Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nano-biomateriały

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność Nanonauki i nanotechnologie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia nieorganiczna i organiczna
W-2preparatyka
W-3technologia chemiczna
W-4podstawy inżynierii chemicznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do samodzialnego napisania pracy dyplomowej, z zachowaniem praw autorskich
C-2Pomoc w doborze literatury do napisania części literaturowej, planowanie eksperymentów, analizy materiałów i wyników, opracowaniu wniosków
C-3Przygotowanie studenta do prezentacji wyników na forum i do dyskusji wyników

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie wyników badań i ich prezentacja na zajęciach seminaryjnych18
A-S-3konsultacje z prowadzącym4
A-S-4przygotowanie prezentacji ustnej8
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana na koniec przedmiotu. W ocenie pod uwagę będą brane: obecność na zajęciach, poziom przygotowania i aktywność na zajęciach, jakość prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-13_W03
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym, ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii przewidzianych w programie wybranej specjalnościxxx
Nano_2A_W07, Nano_2A_W04, Nano_2A_W03T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07InzA2_W02C-1, C-3, C-2T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-13_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą, potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i angielskim, przygotować i przedstawić prezentację, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się
Nano_2A_U05, Nano_2A_U04, Nano_2A_U03, Nano_2A_U01T2A_U01, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05C-2, C-3, C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-13_K01
potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami, a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych, zna wpływ poznanych technologii na środowisko i zdrowie załogi, potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów, ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować problem
Nano_2A_K02, Nano_2A_K03, Nano_2A_K04, Nano_2A_K01T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-3, C-2T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-13_W03
Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym, ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii przewidzianych w programie wybranej specjalnościxxx
2,0student nie posiada wiedzy niezbędnej do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, nie porafi wyciągać wniosków końcowych, nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej na temat własnych badań, nie zna procedur pomiarowych przewidzianych w programie studiów
3,0Student ma ograniczoną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, w ograniczonym stopniu zna procedury pomiarowe przewidziane w programie studiów
3,5Student ma akceptowalną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, w wystarczającym stopniu zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów
4,0Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, a także zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów
4,5Student ma ponad dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, bardzo dobrze zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-13_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą, potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i angielskim, przygotować i przedstawić prezentację, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się
2,0Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, nie umie opracować i/lub redagować i/lub przygotować i/lub zaprezentować odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, nie potrafi dokonać krótkiego opracowania naukowego, nie potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, nie potrafi przygotować opracowania naukowego
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, nie potrafi w wystarczającym stopniu dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, w ograniczonym stopniu potrafi przygotować opracowanie naukowe
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, potrafi w wystarczającym stopniu dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, w wystarczającym stopniu potrafi przygotować opracowanie naukowe
4,0Student posiada umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować opracowanie naukowe
4,5Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, dobrze potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować opracowanie naukowe
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, bardzo dobrze potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować bardzo dobre opracowanie naukowe

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-13_K01
potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami, a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych, zna wpływ poznanych technologii na środowisko i zdrowie załogi, potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów, ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować problem
2,0
3,0Student ma świadomość potrzeby ciągłego unowocześniania procesów technologicznych, rozumie konieczność przekazywania innym informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią w tym nanotechnologią, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi wskazać priorytetów do realizacji określonych zadań, potrafi prezentować problemy na forum.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. dobrana indywidualnie, niezbędna do zaplanowania i prowadzenia badań oraz do napisania pracy dyplomowej, 2011

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja30
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Opracowanie wyników badań i ich prezentacja na zajęciach seminaryjnych18
A-S-3konsultacje z prowadzącym4
A-S-4przygotowanie prezentacji ustnej8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-13_W03Student powinien posiadać wiedzę w zakresie pracy z literaturą specjalistyczną, w tym w języku angielskim oraz sposobu jej opracowywania, powinien wiedzieć jak opracowywać wyniki badań naukowych i/lub inżynieryjno-technicznych, wyciągać wnioski, redagować raporty, sprawozdania i edytować je oraz prezentować wyniki prac naukowo-technicznych na forum publicznym, ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii przewidzianych w programie wybranej specjalnościxxx
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W07zna podstawowe techniki pomiarowe, obliczeniowe i multimedialne stosowane w wytwarzaniu i analizie produktów przewidzianych w programie wybranej specjalności
Nano_2A_W04ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie współczesnej inżynierii materiałów i spektroskopii/mikroskopii nanomateriałów i nanobiomateriałów
Nano_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzialnego napisania pracy dyplomowej, z zachowaniem praw autorskich
C-3Przygotowanie studenta do prezentacji wyników na forum i do dyskusji wyników
C-2Pomoc w doborze literatury do napisania części literaturowej, planowanie eksperymentów, analizy materiałów i wyników, opracowaniu wniosków
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana na koniec przedmiotu. W ocenie pod uwagę będą brane: obecność na zajęciach, poziom przygotowania i aktywność na zajęciach, jakość prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada wiedzy niezbędnej do sporządzenia opracowania literaturowego, opracowania wyników badań doświadczalnych, nie porafi wyciągać wniosków końcowych, nie potrafi przygotować prezentacji multimedialnej na temat własnych badań, nie zna procedur pomiarowych przewidzianych w programie studiów
3,0Student ma ograniczoną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, w ograniczonym stopniu zna procedury pomiarowe przewidziane w programie studiów
3,5Student ma akceptowalną wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, w wystarczającym stopniu zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów
4,0Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, a także zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów
4,5Student ma ponad dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę niezbędną do samodzielnego opracowania literaturowego, opracowania wyników eksperymentalnych, prac inżynieryjno-technicznych, w postaci raportu, sprawozdania, ich edytowania w postaci raportu, sprawozdania, wyciągania wniosków oraz publicznego prezentowania, bardzo dobrze zna procedury pomiarowe przewidzianeh w programie studiów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-13_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą, potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i angielskim, przygotować i przedstawić prezentację, potrafi określić kierunki dalszego uczenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i wykorzystać proces samokształcenia w miejscu pracy
Nano_2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów
Nano_2A_U03na podstawie danych literaturowych oraz własnych badań naukowych potrafi przygotować opracowanie naukowe (publikację) w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku angielskim z zakresu zagadnień właściwych dla kierunku nanotechnologii
Nano_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, nterpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-2Pomoc w doborze literatury do napisania części literaturowej, planowanie eksperymentów, analizy materiałów i wyników, opracowaniu wniosków
C-3Przygotowanie studenta do prezentacji wyników na forum i do dyskusji wyników
C-1Przygotowanie studenta do samodzialnego napisania pracy dyplomowej, z zachowaniem praw autorskich
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana na koniec przedmiotu. W ocenie pod uwagę będą brane: obecność na zajęciach, poziom przygotowania i aktywność na zajęciach, jakość prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, nie umie opracować i/lub redagować i/lub przygotować i/lub zaprezentować odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, nie potrafi dokonać krótkiego opracowania naukowego, nie potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, nie potrafi przygotować opracowania naukowego
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, nie potrafi w wystarczającym stopniu dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, w ograniczonym stopniu potrafi przygotować opracowanie naukowe
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, potrafi w wystarczającym stopniu dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, w wystarczającym stopniu potrafi przygotować opracowanie naukowe
4,0Student posiada umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować opracowanie naukowe
4,5Student posiada ponad dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, dobrze potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować opracowanie naukowe
5,0Student posiada bardzo dobre umiejętności w zakresie przygotowywania opracowań literaturowych, opracowania i/lub redagowania i/lub przygotowania i/lub zaprezentowania odpowiedniej jakości prezentacji wyników prac doświadczalnych lub prac o charakterze inżynieryjno-technicznym, bardzo dobrze potrafi dokonać krytycznej selekcji wyników badań i ich interpretacji oraz integracji z wiedzą nabytą w trakcie studiów, potrafi przygotować bardzo dobre opracowanie naukowe
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-13_K01potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami, a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych, zna wpływ poznanych technologii na środowisko i zdrowie załogi, potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów, ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować problem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Nano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Nano_2A_K04ma świadomość społecznego znaczenia wiedzy społeczeństwa w dziedzinie nauk przyrodniczych i technicznych, przedstawia różne aspekty ich stosowania a ze szczególnym uwzględnieniem nanotechnologii i jej osiągnięć, potrafi prezentować dany problem z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
Nano_2A_K01potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi przeprowadzać i organizować seminaria i szkolenia, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzialnego napisania pracy dyplomowej, z zachowaniem praw autorskich
C-3Przygotowanie studenta do prezentacji wyników na forum i do dyskusji wyników
C-2Pomoc w doborze literatury do napisania części literaturowej, planowanie eksperymentów, analizy materiałów i wyników, opracowaniu wniosków
Treści programoweT-S-1Przedstawienie przez studentów informacji z literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, planu badań, postępów w realizacji pracy eksperymentalbnej, dyskusja nad problemami napotkanymi w trakcie badań, nad uzyskanymi wynikami, opracowanie wyników i ich prezentacja
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty kształcenia i wystawiana na koniec przedmiotu. W ocenie pod uwagę będą brane: obecność na zajęciach, poziom przygotowania i aktywność na zajęciach, jakość prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość potrzeby ciągłego unowocześniania procesów technologicznych, rozumie konieczność przekazywania innym informacji o pozytywnych i negatywnych aspektach związanych z technologią w tym nanotechnologią, rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi wskazać priorytetów do realizacji określonych zadań, potrafi prezentować problemy na forum.
3,5
4,0
4,5
5,0