Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Chłodnictwo i Klimatyzacja (S2)
specjalność: Przemysłowe pompy ciepła i urządzenia chłodnicze
Sylabus przedmiotu Technologie spajania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chłodnictwo i Klimatyzacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie spajania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z fizyki oraz elektrotechniki. |
W-2 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z materiałoznawstwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami spajania, jako technologii łączenia konstrukcji inżynierskich. |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności projektowania procesu technologicznego spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projektowanie technologii spajania wybranych rejonów konstrukcji zawiejających układy chłodnicze i klimatyzacyjne | 28 |
T-P-2 | Zaliczenie formy zajęć | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Podstawy fizyczne procesów spajania. Klasyfikacja procesów spajania oraz kierunki ich rozwoju. | 2 |
T-W-2 | Naprężenia i odkształcenia powstałe w wyniku procesów spajania oraz ich wpływ na wytwarzanie, eksploatację oraz bezpieczeństwo konstrukcji. | 2 |
T-W-3 | Charakterystyka stosowanych obecnie metod spajania. | 6 |
T-W-4 | Dokumentacja technologiczna konstrukcji spajanych. | 2 |
T-W-5 | Technologie spajania podstawowych materiałów stosowanych w konstrukcjach inzynierskich | 6 |
T-W-6 | Podstawy projektowania połączeń spajanych. | 2 |
T-W-7 | Technologiczność konstrukcji spajanych. | 4 |
T-W-8 | Kontrola jakości połączeń spajanych. | 4 |
T-W-9 | Zmęczenie konstrukcji spajanych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Praca własna nad zadaniami projektowymi | 16 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-P-4 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć | 10 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie pracy zaliczeniowej (wykłady). |
S-3 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników zadań projektowych oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (projekty). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_B03_W01 ma wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy oraz remontów konstrukcji inżynierskich. | CK_2A_W03, CK_2A_W05, CK_2A_W04 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_B03_U01 potrafi zaprojektować proces technologiczny spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej. | CK_2A_U10 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-6, T-P-1 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CK_2A_B03_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, postrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności. | CK_2A_K01, CK_2A_K05 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-5, T-W-9, T-W-8, T-W-2, T-W-6, T-P-1, T-W-4, T-W-7, T-W-3 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_B03_W01 ma wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy oraz remontów konstrukcji inżynierskich. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu podstaw technologii spajania. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy oraz remontów obiektów inżynierskich na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy oraz remontów obiektów inżynierskich na poziomie średnim. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy oraz remontów obiektów inżynierskich na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy oraz remontów obiektów inżynierskich na poziomie średniozaawansowanym. | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych metod i technik spajania oraz wykorzystania ich w procesach technologicznych budowy oraz remontów obiektów inżynierskich na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_B03_U01 potrafi zaprojektować proces technologiczny spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej. | 2,0 | Student nie potrafi zaprojektować procesu technologicznego spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować proces technologiczny spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student potrafi zaprojektować proces technologiczny spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej na poziomie średnim. | |
4,0 | Student potrafi zaprojektować proces technologiczny spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student potrafi zaprojektować proces technologiczny spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej na poziomie średniozaawansowanym. | |
5,0 | Student potrafi zaprojektować proces technologiczny spajania wybranego rejonu konstrukcji inżynierskiej na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CK_2A_B03_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, postrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości. | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości. | |
4,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na dobrym poziomie świadomości. | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości. | |
5,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości. |
Literatura podstawowa
- Ferenc K., Spawalnictwo, WNT, Warszawa, 2007
- Pilarczyk J., Spawanie i napawanie elektryczne metali., „Śląsk” Spółka z o.o., Katowice, 1996
- Ranatowski E., Elementy fizyki spajania metali., Wydawnictwa Uczelniane Akademii Techniczno-Rolniczej., Bydgoszcz, 1999
- Gourd L. M, Podstawy technologii spawalniczych., WNT, Warszawa, 1997
- Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali., WNT, Warszawa, 1999
- Ferenc K., Ferenc J., Konstrukcje spawane. Połączenia., WNT, Warszawa, 2006
- Chmielewski T., Projektowanie procesów technologicznych - spawalnictwo., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013
Literatura dodatkowa
- Pilarczyk J., Poradnik Inzyniera. Spawalnictwo. Tom 1 oraz Tom 2, WNT, Warszawa, 2003
- Dobaj E., Maszyny i urządzenia spawalnicze. Wydanie trzecie zmienione, WNT, Warszawa, 2005
- Jakubiec M., Lesiński K., Czajkowski H., Technologia konstrukcji spawanych., WNT, Warszawa, 1980
- Augustyn J., Śledziewski E., Technologiczność stalowych konstrukcji spawanych., Arkady, Warszawa, 1974