Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa inżynierska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa inżynierska | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Praca ma charakter projektowy lub badawczy. Jej wynikiem może być np. program komputerowy, stanowisko laboratoryjne, model urządzenia lub wyniki badań przeprowadzonych z użyciem profesjonalnych urządzeń lub programów. Ma ona świadczyć o nabyciu przez studenta podczas studiów odpowiednich kompetencji inżynierskich związanych ze studiowanym kierunkiem |
W-2 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z tematyką pracy dyplomowej |
W-3 | Znajomość prawa autorskiego w zakresie związanym z korzystaniem ze źródeł podczas pisania pracy dyplomowej |
W-4 | Umiejętność redagowania tekstów technicznych oraz sporządzania rysunków i wykresów ilustrujących uzyskane wyniki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Podstawowym celem pracy dyplomowej jest sprawdzenie stopnia uzyskania podczas studiów kompetencji inżynierskich. |
C-2 | Nauczenie studenta metodyki poszukiwania materiałów źródłowych i prawidłowego korzystania z nich. |
C-3 | Nauczenie studenta przygotowywania rozbudowanych raportów opisujących realizowane prace. |
C-4 | Nauczenie sposobu redagowania tekstu technicznego a zwłaszcza przedstawienia w nim założeń, celu i metodologii dochodzenia do rozwiązania problemu postawionego w pracy dyplomowej. |
C-5 | Poznanie praktycznych aspektów stosowania prawa autorskiego i praw pokrewnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Wykonywanie pracy dyplomowej jest realizacją typowego zadania inżynierskiego zaczynającego się od postawienia problemu i sformułowania założeń, dokonania analizy stanu wiedzy związanej z tematem pracy dyplomowej, określenia metody realizacji postawionego w pracy celu a kończąc na analizie stopnia spełnienia - w wyniku realizacji pracy - tego celu, sformułowania wniosków i przygotowania pisemnego opracowania opisującego proces realizacji pracy dyplomowej i osiągnięte efekty oraz ich krytyczną analizę. Praca dyplomowa wykonywana jest pod indywidualną opieka nauczyciela akademickiego | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Konsultacje z opiekunem pracy dyplomowej | 12 |
A-PD-2 | Realizacja pracy dyplomowej | 323 |
A-PD-3 | Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego | 40 |
375 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualna praca z opiekunem pracy dyplomowej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sukcesywna, przekazywana ustnie dyplomantowi ocena postępu w realizacji pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna pracy dyplomowej zawarta w recenzjach przygotowanych przez opiekuna i recenzenta. Postać formalna recenzji określona jest w odpowiednim zarządzeniu Rektora ZUT |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_PD_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej, zna i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania, zna zasady pisania raportów technicznych oraz zasady przygotowywania multimedialnych prezentacji wyników prac. | EL_1A_W04 | — | — | C-5, C-1, C-3, C-4, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_PD_U01 Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje oraz przygotowywać proste prezentacje i raporty z wykonanych prac. | EL_1A_U01, EL_1A_U04 | — | — | C-5, C-1, C-3, C-4, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_PD_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za realizację podjętych zobowiązań, rozumie znaczenie samodzielnego zdobywania wiedzy oraz przekazywania tej wiedzy innym osobom. | EL_1A_K01, EL_1A_K04, EL_1A_K06 | — | — | C-5, C-1, C-3, C-4, C-2 | T-PD-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_PD_W01 Student ma wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej, zna i wykorzystuje nowoczesne rozwiązania, zna zasady pisania raportów technicznych oraz zasady przygotowywania multimedialnych prezentacji wyników prac. | 2,0 | Nie ma wiedzy zgodnej z celem i zakresem pracy dyplomowej. |
3,0 | Ma podstawową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna zasady realizacji pracy dyplomowej. | |
3,5 | Ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna i rozumie zasady realizacji pracy dyplomowej. | |
4,0 | Ma szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi z niej korzystać oraz zna, rozumie i umie stosować zasady realizacji pracy dyplomowej. | |
4,5 | Ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realizacji pracy dyplomowej. | |
5,0 | Ma bardzo szczegółową wiedzę zgodną z celem i zakresem pracy dyplomowej oraz potrafi ją efektywnie wykorzystać, a także zna, rozumie i umie stosować zasady i procedury realizacji pracy dyplomowej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_PD_U01 Student potrafi samodzielnie wyszukiwać niezbędne mu informacje oraz przygotowywać proste prezentacje i raporty z wykonanych prac. | 2,0 | brak takiej umiejętności |
3,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu z pewnymi mniej istotnymi dla pracy elementami) | |
3,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem typowych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, rozwiązanie typowe problemu, spis rzeczy) | |
4,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania) | |
4,5 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, dobre rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury) | |
5,0 | prezentacja pracy z wykorzystaniem poprawnych zasad pisania pracy dyplomowej (spis treści, cel i przyjęta metoda rozwiązania problemu postawionego w pracy, innowacyjne rozwiązanie problemu, spis rzeczy, wskazanie zastosowania, wskazanie dalszych prac nad tematyką pracy, analiza porównawcza pracy względem innych prac i literatury) |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_PD_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za realizację podjętych zobowiązań, rozumie znaczenie samodzielnego zdobywania wiedzy oraz przekazywania tej wiedzy innym osobom. | 2,0 | Student nie nabył kompetencji określonych w treści efektu kształcenia. |
3,0 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dostatecznym. | |
3,5 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dość dobrym. | |
4,0 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie ponad dobrym. | |
5,0 | Student nabył kompetencje określone w treści efektu kształcenia na poziomie bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Honczarenko J., Poradnik dyplomanta, Wyd. PS, Szczecin, 2000
- Szablon pracy dyplomowej realizowanej na Wydziale Elektrycznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2005
- Regulamin Studiów Wyższych Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2012