Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy gastronomii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy gastronomii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter podstawowego, nie wymaga wstępnych wiadomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie znaczenia gastronomii w turystyce
C-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
C-4Wskazanie na niektóre tematy dotyczące obsługi konsumenta
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
C-6Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.3
T-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.3
T-L-3Przygotowanie typowych potraw regionalnych i/lub kuchni innych narodów.3
T-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.3
T-L-5Opracowanie karty menu. Symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego.3
15
wykłady
T-W-1Znaczenie gastronomii w turystyce. Podział i charakterystya zakładów żywienia zbiorowego.1
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.2
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.3
T-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.2
T-W-5Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.2
T-W-6Promocja potraw regionalnych jako kulinarnego dziedzictwa. Elementy gastronomii prozdrowotnej.2
T-W-7Wybrane działy z obsługi konsumenta.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Godziny kontaktowe z nauczycielem podczas ćwiczeń laboratoryjnych.15
A-L-2Konsultacje z nauczycielem prowadzącym laboratoria.15
30
wykłady
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem podczas wykladu15
A-W-2Konsultacje z nauczycielem prowadzącym wykłady.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia praktyczne
M-2praca w zespole
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-2Ocena formująca: test kontrolny - kolokwium
S-3Ocena formująca: prezentacja
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E9_W01
Student potrafi wyjaśnić potrzebę doskonalenia wiedzy w zakresie żywienia zbiorowego
TiR_1A_W05S1A_W05C-5, C-1T-L-2, T-W-6, T-L-4, T-L-1, T-W-4, T-L-3, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-L-5, T-W-1M-5, M-1, M-4S-1, S-4
TiR_1A_E9_W02
posiada podstawową wiedzę w zakresie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych
TiR_1A_W06S1A_W06C-2, C-3, C-5T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-4, T-W-3M-4, M-3, M-5, M-1S-4, S-1
TiR_1A_E9_W03
potrafi wybrać odpowiednie procesy technologiczne przeciwdziałające niekorzystnym zmianom sensorycznym i/lub żywieniowym potraw
TiR_1A_W05S1A_W05C-5, C-2, C-6, C-3T-W-3, T-L-2, T-W-4, T-L-1M-5, M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-4
TiR_1A_E9_W04
potrafi scharakteryzować nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw
TiR_1A_W06S1A_W06C-2, C-5T-W-5, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-3, M-1S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E9_U01
umie korzystnie łączyć (dobierać) odpowiednie surowce oraz procesy technologiczne
TiR_1A_U03S1A_U03C-2, C-3, C-5T-W-2, T-L-3, T-W-4, T-L-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-3, T-L-2, T-L-1M-1, M-4, M-5, M-3S-4, S-1
TiR_1A_E9_U02
umie ocenić wydajność potraw z zastosowaniem typowych i nowoczesnych urządzeń grzewczych
TiR_1A_U05S1A_U05C-2, C-3, C-5T-W-3M-5, M-4, M-1S-1, S-4
TiR_1A_E9_U03
umie kontrolować jakość sensoryczną potraw
TiR_1A_U03S1A_U03C-2, C-3T-W-4, T-L-4M-1, M-2S-4, S-1
TiR_1A_E9_U04
umie obsługiwać wybrany sprzęt i urządzenia gastronomiczne
TiR_1A_U07S1A_U07, S1A_U08C-3, C-2T-W-3, T-L-1M-1S-1, S-4
TiR_1A_E9_U05
umie planować przyjęcia okolicznościowe oraz dokonać kalkulacji kosztów
TiR_1A_U02S1A_U02C-6, C-4, C-5T-W-7, T-L-5M-2, M-1, M-5, M-3S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E9_K01
ma świadomość dbania o jakość potraw w żywieniu zbiorowym
TiR_1A_K04S1A_K04C-3, C-2, C-1, C-5T-L-4, T-W-2, T-W-5, T-W-1, T-L-3M-3, M-4, M-5, M-2, M-1S-4, S-1
TiR_1A_E9_K02
jest otwarty na innowacyjne rozwiązania w zakresie przemysłowej produicji potraw, szczególnie o właściwościach prozdrowotnych
TiR_1A_K06S1A_K06C-3, C-2T-W-2, T-W-6M-4, M-2, M-3, M-5, M-1S-1, S-4
TiR_1A_E9_K03
ma świadomość potrzeby ochrony prawa do smaku potraw tradycyjnych i regionalnych
TiR_1A_K07S1A_K07C-3T-W-6M-3, M-4, M-1S-4, S-1
TiR_1A_E9_K04
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
TiR_1A_K05S1A_K05C-5, C-2, C-3T-W-1, T-L-1, T-W-6, T-L-2, T-W-5, T-L-5, T-L-3, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-L-4, T-W-2M-1, M-3, M-5, M-2, M-4S-1, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E9_W01
Student potrafi wyjaśnić potrzebę doskonalenia wiedzy w zakresie żywienia zbiorowego
2,0Wiedza studenta w zakresie wyjaśniania potrzeb doskonalenia się w zakresie żywienia zbiorowego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znacznymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
TiR_1A_E9_W02
posiada podstawową wiedzę w zakresie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych
2,0Wiedza w zakresie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_W03
potrafi wybrać odpowiednie procesy technologiczne przeciwdziałające niekorzystnym zmianom sensorycznym i/lub żywieniowym potraw
2,0Wiedza studenta w zakresie wyboru odpowiednich procesów technologicznych przeciwdziałających niekorzystnym zmianom sensorycznym i/lub żywieniowym potraw jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_W04
potrafi scharakteryzować nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw
2,0Wiedza studenta w zakresie nowoczesnych systemów produkcji i dystrybucji potraw jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E9_U01
umie korzystnie łączyć (dobierać) odpowiednie surowce oraz procesy technologiczne
2,0Umiejętność korzystnego łączenia (dobierania) odpowiednich surowców oraz procesów technologicznych jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_U02
umie ocenić wydajność potraw z zastosowaniem typowych i nowoczesnych urządzeń grzewczych
2,0Umiejętność studenta w zakresie oceny wydajności potraw z zastosowaniem typowych i nowoczesnych urządzeń grzewczych jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_U03
umie kontrolować jakość sensoryczną potraw
2,0Umiejętność kontrolowania jakości sensorycznej potraw jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_U04
umie obsługiwać wybrany sprzęt i urządzenia gastronomiczne
2,0Umiejętność studenta w zakresie obsługi wybranego sprzętu i urządzeń gastronomicznych jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_U05
umie planować przyjęcia okolicznościowe oraz dokonać kalkulacji kosztów
2,0Umiejętność planowania przyjęcia okolicznościowego oraz dokonywania kalkulacji jego kosztów jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejetność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E9_K01
ma świadomość dbania o jakość potraw w żywieniu zbiorowym
2,0Świadomość dbania studenta o jakość potraw w żywieniu zbiorowym jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_K02
jest otwarty na innowacyjne rozwiązania w zakresie przemysłowej produicji potraw, szczególnie o właściwościach prozdrowotnych
2,0Świadomość studenta w zakresie otwartości na innowacyjność w przemysłowej produkcji potraw, szczególnie o właściwościach prozdrowotnych jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_K03
ma świadomość potrzeby ochrony prawa do smaku potraw tradycyjnych i regionalnych
2,0Świadomość studenta do potrzeby ochrony prawa do smaku potraw tradycyjnych i regionalnych jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
TiR_1A_E9_K04
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
2,0Świadomość studenta w zakresie potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w wykonywanym zawodzie jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu

Literatura podstawowa

  1. Zalewski S., Podstawy technologii gastronomicznej, WNT, Warszawa, 2003
  2. Czarniecka-Skubina E., Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu, Wyd. SGGW, Warszawa, 2008
  3. Dominik P., Gastronomia we współczesnym hotelu., Wyd. Wyższej Szkoły Ekonomicznej Almamer, Warszawa, 2008
  4. Grzesiński W, Gajewska D., Żywienie w turystyce, WSiP, Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Kurachowicz i in., Wartość odżywcza wybranych produktów spożywczych i typowych potraw, Wyd. Lekarskie PZWL, Warszawa, 1997
  2. Turlejska i in., Zasady racjonalnego żywienia. Zalecane racje pokarmowe dla wybranych grup ludności w zakładach żywienia zbiorowego., Wyd. OdiDK, Gdańsk, 2006
  3. Świderski F., Żywność wygodna i żywność funkcjonalna, WNT, Warszawa, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.3
T-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.3
T-L-3Przygotowanie typowych potraw regionalnych i/lub kuchni innych narodów.3
T-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.3
T-L-5Opracowanie karty menu. Symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie gastronomii w turystyce. Podział i charakterystya zakładów żywienia zbiorowego.1
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.2
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.3
T-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.2
T-W-5Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.2
T-W-6Promocja potraw regionalnych jako kulinarnego dziedzictwa. Elementy gastronomii prozdrowotnej.2
T-W-7Wybrane działy z obsługi konsumenta.3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Godziny kontaktowe z nauczycielem podczas ćwiczeń laboratoryjnych.15
A-L-2Konsultacje z nauczycielem prowadzącym laboratoria.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem podczas wykladu15
A-W-2Konsultacje z nauczycielem prowadzącym wykłady.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_W01Student potrafi wyjaśnić potrzebę doskonalenia wiedzy w zakresie żywienia zbiorowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W05ma ogólną wiedzę dotyczącą: procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie człowieka, roli i znaczenia podstawowych składników pokarmowych, psychicznych mechanizmów czynności ludzkich oraz formułowania celów, metod i form racjonalnego spędzania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
C-1Rozumienie znaczenia gastronomii w turystyce
Treści programoweT-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.
T-W-6Promocja potraw regionalnych jako kulinarnego dziedzictwa. Elementy gastronomii prozdrowotnej.
T-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.
T-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.
T-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-L-3Przygotowanie typowych potraw regionalnych i/lub kuchni innych narodów.
T-W-7Wybrane działy z obsługi konsumenta.
T-W-5Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.
T-L-5Opracowanie karty menu. Symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego.
T-W-1Znaczenie gastronomii w turystyce. Podział i charakterystya zakładów żywienia zbiorowego.
Metody nauczaniaM-5rozwiązywanie problemów
M-1ćwiczenia praktyczne
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza studenta w zakresie wyjaśniania potrzeb doskonalenia się w zakresie żywienia zbiorowego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria.
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znacznymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_W02posiada podstawową wiedzę w zakresie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W06Ma ogólną wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji miedzy organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
Treści programoweT-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.
T-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.
T-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-3prezentacja
M-5rozwiązywanie problemów
M-1ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza w zakresie istoty przemian surowców w procesach kulinarnych jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_W03potrafi wybrać odpowiednie procesy technologiczne przeciwdziałające niekorzystnym zmianom sensorycznym i/lub żywieniowym potraw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W05ma ogólną wiedzę dotyczącą: procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie człowieka, roli i znaczenia podstawowych składników pokarmowych, psychicznych mechanizmów czynności ludzkich oraz formułowania celów, metod i form racjonalnego spędzania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
C-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-6Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.
C-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
Treści programoweT-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.
T-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.
T-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.
Metody nauczaniaM-5rozwiązywanie problemów
M-4dyskusja
M-2praca w zespole
M-1ćwiczenia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza studenta w zakresie wyboru odpowiednich procesów technologicznych przeciwdziałających niekorzystnym zmianom sensorycznym i/lub żywieniowym potraw jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_W04potrafi scharakteryzować nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W06Ma ogólną wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji miedzy organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
Treści programoweT-W-5Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.
T-L-3Przygotowanie typowych potraw regionalnych i/lub kuchni innych narodów.
T-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza studenta w zakresie nowoczesnych systemów produkcji i dystrybucji potraw jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_U01umie korzystnie łączyć (dobierać) odpowiednie surowce oraz procesy technologiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
Treści programoweT-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.
T-L-3Przygotowanie typowych potraw regionalnych i/lub kuchni innych narodów.
T-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.
T-W-6Promocja potraw regionalnych jako kulinarnego dziedzictwa. Elementy gastronomii prozdrowotnej.
T-W-7Wybrane działy z obsługi konsumenta.
T-W-5Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.
T-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.
T-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia praktyczne
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność korzystnego łączenia (dobierania) odpowiednich surowców oraz procesów technologicznych jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_U02umie ocenić wydajność potraw z zastosowaniem typowych i nowoczesnych urządzeń grzewczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
Treści programoweT-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.
Metody nauczaniaM-5rozwiązywanie problemów
M-4dyskusja
M-1ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność studenta w zakresie oceny wydajności potraw z zastosowaniem typowych i nowoczesnych urządzeń grzewczych jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_U03umie kontrolować jakość sensoryczną potraw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
Treści programoweT-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia praktyczne
M-2praca w zespole
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność kontrolowania jakości sensorycznej potraw jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_U04umie obsługiwać wybrany sprzęt i urządzenia gastronomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
C-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
Treści programoweT-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.
T-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność studenta w zakresie obsługi wybranego sprzętu i urządzeń gastronomicznych jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_U05umie planować przyjęcia okolicznościowe oraz dokonać kalkulacji kosztów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-6Wyrobienie umiejętności pracy w zespole.
C-4Wskazanie na niektóre tematy dotyczące obsługi konsumenta
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
Treści programoweT-W-7Wybrane działy z obsługi konsumenta.
T-L-5Opracowanie karty menu. Symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego.
Metody nauczaniaM-2praca w zespole
M-1ćwiczenia praktyczne
M-5rozwiązywanie problemów
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność planowania przyjęcia okolicznościowego oraz dokonywania kalkulacji jego kosztów jest niewystarczająca
3,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Umiejetność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Umiejętność studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_K01ma świadomość dbania o jakość potraw w żywieniu zbiorowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K04Identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
C-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-1Rozumienie znaczenia gastronomii w turystyce
C-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
Treści programoweT-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.
T-W-5Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-W-1Znaczenie gastronomii w turystyce. Podział i charakterystya zakładów żywienia zbiorowego.
T-L-3Przygotowanie typowych potraw regionalnych i/lub kuchni innych narodów.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5rozwiązywanie problemów
M-2praca w zespole
M-1ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość dbania studenta o jakość potraw w żywieniu zbiorowym jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_K02jest otwarty na innowacyjne rozwiązania w zakresie przemysłowej produicji potraw, szczególnie o właściwościach prozdrowotnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
C-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
Treści programoweT-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.
T-W-6Promocja potraw regionalnych jako kulinarnego dziedzictwa. Elementy gastronomii prozdrowotnej.
Metody nauczaniaM-4dyskusja
M-2praca w zespole
M-3prezentacja
M-5rozwiązywanie problemów
M-1ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość studenta w zakresie otwartości na innowacyjność w przemysłowej produkcji potraw, szczególnie o właściwościach prozdrowotnych jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_K03ma świadomość potrzeby ochrony prawa do smaku potraw tradycyjnych i regionalnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
Treści programoweT-W-6Promocja potraw regionalnych jako kulinarnego dziedzictwa. Elementy gastronomii prozdrowotnej.
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-4dyskusja
M-1ćwiczenia praktyczne
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
S-1Ocena formująca: test diagnostyczny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość studenta do potrzeby ochrony prawa do smaku potraw tradycyjnych i regionalnych jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E9_K04ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-5Wyrobienie umiejętności korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz potrzeby ustawicznego kształcenia się.
C-2Poznanie typowych procesów technologicznych oraz nowoczesnych systemów produkcji potraw
C-3Przygotowanie i ocena sensoryczna wybranych potraw.
Treści programoweT-W-1Znaczenie gastronomii w turystyce. Podział i charakterystya zakładów żywienia zbiorowego.
T-L-1Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem pieca konwekcyjno-parowego, patelni beztłuszczowego smażenia, kuchenki mikrofalowej i innych.
T-W-6Promocja potraw regionalnych jako kulinarnego dziedzictwa. Elementy gastronomii prozdrowotnej.
T-L-2Wpływ formy surowca na wydajność potraw. Barwa, konsystencja i aromat potraw oraz wybrane metody przeciwdziałania niekorzystnym zmianom.
T-W-5Posiłki we współczesnej gastronomii, a w tym nowoczesne systemy produkcji i dystrybucji potraw.
T-L-5Opracowanie karty menu. Symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego.
T-L-3Przygotowanie typowych potraw regionalnych i/lub kuchni innych narodów.
T-W-7Wybrane działy z obsługi konsumenta.
T-W-3Charakterystyka wybranych operacji, zabiegów i procesów technologicznych w produkcji potraw z wykorzystaniem nowych meto grzejnictwa.
T-W-4Podstawowe zasady przechowywania surowców, półproduktów i gotowych potraw.
T-L-4Ocena jakości sensorycznej wybranych potraw przygotowanych z użyciem żywności wygodnej.
T-W-2Nieprzetworzone i przetworzone surowce w technoloogii potraw.
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia praktyczne
M-3prezentacja
M-5rozwiązywanie problemów
M-2praca w zespole
M-4dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test diagnostyczny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość studenta w zakresie potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w wykonywanym zawodzie jest niewystarczająca
3,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Świadomość studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu