Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Technika pracy biurowej II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technika pracy biurowej II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot o charakterze przedmiotu wprowadzającego. Znajomość poprawnej polszczyzny.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie specyfiki funkcjonowania biura i pracy biurowej
C-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-3Wykształcenie umiejetności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
C-4Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Organizacja i techniki pracy biurowej4
T-W-2Tworzenie i obieg dokumentów w przedsiębiorstwie5
T-W-3Korespondencja handlowa6
T-W-4Obsługa urządzeń biurowych10
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Studia literaturowe15
A-W-3Praktyczne poznanie urządzeń biurowych.15
A-W-4Uczestnictwo w sprawdzianie końcowym5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
M-2Metody eksponujące (urządzenia biurowe, mapy)
M-3Nowoczesne środki audiowizualne
M-4Wykład informacyjny i problemowy
M-5Metody eksponujące (urządzenia biurowe, mapy)
M-6Nowoczesne środki audiowizualne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O2/1_W01
Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura
TiR_1A_W08S1A_W08C-1, C-3T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-1, S-2
TiR_1A_O2/1_W02
Ma wiedzę o zasadach organizacji prac administracyjno-biurowych
TiR_1A_W02S1A_W02C-2, C-3T-W-3, T-W-4M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O2/1_U01
Potrafi zaplanować i zorganizować wykonanie rutynowych czynności codziennych biura firmy
TiR_1A_U02S1A_U02C-2, C-4T-W-3, T-W-1M-5S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O2/1_K01
Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy
TiR_1A_K03S1A_K03C-4, C-2, C-3T-W-3, T-W-2, T-W-4M-3, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O2/1_W01
Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O2/1_W02
Ma wiedzę o zasadach organizacji prac administracyjno-biurowych
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O2/1_U01
Potrafi zaplanować i zorganizować wykonanie rutynowych czynności codziennych biura firmy
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O2/1_K01
Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Alejziak B., Organizacja i technika pracy biurowej w turystyce, Albis, Kraków, 2002
  2. E. Mitury., Technika biurowa, Difin, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Pernal E., Taktowanie, profesjonalnie, elegancko, czyli etykieta w biznesie, ODDK, Gdańsk, 2000

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Organizacja i techniki pracy biurowej4
T-W-2Tworzenie i obieg dokumentów w przedsiębiorstwie5
T-W-3Korespondencja handlowa6
T-W-4Obsługa urządzeń biurowych10
25

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Studia literaturowe15
A-W-3Praktyczne poznanie urządzeń biurowych.15
A-W-4Uczestnictwo w sprawdzianie końcowym5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2/1_W01Ma wiedzę o specyfice funkcjonowania biura
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W08Ma ogólną wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Poznanie specyfiki funkcjonowania biura i pracy biurowej
C-3Wykształcenie umiejetności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
Treści programoweT-W-2Tworzenie i obieg dokumentów w przedsiębiorstwie
T-W-1Organizacja i techniki pracy biurowej
Metody nauczaniaM-2Metody eksponujące (urządzenia biurowe, mapy)
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2/1_W02Ma wiedzę o zasadach organizacji prac administracyjno-biurowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02ma ogólną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-3Wykształcenie umiejetności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
Treści programoweT-W-3Korespondencja handlowa
T-W-4Obsługa urządzeń biurowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2/1_U01Potrafi zaplanować i zorganizować wykonanie rutynowych czynności codziennych biura firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-4Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu
Treści programoweT-W-3Korespondencja handlowa
T-W-1Organizacja i techniki pracy biurowej
Metody nauczaniaM-5Metody eksponujące (urządzenia biurowe, mapy)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena części praktycznej wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O2/1_K01Ma świadomość znaczenia poprawnej organizacji codziennych czynności administracyjno-biurowych dla efektywności funkcjonowania kierownictwa zespołu i/lub firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-4Uświadomienie studentom znaczenia poprawnej organizacji pracy biura dla efektywności realizacji zadań wspólnych zespołu
C-2Poznanie zasad organizacji prac administracyjno-biurowych
C-3Wykształcenie umiejetności planowania i organizowania czynności administracyjno-biurowych
Treści programoweT-W-3Korespondencja handlowa
T-W-2Tworzenie i obieg dokumentów w przedsiębiorstwie
T-W-4Obsługa urządzeń biurowych
Metody nauczaniaM-3Nowoczesne środki audiowizualne
M-1Wykład informacyjny i problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0