Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Polityka strukturalna UE:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Polityka strukturalna UE
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone zajęcia z makroekonomii i polityki gospodarczej
W-2Podstawy wiedzy z zakresu polityki społecznej i gospodarki regionalnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wiedza o celach polityki polityki strukturalnej UE
C-2Poznanie instrumentów polityki strukturalnej UE
C-3Poznanie założeń sektorowych programów operacyjnych
C-4Umiejętność charakterystyki założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Założenia polityki strukturalnej UE .2
T-K-2Sektorowe programy operacyjne.1
T-K-3Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko2
T-K-4Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Projekty realizowane w ramach polityki strukturalnej UE - przykłady2
T-K-5Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich i jego znaczenie dla rozwoju lokalnego.2
T-K-6Zaliczenie1
10
wykłady
T-W-1Polityka strukturalna; cele, instrumenty.3
T-W-2Polityka strukturalna a polityka regionalna3
T-W-3Fundusze strutkuralne i inicjatywy wspólnotowe. Fundusz spójności3
T-W-4Zsady finansowania działań w zakresie polityki strukturalnej Unii Europejskiej2
T-W-5Zasady polityki strukturalnej: koncentracji,partnerstwa, programowania, współfinansowania.2
T-W-6Zaliczenie2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym10
A-K-2praca własna studenta obejmująca: - opracowanie zadań zleconych przez prowadzącego, - dobór i analiza materiałów wtórnych,13
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza innych materiałów - raportów, dokumentów,8
A-W-3Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimedialną
M-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopień wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania tez,
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, polecenia), - organizacja - plan pracy, - dobór materiałów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie ważnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-4Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/10_W01
Ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
Z_1A_W03C-3, C-2, C-1, C-4T-K-2, T-W-1, T-W-2M-2, M-3, M-1S-4, S-3, S-2, S-1
Z_1A_D1/10_W02
Ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych
Z_1A_W02C-3, C-2, C-1, C-4T-K-5, T-K-4, T-K-2, T-K-3, T-W-3, T-W-5M-2, M-3, M-1S-4, S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/10_U01
Potrafi dokonać charakterystyki podstawowych założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
Z_1A_U02C-3, C-2, C-1, C-4T-K-5, T-K-2, T-K-1, T-W-5M-2, M-3, M-1S-4, S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/10_K01
Ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej
Z_1A_K05C-3, C-2, C-1, C-4T-K-2, T-K-1, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-4M-2, M-3, M-1S-4, S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/10_W01
Ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
3,0Student ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
4,0Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej; treść i forma wypowiedzi zawierają uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
Z_1A_D1/10_W02
Ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o założeniach sektorowych programów operacyjnych
3,0Student ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi zawerają uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/10_U01
Potrafi dokonać charakterystyki podstawowych założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
2,0Student nie potrafi dokonać charakterystyki podstawowych założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi zawierają uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/10_K01
Ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej
2,0Student nie ma świadomości znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej
3,0Student ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej
3,5Student ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi zawierają uchybienia
4,0Student ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Dubel Przemysław, Zarządzanie funduszami strukturalnymi Unii Europejskiej a polityka rozwoju regionalnego, PWE Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2021
  2. Ruszkowski Janusz, Europeizacja. Analiza oddziaływania Unii Europejskiej, Difin, Warszawa, 2019
  3. Dubel Przemysław , Adamczyk Artur, Polska w Unii Europejskiej. 10 lat doświadczeń, MT Biznes, Warszawa, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Ładysz J., Polityka strukturalna Polski i Unii Europejskiej, PWE, Warszawa, 2008
  2. Pietrzyk I., Polityka regionalna Unii Europejskiej i regiony w panstwach członkowskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2007
  3. Ładysz J., Polityka strukturalna Polski w warunkach integracji europejskiej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej Im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2007
  4. Tangermann, S., and M. Banse, Central and Eastern European Agriculture in an Expanding European Union, CABI, ProQuest Ebook Central, 2000, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=292059.

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Założenia polityki strukturalnej UE .2
T-K-2Sektorowe programy operacyjne.1
T-K-3Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko2
T-K-4Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Projekty realizowane w ramach polityki strukturalnej UE - przykłady2
T-K-5Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich i jego znaczenie dla rozwoju lokalnego.2
T-K-6Zaliczenie1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Polityka strukturalna; cele, instrumenty.3
T-W-2Polityka strukturalna a polityka regionalna3
T-W-3Fundusze strutkuralne i inicjatywy wspólnotowe. Fundusz spójności3
T-W-4Zsady finansowania działań w zakresie polityki strukturalnej Unii Europejskiej2
T-W-5Zasady polityki strukturalnej: koncentracji,partnerstwa, programowania, współfinansowania.2
T-W-6Zaliczenie2
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym10
A-K-2praca własna studenta obejmująca: - opracowanie zadań zleconych przez prowadzącego, - dobór i analiza materiałów wtórnych,13
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i sprawdzianie zaliczeniowym15
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza innych materiałów - raportów, dokumentów,8
A-W-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/10_W01Ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Cel przedmiotuC-3Poznanie założeń sektorowych programów operacyjnych
C-2Poznanie instrumentów polityki strukturalnej UE
C-1Wiedza o celach polityki polityki strukturalnej UE
C-4Umiejętność charakterystyki założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
Treści programoweT-K-2Sektorowe programy operacyjne.
T-W-1Polityka strukturalna; cele, instrumenty.
T-W-2Polityka strukturalna a polityka regionalna
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie ważnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, polecenia), - organizacja - plan pracy, - dobór materiałów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopień wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania tez,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
3,0Student ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej
4,0Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej; treść i forma wypowiedzi zawierają uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o celach oraz instrumentach polityki strukturalnej; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/10_W02Ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-3Poznanie założeń sektorowych programów operacyjnych
C-2Poznanie instrumentów polityki strukturalnej UE
C-1Wiedza o celach polityki polityki strukturalnej UE
C-4Umiejętność charakterystyki założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
Treści programoweT-K-5Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich i jego znaczenie dla rozwoju lokalnego.
T-K-4Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Projekty realizowane w ramach polityki strukturalnej UE - przykłady
T-K-2Sektorowe programy operacyjne.
T-K-3Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko
T-W-3Fundusze strutkuralne i inicjatywy wspólnotowe. Fundusz spójności
T-W-5Zasady polityki strukturalnej: koncentracji,partnerstwa, programowania, współfinansowania.
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie ważnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, polecenia), - organizacja - plan pracy, - dobór materiałów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopień wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania tez,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o założeniach sektorowych programów operacyjnych
3,0Student ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi zawerają uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma podstawową wiedzę o założeniach sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/10_U01Potrafi dokonać charakterystyki podstawowych założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Cel przedmiotuC-3Poznanie założeń sektorowych programów operacyjnych
C-2Poznanie instrumentów polityki strukturalnej UE
C-1Wiedza o celach polityki polityki strukturalnej UE
C-4Umiejętność charakterystyki założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
Treści programoweT-K-5Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Program Rozwoju Obszarów Wiejskich i jego znaczenie dla rozwoju lokalnego.
T-K-2Sektorowe programy operacyjne.
T-K-1Założenia polityki strukturalnej UE .
T-W-5Zasady polityki strukturalnej: koncentracji,partnerstwa, programowania, współfinansowania.
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie ważnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, polecenia), - organizacja - plan pracy, - dobór materiałów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopień wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania tez,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać charakterystyki podstawowych założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych
3,5Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych
4,0Student opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi zawierają uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, potrafi scharakteryzować podstawowe założenia, cele i warunki korzystania z sektorowych programów operacyjnych; treść i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/10_K01Ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K05Jest gotów do uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Cel przedmiotuC-3Poznanie założeń sektorowych programów operacyjnych
C-2Poznanie instrumentów polityki strukturalnej UE
C-1Wiedza o celach polityki polityki strukturalnej UE
C-4Umiejętność charakterystyki założeń, celów i warunków korzystania z sektorowych programów operacyjnych
Treści programoweT-K-2Sektorowe programy operacyjne.
T-K-1Założenia polityki strukturalnej UE .
T-W-1Polityka strukturalna; cele, instrumenty.
T-W-2Polityka strukturalna a polityka regionalna
T-W-5Zasady polityki strukturalnej: koncentracji,partnerstwa, programowania, współfinansowania.
T-W-4Zsady finansowania działań w zakresie polityki strukturalnej Unii Europejskiej
Metody nauczaniaM-2wykład konwersatoryjny
M-3metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie ważnych pytań, - poszukiwanie argumentów w obliczu formułowanych tez, - nawiązywanie do dorobku innych autorów
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie problemu (tematu, polecenia), - organizacja - plan pracy, - dobór materiałów; argumenty, tezy, - samodzielność, czas realizacji tematu
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej: - zrozumienie pytania (problemu), - stopień wyczerpania tematu, - sposób uzasadniania tez,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej
3,0Student ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej
3,5Student ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi zawierają uchybienia
4,0Student ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programu kształcenia, ma świadomość znaczenia projektów realizowanych w ramach funduszy europejskich dla rozwoju gospodarki krajowej treśc i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń