Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)
specjalność: Nanomateriały funkcjonalne

Sylabus przedmiotu Seminarium:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Laboratorium dyplomowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy inżynierskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inzynierskiej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.13
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki pracy inżynierskiej własnej i innych studentów.16
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach30
A-S-2Analiza literatury z zakresu pracy dyplomowej10
A-S-3Analiza wyników przeprowadzonych doświadczeń6
A-S-4Opracowanie wyników wykonach doswiadczeń i przygotowanie prezentacji.10
A-S-5Dyskusje z promotorem pracy dyplomowej4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy inzynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_A09_W01
Student ma podstawową wiedzę, dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
Nano_1A_W06, Nano_1A_W07T1A_W02, T1A_W05, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2T-S-2, T-S-1, T-S-3M-1, M-2S-3, S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_A09_U01
Student potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną.
Nano_1A_U03, Nano_1A_U04, Nano_1A_U05T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05InzA_U05C-2, C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3M-1, M-2S-2, S-1, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_A09_K01
Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Potrafi określić zadania priorytetowe służące realizacji określonych przez siebie zadań i dążyć do ich wykonania.
Nano_1A_K01, Nano_1A_K04T1A_K01, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K02C-2, C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2M-1, M-2S-4, S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_A09_W01
Student ma podstawową wiedzę, dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy dotyczącej technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebnej do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
3,0Student opanował w 60 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
3,5Student opanował w 70 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
4,0Student opanował w 80 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
4,5Student opanował w 90 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
5,0Student w pełni opanował wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_A09_U01
Student potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną.
2,0Student nie potrafi lub w stopniu niewystarczającym samodzielnie pozyskiwać informacji z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentacji ustnej.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student w pełni potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_A09_K01
Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Potrafi określić zadania priorytetowe służące realizacji określonych przez siebie zadań i dążyć do ich wykonania.
2,0Student nie rozumie potrzeby kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Nie potrafi określić zadań priorytetowych służących realizacji określonych przez siebie zadań i nie chce dążyć do ich wykonania.
3,0Student rozumie w stopniu dostatecznym potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
3,5Student rozumie w stopniu większym, niż dostateczny potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
4,0Student rozumie w stopniu dobrym potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
4,5Student rozumie w stopniu większym, niż dobry potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
5,0Student w pelni rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.

Literatura podstawowa

  1. Literatura indywidualnie dobrana do tematyki pracy inżynierskiej, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inzynierskiej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.13
T-S-2Przedstawienie prezentacji1
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki pracy inżynierskiej własnej i innych studentów.16
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach30
A-S-2Analiza literatury z zakresu pracy dyplomowej10
A-S-3Analiza wyników przeprowadzonych doświadczeń6
A-S-4Opracowanie wyników wykonach doswiadczeń i przygotowanie prezentacji.10
A-S-5Dyskusje z promotorem pracy dyplomowej4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_A09_W01Student ma podstawową wiedzę, dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W06ma podstawową wiedzę w zakresie technik komputerowych, w tym metodyki i technik programowania, grafiki komputerowej oraz obsługi i utrzymania narzędzi informatycznych niezbędnych w nanotechnologii
Nano_1A_W07ma wiedzę o kierunkach rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie i gospodarką odpadami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy inżynierskiej.
C-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów.
Treści programoweT-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inzynierskiej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki pracy inżynierskiej własnej i innych studentów.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy inzynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował lub opanował w stopniu niewystarczającym wiedzy dotyczącej technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebnej do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
3,0Student opanował w 60 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
3,5Student opanował w 70 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
4,0Student opanował w 80 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
4,5Student opanował w 90 % wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
5,0Student w pełni opanował wiedzę dotyczącą technik komputerowych oraz kierunków rozwoju przemysłu chemicznego w kraju i na świecie, potrzebną do przygotowania prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inżynierskiej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_A09_U01Student potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych dla kierunku nanotechnologii dobrze udokumentowane opracowanie zagadnień z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów
Nano_1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień związanych tematycznie z treściami programowymi studiów
Nano_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się, m. in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów.
C-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy inżynierskiej.
Treści programoweT-S-2Przedstawienie prezentacji
T-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inzynierskiej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki pracy inżynierskiej własnej i innych studentów.
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy inzynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi lub w stopniu niewystarczającym samodzielnie pozyskiwać informacji z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentacji ustnej.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 60 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
3,5Student potrafi w stopniu większym, niż dostateczny, samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 70 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 80 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
4,5Student potrafi w stopniu większym, niż dobry samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną. Umiejętności zdobyte przez Studenta wynoszą 90 % umiejętności możliwych do uzyskania w ramach przedmiotu.
5,0Student w pełni potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej i na podstawie zebranej literatury oraz własnych badań doświadczalnych, prowadzonych w zakresie tematyki pracy inżynierskiej przygotować w języku polskim oraz w języku obcym prezentację ustną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_A09_K01Student rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Potrafi określić zadania priorytetowe służące realizacji określonych przez siebie zadań i dążyć do ich wykonania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Nano_1A_K04potrafi odpowiednio określić zadania priorytetowe służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i dążyć do ich wykonania, potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności czynnego udziału w dyskusji merytorycznej dotyczącej wykonanych w ramach pracy inzynierskiej badań własnych i innych studentów.
C-1Celem przedmiotu jest ukształtowanie umiejętności wykonania i przedstawienia prezentacji multimedialnej zawierającej opracowane wyniki doświadczeń i przegląd literaturowy z zakresu pracy inżynierskiej.
Treści programoweT-S-3Udział w aktywnej dyskusji, dotyczącej tematyki pracy inżynierskiej własnej i innych studentów.
T-S-1Przygotowanie prezentacji multimedialnej z zakresu tematyki pracy inzynierskiej. Prezentacja zawierać będzie przegląd literaturowy oraz opracowane wyniki przeprowadzonych doświadczeń.
T-S-2Przedstawienie prezentacji
Metody nauczaniaM-1Indywidualne dyskusje z opiekunm pracy inzynierskiej na temat przygotowywanej prezentacji multimedialnej.
M-2Dyskusja wyników uzyskanych badań w grupie studentów uczestniczących w seminarium.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa przegotowanej prezentacji oraz jej formy przedstawienia.
S-2Ocena formująca: Ocena samodzielnosci w wykonaniu prezentacji.
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena z przebiegu realizacji prezentacji multimedialnej.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności w dyskusjach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie potrzeby kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii. Nie potrafi określić zadań priorytetowych służących realizacji określonych przez siebie zadań i nie chce dążyć do ich wykonania.
3,0Student rozumie w stopniu dostatecznym potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
3,5Student rozumie w stopniu większym, niż dostateczny potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
4,0Student rozumie w stopniu dobrym potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
4,5Student rozumie w stopniu większym, niż dobry potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.
5,0Student w pelni rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego w celu podnoszenia swoich kwalifikacji i uzupełniania wiedzy w zakresie najnowszych osiągnięć w dziedzinie nanotechnologii oraz potrafi określić zadania priorytetowe w swoich działaniach i dążyć do ich realizacji.