Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie łańcuchem dostaw:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie łańcuchem dostaw
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Feliks Stawarczyk <Feliks.Stawarczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 10 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania oraz czynników warunkujących sytuację na rynku

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Tworzenie łańcucha dostaw2
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy3
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw3
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw3
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw2
T-K-6Zaliczenie pisemne2
15
wykłady
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie2
T-W-2Ewolucja łańcucha dostaw2
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw2
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw2
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia pisemnego6
A-K-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu4
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
M-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/04_W01
Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
Z_1A_W04, Z_1A_W11C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1S-1
Z_1A_D2/04_W02
Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
Z_1A_W06, Z_1A_W07, Z_1A_W11C-1T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1S-1
Z_1A_D2/04_W03
Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej
Z_1A_W04, Z_1A_W11C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/04_U01
Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
Z_1A_U01, Z_1A_U21, Z_1A_U14C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-2S-2
Z_1A_D2/04_U02
Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
Z_1A_U04, Z_1A_U05C-1T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/04_K01
Myślenie w sposób przedsiębiorczy
Z_1A_K04C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/04_W01
Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
2,0Nie zna definicji łańcucha dostaw , a także nie wyróżnia zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
3,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dostatecznym
3,5Poprawnie definiuje łańcuch dostaw i popełnia błędy przy określaniu zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
4,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dobrym
4,5Definiuje z niewielkimi błędami łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
5,0Definiuje bezbłędnie łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
Z_1A_D2/04_W02
Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
2,0Nie zna żadnego sposobu efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,0Zna podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,5Zna więcej niż podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,0Zna większość omówionych na zajęciach sposobów efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,5Zna prawie wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
5,0Zna wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
Z_1A_D2/04_W03
Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej
2,0Nie zna podstawowych możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
3,0Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dostatecznym
3,5Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dość dobrym
4,0Wskazuje i wymienia większość możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
4,5Wskazuje i z niewielkimi błędami wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
5,0Wskazuje i bezbłędnie wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/04_U01
Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
2,0Nie potrafi uporządkować zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
3,0Potrafi uporządkować i podać makroekonomiczne zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
3,5Potrafi uporządkować oraz podać makroekonomiczne i część mikroekonomicznych zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,0Potrafi uporządkować i podać większość zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,5Potrafi uporządkować i podać prawie wszystkie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
5,0Potrafi uporządkować i podać bezbłędnie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
Z_1A_D2/04_U02
Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
2,0Nie potrafi ocenić roli transportu w łańcuchu dostaw
3,0Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
4,5Potrafi prawie bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
5,0Potrafi bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/04_K01
Myślenie w sposób przedsiębiorczy
2,0Brak świadomości uczenia się przez całe życie
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie

Literatura podstawowa

  1. Hugos M., Zarządzanie łańcuchem dostaw . Podstawy, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
  2. Coyle J.J., Bardi E.J., Langley Jr.C.J., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002
  3. Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Cieśla M, Hat-Garncarz G, Opasiak T, Nowakowski P, Logistyka w łańcuchach dostaw. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2017
  2. Beske P., Dynamic capabilities and sustainable supply chain management, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, United Kingdom, 2012, 42(4), pp. 372-387, https://doi.org/10.1108/09600031211231344

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Tworzenie łańcucha dostaw2
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy3
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw3
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw3
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw2
T-K-6Zaliczenie pisemne2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie2
T-W-2Ewolucja łańcucha dostaw2
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw2
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw2
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw2
10

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia pisemnego6
A-K-3Zapoznanie z literaturą przedmiotu4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/04_W01Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-2Ewolucja łańcucha dostaw
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna definicji łańcucha dostaw , a także nie wyróżnia zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
3,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dostatecznym
3,5Poprawnie definiuje łańcuch dostaw i popełnia błędy przy określaniu zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
4,0Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dobrym
4,5Definiuje z niewielkimi błędami łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
5,0Definiuje bezbłędnie łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/04_W02Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna żadnego sposobu efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,0Zna podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
3,5Zna więcej niż podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,0Zna większość omówionych na zajęciach sposobów efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
4,5Zna prawie wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
5,0Zna wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/04_W03Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-2Ewolucja łańcucha dostaw
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
M-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
3,0Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dostatecznym
3,5Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dość dobrym
4,0Wskazuje i wymienia większość możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
4,5Wskazuje i z niewielkimi błędami wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
5,0Wskazuje i bezbłędnie wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/04_U01Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-K-1Tworzenie łańcucha dostaw
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi uporządkować zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
3,0Potrafi uporządkować i podać makroekonomiczne zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
3,5Potrafi uporządkować oraz podać makroekonomiczne i część mikroekonomicznych zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,0Potrafi uporządkować i podać większość zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw
4,5Potrafi uporządkować i podać prawie wszystkie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
5,0Potrafi uporządkować i podać bezbłędnie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/04_U02Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U05Potrafi realnie ocenić ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-K-1Tworzenie łańcucha dostaw
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi ocenić roli transportu w łańcuchu dostaw
3,0Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dostatecznym
3,5Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dość dobrym
4,0Potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
4,5Potrafi prawie bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
5,0Potrafi bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/04_K01Myślenie w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw
Treści programoweT-W-2Ewolucja łańcucha dostaw
T-W-1Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie
T-W-3Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw
T-W-5Integracja w łańcuchu dostaw
T-W-4Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw
T-K-1Tworzenie łańcucha dostaw
T-K-2Analiza rynku zaopatrzenia przy wyborze dostawcy
T-K-3Zasady zarządzania transportem w łańcuchu dostaw
T-K-4Partnerstwo w zintegrowanym łańcuchu dostaw
T-K-5Sposoby poprawy efektywności zarządzania łańcuchem dostaw
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego
M-2Metody problemowe/Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z konwersatoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak świadomości uczenia się przez całe życie
3,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym
4,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość potrzeby doskonalenia i uczenia się przez całe życie