Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Technika pracy biurowej I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technika pracy biurowej I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot o charakterze przedmiotu wprowadzającego. Znajomość poprawnej polszczyzny.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie specyfiki funkcjonowania biura i pracy biurowej
C-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-3Umiejętność tworzenia poprawnych językowo tekstów pism urzędowych. Wykształcenie umiejętności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
C-4Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Cechy specyficzne pracy biurowej. Zasady funkcjonowania biura.2
T-W-2Specjalistyczne wyposażenie biura2
T-W-3Organizacja obiegu korespondencji. Systemy kancelaryjne.3
T-W-4Redagowanie pism: elementy składowe pisma, blankiety korespondencyjne, notatki służbowe2
T-W-5Imponderabilia – rzeczy drobne, nieuchwytne.2
T-W-6Mapy sprzedaży (sprzedawcy)2
T-W-7Korespondencja służbowa (w sprawach osobowych, handlowych, administracyjnych)2
T-W-8Urządzenia i zabezpieczenia w biurze2
T-W-9Potrzeby związane z usługą turystyczną. Katalog potrzeb klientów hotelu.2
T-W-10Formułowanie pism urzędowych. Korespondencja handlowa w turystyce2
T-W-11Elementy etykiety biznesu i zasad savoi vivre w obsłudze klienta Concierge. - hotelowy concierge - cechy concierge.2
T-W-12Relacje pomiędzy e-biznesem a przedsięwzięciem tradycyjnym w zakresie relacji z klientami.2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym25
A-W-2Studia literaturowe15
A-W-3Obserwacja pracy, między innymi, w biurze podróży, obiekcie bazy noclegowej i gastronomicznej, gospodarstwie agroturystycznym.20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody eksponujące (mapy, foldery, zaproszenia, ulotki).
M-3Nowoczesne środki audiowizualne
M-4Praktyczne poznanie urządzeń biurowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O2_W01
Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura podróży (organizatora usług turystycznych)
TiR_1A_W08, TiR_1A_W03, TiR_1A_W05, TiR_1A_W06S1A_W03, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W08, S1A_W09C-1, C-3T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2
TiR_1A_O2_W02
Ma wiedze o zasadach organizacji pracy sprzedawcy (oferenta usługi turystyczno-uzdrowiskowej)
TiR_1A_W02, TiR_1A_W06, TiR_1A_W11, TiR_1A_W10P1A_W01, P1A_W02, P1A_W03, P1A_W04, P1A_W05, S1A_W02, S1A_W06C-2, C-3T-W-4, T-W-6, T-W-11, T-W-12M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O2_U01
Posiada umiejętość opanowania metod obsługi np. w biurze podóży, obiekcie usług turystycznych, gospodarstwie agroturystycznym.
TiR_1A_U02, TiR_1A_U09, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10P1A_U01, P1A_U03, P1A_U04, P1A_U06, S1A_U02, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U11C-1, C-2, C-4T-W-1, T-W-2M-1, M-3S-2
TiR_1A_O2_U02
Posiada umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
TiR_1A_U02, TiR_1A_U04, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10S1A_U02, S1A_U04, S1A_U09, S1A_U10, S1A_U11C-2, C-4T-W-5, T-W-6M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O2_K01
Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy
TiR_1A_K03, TiR_1A_K05, TiR_1A_K01, TiR_1A_K06, TiR_1A_K08P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K01, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06C-2, C-3, C-4T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O2_W01
Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura podróży (organizatora usług turystycznych)
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O2_W02
Ma wiedze o zasadach organizacji pracy sprzedawcy (oferenta usługi turystyczno-uzdrowiskowej)
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O2_U01
Posiada umiejętość opanowania metod obsługi np. w biurze podóży, obiekcie usług turystycznych, gospodarstwie agroturystycznym.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O2_U02
Posiada umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O2_K01
Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków, 2002
  2. Mitura E., Technika biurowa, Difin, Warszawa, 2007
  3. Mitura E. (red.), Organizacja pracy biurowej, Difin, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Pernal E., Taktowanie, profesjonalnie, elegancko, czyli etykieta w biznesie, ODDK, Gdańsk, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cechy specyficzne pracy biurowej. Zasady funkcjonowania biura.2
T-W-2Specjalistyczne wyposażenie biura2
T-W-3Organizacja obiegu korespondencji. Systemy kancelaryjne.3
T-W-4Redagowanie pism: elementy składowe pisma, blankiety korespondencyjne, notatki służbowe2
T-W-5Imponderabilia – rzeczy drobne, nieuchwytne.2
T-W-6Mapy sprzedaży (sprzedawcy)2
T-W-7Korespondencja służbowa (w sprawach osobowych, handlowych, administracyjnych)2
T-W-8Urządzenia i zabezpieczenia w biurze2
T-W-9Potrzeby związane z usługą turystyczną. Katalog potrzeb klientów hotelu.2
T-W-10Formułowanie pism urzędowych. Korespondencja handlowa w turystyce2
T-W-11Elementy etykiety biznesu i zasad savoi vivre w obsłudze klienta Concierge. - hotelowy concierge - cechy concierge.2
T-W-12Relacje pomiędzy e-biznesem a przedsięwzięciem tradycyjnym w zakresie relacji z klientami.2
25

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym25
A-W-2Studia literaturowe15
A-W-3Obserwacja pracy, między innymi, w biurze podróży, obiekcie bazy noclegowej i gastronomicznej, gospodarstwie agroturystycznym.20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2_W01Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura podróży (organizatora usług turystycznych)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W08Ma ogólną wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
TiR_1A_W03ma ogólną wiedzę o głównych nurtach w architekturze i sztuce w skali kraju i relacjach międzykulturowych
TiR_1A_W05ma ogólną wiedzę dotyczącą: procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie człowieka, roli i znaczenia podstawowych składników pokarmowych, psychicznych mechanizmów czynności ludzkich oraz formułowania celów, metod i form racjonalnego spędzania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji
TiR_1A_W06Ma ogólną wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji miedzy organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
S1A_W09ma wiedzę o poglądach na temat struktur i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
Cel przedmiotuC-1Poznanie specyfiki funkcjonowania biura i pracy biurowej
C-3Umiejętność tworzenia poprawnych językowo tekstów pism urzędowych. Wykształcenie umiejętności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
Treści programoweT-W-1Cechy specyficzne pracy biurowej. Zasady funkcjonowania biura.
T-W-2Specjalistyczne wyposażenie biura
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody eksponujące (mapy, foldery, zaproszenia, ulotki).
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2_W02Ma wiedze o zasadach organizacji pracy sprzedawcy (oferenta usługi turystyczno-uzdrowiskowej)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02ma ogólną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_W06Ma ogólną wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji miedzy organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
TiR_1A_W11ma wiedzę ogólną na temat odziaływania środowiska przyrodniczego na człowieka
TiR_1A_W10ma ogólną wiedzę na temat fizjologii i funkcjonowania organizmów żywych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_W01rozumie podstawowe zjawiska i procesy przyrodnicze
P1A_W02w interpretacji zjawisk i procesów przyrodniczych opiera się na podstawach empirycznych, rozumiejąc w pełni znaczenie metod matematycznych i statystycznych
P1A_W03ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii niezbędną dla zrozumienia podstawowych procesów i zjawisk przyrodniczych
P1A_W04ma wiedzę w zakresie najważniejszych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami przyrodniczymi
P1A_W05ma wiedzę w zakresie podstawowych kategorii pojęciowych i terminologii przyrodniczej oraz ma znajomość rozwoju dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i stosowanych w nich metod badawczych
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-3Umiejętność tworzenia poprawnych językowo tekstów pism urzędowych. Wykształcenie umiejętności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
Treści programoweT-W-4Redagowanie pism: elementy składowe pisma, blankiety korespondencyjne, notatki służbowe
T-W-6Mapy sprzedaży (sprzedawcy)
T-W-11Elementy etykiety biznesu i zasad savoi vivre w obsłudze klienta Concierge. - hotelowy concierge - cechy concierge.
T-W-12Relacje pomiędzy e-biznesem a przedsięwzięciem tradycyjnym w zakresie relacji z klientami.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2_U01Posiada umiejętość opanowania metod obsługi np. w biurze podóży, obiekcie usług turystycznych, gospodarstwie agroturystycznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U09potrafi charakteryzować i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy człowiekiem a przyrodą
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U10Potrafi nawiązywać kontakt (komunikować się)w języku obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym w działalności zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_U01stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
P1A_U03wykorzystuje dostępne źródła informacji, w tym źródła elektroniczne
P1A_U04wykonuje zlecone proste zadania badawcze lub ekspertyzy pod kierunkiem opiekuna naukowego
P1A_U06przeprowadza obserwacje oraz wykonuje w terenie lub laboratorium proste pomiary fizyczne, biologiczne i chemiczne
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Poznanie specyfiki funkcjonowania biura i pracy biurowej
C-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-4Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu
Treści programoweT-W-1Cechy specyficzne pracy biurowej. Zasady funkcjonowania biura.
T-W-2Specjalistyczne wyposażenie biura
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
M-3Nowoczesne środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2_U02Posiada umiejętności pracy z klientem stosownie do indywidualnych doświadczeń, możliwości i potrzeb.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U10Potrafi nawiązywać kontakt (komunikować się)w języku obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym w działalności zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-4Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu
Treści programoweT-W-5Imponderabilia – rzeczy drobne, nieuchwytne.
T-W-6Mapy sprzedaży (sprzedawcy)
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące (mapy, foldery, zaproszenia, ulotki).
M-3Nowoczesne środki audiowizualne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2_K01Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania
TiR_1A_K01Angażuje się w proces nauczania (rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego)
TiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
TiR_1A_K08Ma świadomość oddziaływania człowieka na środowisko przyrodnicze
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaP1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
P1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
P1A_K06jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo pracy własnej i innych; umie postępować w stanach zagrożenia
P1A_K07wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy kierunkowej
S1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-3Umiejętność tworzenia poprawnych językowo tekstów pism urzędowych. Wykształcenie umiejętności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
C-4Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu
Treści programoweT-W-8Urządzenia i zabezpieczenia w biurze
T-W-9Potrzeby związane z usługą turystyczną. Katalog potrzeb klientów hotelu.
T-W-10Formułowanie pism urzędowych. Korespondencja handlowa w turystyce
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
M-3Nowoczesne środki audiowizualne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0