Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | AU_2A_CS2-VI/1_U20 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AU_2A_U20 | B.U5. absolwent potrafi posługiwać się właściwie dobranymi zaawansowanymi symulacjami komputerowymi, analizami i technologiami informacyjnymi, wspomagającymi projektowanie architektoniczne i urbanistyczne, a także oceniać uzyskane wyniki i ich przydatność w projektowaniu oraz wyciągać konstruktywne wnioski; |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | nabycie umiejętności pracy indywidualnej i w zespole projektowym, nabycie umiejętności formułowania problemu projektowego i idei projektowej oraz przekazywania ich w formie cyfrowej z wykorzystaniem wybranych programów komputerowych CAD z zachowaniem zasad tworzenia rysunków technicznych i dokumentacji projektowej |
---|
C-2 | nabycie umiejetnosci twórczego i konsekwentnego rozwiazywania złozonych problemów programowo przestrzennych w oparciu o własne poglady estetyczne i wiedzę z zakresu zasad i przepisów projektowania oraz programów typu CAD |
Treści programowe | T-L-4 | przeglad nr 1 prezentacja multimedialna wstępnej koncepcji w oparciu o sformułowany problem i idee z wykorzystaniem programów komputerowych wspomagających projektowanie |
---|
T-L-8 | prezentacja końcowa projektu - prezentacja multimedialna
analiza poprawności wykorzystania programów komputerowych CAD do realizacji zamierzenia projektowego
przekazanie pełnej dokumentacji projektowej w postaci cyfrowej |
T-L-5 | praca nad koncepcją programowo przestrzenną z naciskiem na zagadnienia formalno przestrzenne, programowo funkcjonalne oraz aspekty techniczne i prawo normatywne wraz z bieżącą kontrolą zgodnosci koncepcji z ideą i postawionym problemem projektowym w odniesieniu do programów CAD |
T-L-6 | przegląd zawansowania prac,
omówienie dostępnych aplikacji BIMX oraz narzędzi do inwentaryzacji |
T-L-3 | przegląd narzędzi wspomagających projektowanie w systeme CAD
przegląd narzędzi do modelowania 3D,
przegląd narzędzi zewnętrznych do wizalizacji
omówienie sposobu wymiany plików między programami wspomagającymi projektowanie CAD
praca nad koncepcją programowo przestrzenną |
T-L-7 | praca nad prezentacją końcową projektu |
T-L-1 | wprowadzenie do problematyki zajęć projektowanie komputerowe CAD (Computer Aided Design)
przedstawienie problematyki zadań projektowych w odniesieniu do programów komputerowych przewidzianych do wykonania poszczególnych zadań
podanie przykładowej literatury odnoszacej się do tematyki zajęć
omówienie zasad i sposobu zaliczenia przedmiotu |
T-L-2 | analiza wybranych tematów projektowych
określenie zakresu i szczegółowości projektu semestralnego z uwzglednieniem zasad tworzenia dokumentacji projektowej z wykorzystaniem programów wspomagajacych projektowanie,
merytoryczna dyskusja nad zebranymi materiałami graficznymi i literaturą odnoszącymi się do wybranej problematyki projektowej
ostateczne sformuowanie problemu oraz wybór programów CAD do realizacji założenia projektowego |
Metody nauczania | M-3 | metody aktywizujące / praktyczne : analizy z wykorzystaniem technik CAD , indywidualne i grupowe dyskusje nad poszczególnymi fazami projektu wykonywanego w programach CAD , korekty z prowadzącym |
---|
M-1 | metody podajace : seminaria i krótkie wykłady w ramach zajęć laboratoryjnych |
M-2 | metody problemowe : dyskysje w trakcie zajęć laboratoryjnych |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: przeglady podsumowujace po bloku zajęć, przeglad końcowy, prezentacja projektu, ocena merytoryczna złozonego gotowego projektu w wersji cyfrowej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, czasami eksperymentuje, korzysta poprawnie z oprogramowania komputerowego w celu realizacji zamierzenia projektowego |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |