Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Animacja czasu wolnego w turystyce II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Animacja czasu wolnego w turystyce II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 35 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Jest to przedmiot, który nie wymaga żadnych wstępnych umiejętności.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej.
C-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie planowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych, itp.,

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości.3
T-W-2Gry i zabawy integrayjne i zapoznające. Gry i zabawy grupowe.3
T-W-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.3
T-W-4Podstawy gerontologii osób starszych. Gry i zabawy dla osób z niepełnosprawnością (ruchową, słuchu, wzroku, intelektualną).3
T-W-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.2
T-W-6Umiejętności mikrofonowe.2
T-W-7Balonowe kreacje. Zastosowanie chusty animacyjnej.2
T-W-8Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej.3
T-W-9Animacja w podróży.3
T-W-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.4
T-W-11Gry miejskie czyli zabawy terenowe.3
T-W-12"Klienta nie wystarczy obsłużyć, klienta należy zachwycić" - działalnia w branży eventowej.4
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obecność studenta na wykładach.35
A-W-2Przegląd i studiowanie literatury obowiązującej15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-W-4Przegląd luteratury uzupełniającej10
A-W-5Przygotowanie gier i zabaw - projekty15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
S-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O9/1_W01
Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć.
TiR_1A_W04, TiR_1A_W05S1A_W04, S1A_W05, S1A_W11C-1T-W-5, T-W-1M-1, M-2S-1
TiR_1A_O9/1_W02
Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W05S1A_W02, S1A_W05C-2, C-1T-W-3, T-W-9, T-W-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O9/1_U01
Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej.
TiR_1A_U01S1A_U01C-1, C-2T-W-6, T-W-3, T-W-8M-1, M-2S-2, S-1
TiR_1A_O9/1_U02
Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych.
TiR_1A_U02S1A_U02C-1T-W-6, T-W-10M-2S-2
TiR_1A_O9/1_U03
Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku.
TiR_1A_U01S1A_U01C-1T-W-3, T-W-9, T-W-1, T-W-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O9/1_K01
Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce.
TiR_1A_K02, TiR_1A_K05S1A_K02, S1A_K05C-1, C-2T-W-9, T-W-6, T-W-10M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O9/1_W01
Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O9/1_W02
Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O9/1_U01
Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O9/1_U02
Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_O9/1_U03
Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O9/1_K01
Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bączek J.B., Animator czasu wolnego, Wydawnictwo STAGEMAN POLSKA, Warszawa, 2011
  2. Bączek J.B., (2011), Psychooogia eventów. Pierwszy w Poslce praktyczny podręcznik psychologii dla branży eventowej, Wydawnictwo STAGEMAN POLSKA, Warszawa, 2011
  3. Stiefenhofer M., Wielka księga gier, zabaw i łamigłówek, Bauer – Weltbild Media Klub dla Ciebie, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Nitsch C., 300 gier i zabaw w domu, na powietrzu, w podróży, Wydawnictwo RM, Warszawa, 2006
  2. Tokarczuk O. (red.), Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych, Oficyna Wydawnicza UNUS, Wałbrzych, 1994

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości.3
T-W-2Gry i zabawy integrayjne i zapoznające. Gry i zabawy grupowe.3
T-W-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.3
T-W-4Podstawy gerontologii osób starszych. Gry i zabawy dla osób z niepełnosprawnością (ruchową, słuchu, wzroku, intelektualną).3
T-W-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.2
T-W-6Umiejętności mikrofonowe.2
T-W-7Balonowe kreacje. Zastosowanie chusty animacyjnej.2
T-W-8Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej.3
T-W-9Animacja w podróży.3
T-W-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.4
T-W-11Gry miejskie czyli zabawy terenowe.3
T-W-12"Klienta nie wystarczy obsłużyć, klienta należy zachwycić" - działalnia w branży eventowej.4
35

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność studenta na wykładach.35
A-W-2Przegląd i studiowanie literatury obowiązującej15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-W-4Przegląd luteratury uzupełniającej10
A-W-5Przygotowanie gier i zabaw - projekty15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_W01Student powinien znać zasady doboru animacji do wieku uczestników zajęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W04ma ogólną wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko
TiR_1A_W05ma ogólną wiedzę dotyczącą: procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie człowieka, roli i znaczenia podstawowych składników pokarmowych, psychicznych mechanizmów czynności ludzkich oraz formułowania celów, metod i form racjonalnego spędzania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej.
Treści programoweT-W-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.
T-W-1Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_W02Powinien posiadać znajomość animacji możliwych do wykorzystania w czasie zajęć z zakresu rekreacji twórczej i kulturalno-rozrywkowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02ma ogólną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_W05ma ogólną wiedzę dotyczącą: procesów fizjologicznych zachodzących w organizmie człowieka, roli i znaczenia podstawowych składników pokarmowych, psychicznych mechanizmów czynności ludzkich oraz formułowania celów, metod i form racjonalnego spędzania czasu wolnego i oceny skutków uczestniczenia w rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie planowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych, itp.,
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej.
Treści programoweT-W-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.
T-W-9Animacja w podróży.
T-W-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_U01Student umie zaplanować i przeprowadzić animację z zakresu rekreacji kulturalno – rozrywkowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej.
C-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie planowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych, itp.,
Treści programoweT-W-6Umiejętności mikrofonowe.
T-W-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.
T-W-8Najczęściej spotykane przykłady eventów. Zangażowanie w pracy grupowej.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu.
S-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_U02Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia animacji muzyczno - ruchowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej.
Treści programoweT-W-6Umiejętności mikrofonowe.
T-W-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_U03Posiada umiejętność organizacji gier i zabaw integracyjnych z grupami w różnym wieku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej.
Treści programoweT-W-3Formy i funkcje animacji. Animacja dzieci, młodzieży, dorosłych.
T-W-9Animacja w podróży.
T-W-1Animacja czasu wolnego - krótki wstęp do tematyki. Animacja jako zawód przyszłości.
T-W-5Zajęcia grupowe dla osób starszych.
Metody nauczaniaM-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
M-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu.
S-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O9/1_K01Student posiada kompetencje w zakresie organizatora czasu wolnego w turystyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K02Potrafi działać w zespole
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z możliwością aktywnego wykorzystania czasu wolnego podczas podróży turystycznej.
C-2Student zdobędzie wiedzę w zakresie planowania i organizowania czasu wolnego osób przebywających w ośrodkach wczasowo-turystycznych, parkach rozrywki, imprezach integracyjnych, ośrodkach wakacyjnego wypoczynku dzieci i młodzieży, placówkach kulturalno-rekreacyjnych, klubach środowiskowych, itp.,
Treści programoweT-W-9Animacja w podróży.
T-W-6Umiejętności mikrofonowe.
T-W-10Gry i zabawy animacyjne w autokarze, na parkingu czy korytarzu hotelowym.
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy, film, pokaz, warsztaty grupowe.
M-1Proponowane studentom zajęcia z Animacji czasu wolnego oficjalnie przyjmują formę wykładu. W rzeczywistości jest to teoria wzbogacona o aktywizujące metody kształcenia, typu: pokaz, inscenizacja, dyskusja, gry.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przeprowadzenie wybranej przez siebie gry grupowej - zorganizowanie czasu podczas wyjazdu turystycznego lub eventu.
S-1Ocena formująca: Sprawdzian wiedzy - zaliczenie częściowe przekazanego materiału teoretycznego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0