmisyjna mikroskopia elektronowa (HR-TEM),2
T-W-3Skaningowa transmisyjna mikroskopia elektronowa (STEM),2
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM2
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM2
T-W-6Nanokrystalografia1
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM2
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych15
A-A-2Zaliczenie z ćwiczeń15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo na wykładach15
A-W-2Egzamin z wykładów15
A-W-3Zapoznanie się z literaturą przedmiotu15
A-W-4Udział w demonstracji pracy aparatów15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_C08_W01Dobieranie odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiowanie podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W04ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie współczesnej inżynierii materiałów i spektroskopii/mikroskopii nanomateriałów i nanobiomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizą oraz ich zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-A-1Przygotowanie próbek do analizy mikroskopowej ( TEM.SEM,AFM)i mikoanalizy (EDEX, RAMAN)
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM
T-W-2Wysokorozdzielcza transmisyjna mikroskopia elektronowa (HR-TEM),
T-W-6Nanokrystalografia
T-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR
T-W-1Wysokorozdzielcza skaningowa mikroskopia elektronowa (SEM),
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM
T-W-3Skaningowa transmisyjna mikroskopia elektronowa (STEM),
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać odpowiedniego sprzętu do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowych praw fizycznych na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać odpowiedni sprzęt do charaktryzacji nanomateriałów oraz definiować podstawowe prawa fizyczne na których opiera się działanie sprzętu wykorzystywanego do identyfikacji nanomateriałów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_C08_U01Posługiwanie się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału, odpowiedni jego dobór a takze umiejetnosc interpretacji otrzymanych wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U07potrafi zastosować specjalistyczne metody i procedury pomiarowe z zakresu technologii chemicznej, fizyki i nanotechnologii, aby zaplanować złożony eksperyment laboratoryjny oraz potrafi interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizą oraz ich zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR
T-W-6Nanokrystalografia
T-A-1Przygotowanie próbek do analizy mikroskopowej ( TEM.SEM,AFM)i mikoanalizy (EDEX, RAMAN)
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
M-1Prezentacja multimedialna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymanych wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacj otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać i posługiwać się sprzętem używanym do charakteryzacji otrzymanego nanomateriału a takze interpretować otrzymane wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_C08_K01Ocenianie wpływu używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizą oraz ich zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR
T-W-6Nanokrystalografia
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM
T-A-1Przygotowanie próbek do analizy mikroskopowej ( TEM.SEM,AFM)i mikoanalizy (EDEX, RAMAN)
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ używanych mikroskopii i mikroanalizy na środowisko naturanle i na organizm człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_C08_K02Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem wykładu jest zapoznanie studenta z metodami mikroskopii elektronowej i mikroanalizą oraz ich zastosowaniem w nanotechnologii
Treści programoweT-W-8Mikro i nanoanaliza za pomocą spektrometru rozpraszania promieniowania rentgenowskiego (EDX), spektrometru strat energii elektronów) (EELS), spektrometru ramanowskiego i IR
T-W-5Insitu nanopomiary w HR-TEM
T-W-4Tomografia z wykorzystaniem TEM
T-W-6Nanokrystalografia
T-W-7Obrazowanie nanostruktur magnetycznych w HR-TEM
T-A-1Przygotowanie próbek do analizy mikroskopowej ( TEM.SEM,AFM)i mikoanalizy (EDEX, RAMAN)
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne z wykorzystaniem sprzętu slużącego do identyfikacji nanomateriałów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajeciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z ćwiczeń audytoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postaway przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
3,0w co najmniej 51% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
3,5w co najmniej 61% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
4,0w co najmniej 71% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
4,5w co najmniej 81% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych
5,0w co najmniej 91% potrafi wykazać aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych