Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie zasobami ludzkimi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl>, Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 30 2,40,50zaliczenie
wykładyW2 35 2,60,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Zgłębianie wiedzy na temat organizacji procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR4
T-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych6
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy2
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego4
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników4
T-A-6Analiza organizacji procesu odejść pracowników z organizacji4
T-A-7Zarządzanie dobrostanem pracowników - case study2
T-A-8Badanie wskaźników efektywności działań w obszarze HR2
T-A-9Test zaliczeniowy2
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi4
T-W-2Model i strategia HR3
T-W-3Modele zarządzania zasobami ludzkimi3
T-W-4Pozyskiwanie pracowników6
T-W-5Rozwój zasobów ludzkich4
T-W-6Budowanie zaangażowania pracowników3
T-W-7Odejście pracownika z organizacji4
T-W-8Dobrostan pracowników3
T-W-9Organizacja funkcji HR2
T-W-10Analityka działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi3
35

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach35
A-W-2Egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu28
65

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C08_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W11C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-10M-1, M-2S-1
Z_1A_C08_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W11C-3, C-2, C-4T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1
Z_1A_C08_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1A_W06, Z_1A_W07, Z_1A_W13, Z_1A_W11C-2, C-4T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-10M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1A_U06, Z_1A_U09, Z_1A_U01, Z_1A_U17C-3, C-4T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-7, T-A-8, T-A-9M-3, M-4S-2, S-3
Z_1A_C08_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
Z_1A_U06, Z_1A_U09, Z_1A_U01C-3, C-2, C-4T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5, T-A-7, T-A-8M-3, M-4S-2, S-3
Z_1A_C08_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych ćwiczeń
Z_1A_U19C-3, C-2, C-4T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-5, T-A-8M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C08_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
2,0Student nie potrafi definiować istoty zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na wybrane zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi oraz określa ich znaczenie w polityce HR
5,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi, określa ich znaczenie w polityce HR i relacje między nimi
Z_1A_C08_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi wraz z wydzieleniem ich najważniejszych etapów
4,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowanych (zna przebieg procesów)
4,5Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi
5,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi wraz z ich charakterystyką
Z_1A_C08_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie zna żadnej z metod zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować nieliczne z tych metod
3,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować większość z tych metod
4,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować wszystkie z tych metod
4,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi oraz je scharakteryzować wraz ze wskazaniem możliwości ich zastosowania
5,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi, dokonać ich charakterystyki oraz określić ich mocne i słabe strony

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_C08_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi wykorzystać wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,0Student potrafi wykorzystać jedynie kilka z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność i określić ich wady i zalety
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność, określić ich wady i zalety oraz dokonać ich modyfikacji
Z_1A_C08_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
2,0Student nie umie dokonać analizy poznanych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student umie dokonać analizy jedynie wybranych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR
4,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR oraz przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia
4,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia oraz określić ich mocne i słabe strony
5,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia, określić ich mocne i słabe strony oraz warunki ich zastosowania
Z_1A_C08_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych ćwiczeń
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżną prezentację otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazać na wady i zalety proponowanych rozwiązań

Literatura podstawowa

  1. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Koncepcje - praktyki - wyzwania, PWE, Warszawa, 2018
  2. Armstrong M., Taylor S., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2016
  3. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, PWN, Warszawa, 2012
  4. Oczkowska R., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Przesłanki, funkcje, instrumenty, PWN, Warszawa, 2019
  5. Walenda E. (red), Praktyki HRM: najlepsze studia przypadku z polskiego rynku, INFOR PL SA, Warszawa, 2018
  6. Armstrong M., Taylor S., Armstrong's handbook of human resource management practice, Kogan Page, London, 2014, 13th Edition, Dostęp online: https://www.academia.edu/32280546/ARMSTRONGS_HANDBOOK_OF_HUMAN_RESOURCE_MANAGEMENT_PRACTICE_i;

Literatura dodatkowa

  1. Popieluch H., HR Business Partner: rola, filar, perspektywy, PWN, Warszawa, 2018
  2. Dessler G., Human Resource Management, Pearson Eduction Inc., 2017, 15th Edition, Dostęp online - wyszukiwarka Google

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR4
T-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych6
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy2
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego4
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników4
T-A-6Analiza organizacji procesu odejść pracowników z organizacji4
T-A-7Zarządzanie dobrostanem pracowników - case study2
T-A-8Badanie wskaźników efektywności działań w obszarze HR2
T-A-9Test zaliczeniowy2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi4
T-W-2Model i strategia HR3
T-W-3Modele zarządzania zasobami ludzkimi3
T-W-4Pozyskiwanie pracowników6
T-W-5Rozwój zasobów ludzkich4
T-W-6Budowanie zaangażowania pracowników3
T-W-7Odejście pracownika z organizacji4
T-W-8Dobrostan pracowników3
T-W-9Organizacja funkcji HR2
T-W-10Analityka działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi3
35

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Przygotowanie do testu zaliczeniowego10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach35
A-W-2Egzamin2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu28
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C08_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wyjaśnić znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w zarządzaniu organizacjami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i podstawową terminologią zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-2Model i strategia HR
T-W-3Modele zarządzania zasobami ludzkimi
T-W-10Analityka działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi definiować istoty zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student powierzchownie definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na wybrane zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach oraz wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi
4,5Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi oraz określa ich znaczenie w polityce HR
5,0Student definiuje znaczenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, wskazuje na zadania zarządzania zasobami ludzkimi odnoszące się do celów zarządzania zasobami ludzkimi, określa ich znaczenie w polityce HR i relacje między nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C08_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować zadania/procesy zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Zgłębianie wiedzy na temat organizacji procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-5Rozwój zasobów ludzkich
T-W-6Budowanie zaangażowania pracowników
T-W-4Pozyskiwanie pracowników
T-W-7Odejście pracownika z organizacji
T-W-8Dobrostan pracowników
T-W-9Organizacja funkcji HR
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować żadnego z podstawowych procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student objaśnia w sposób powierzchowny wybrane procesy zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student charakteryzuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi wraz z wydzieleniem ich najważniejszych etapów
4,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowanych (zna przebieg procesów)
4,5Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi
5,0Student opisuje procesy zarządzania zasobami ludzkimi z określeniem ich etapów w sposób uporządkowany (zna przebieg procesów) oraz potrafi przypisać do nich metody zarządzania zasobami ludzkimi wraz z ich charakterystyką
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C08_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna podstawowe metody stosowane w obszarach (zadaniach) zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W13Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu różne czynniki i ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-2Zgłębianie wiedzy na temat organizacji procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-W-5Rozwój zasobów ludzkich
T-W-6Budowanie zaangażowania pracowników
T-W-4Pozyskiwanie pracowników
T-W-7Odejście pracownika z organizacji
T-W-8Dobrostan pracowników
T-W-10Analityka działań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnej z metod zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować nieliczne z tych metod
3,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować większość z tych metod
4,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi i scharakteryzować wszystkie z tych metod
4,5Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi oraz je scharakteryzować wraz ze wskazaniem możliwości ich zastosowania
5,0Student potrafi wymienić metody zarządzania zasobami ludzkimi, przypisać je do określonych zadań zarządzania zasobami ludzkimi, dokonać ich charakterystyki oraz określić ich mocne i słabe strony
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C08_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi korzystać z wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U17Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego
T-A-6Analiza organizacji procesu odejść pracowników z organizacji
T-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników
T-A-7Zarządzanie dobrostanem pracowników - case study
T-A-8Badanie wskaźników efektywności działań w obszarze HR
T-A-9Test zaliczeniowy
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wybranych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,0Student potrafi wykorzystać jedynie kilka z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania oraz uzasadnić ich przydatność
4,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność i określić ich wady i zalety
5,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi w praktyce zarządzania, uzasadnić ich przydatność, określić ich wady i zalety oraz dokonać ich modyfikacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C08_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi analizować zaprezentowane metody i techniki zarządzania zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Zgłębianie wiedzy na temat organizacji procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-1Elementy tworzące politykę personalną i strategię HR
T-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego
T-A-6Analiza organizacji procesu odejść pracowników z organizacji
T-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych
T-A-3Wprowadzenie i adaptacja pracownika na stanowisko pracy
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników
T-A-7Zarządzanie dobrostanem pracowników - case study
T-A-8Badanie wskaźników efektywności działań w obszarze HR
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test zaliczeniowy
S-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie dokonać analizy poznanych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,0Student umie dokonać analizy jedynie wybranych metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi
3,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR
4,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR oraz przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia
4,5Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia oraz określić ich mocne i słabe strony
5,0Student umie analizować wszystkie poznane metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi w wybranych obszarach funkcji HR, przewidzieć możliwe efekty ich wdrożenia, określić ich mocne i słabe strony oraz warunki ich zastosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_C08_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć zaprezentować wyniki realizowanych ćwiczeń
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U19Potrafi przygotować i przeprowadzić wystąpienie ustne (publiczne), uczestniczyć w debacie, w języku polskim lub obcym z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii IT
Cel przedmiotuC-3Budowanie umiejętności analizy procesów zarządzania zasobami ludzkimi
C-2Zgłębianie wiedzy na temat organizacji procesów (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
C-4Ocena rozwiązań w zakresie funkcji (zadań) zarządzania zasobami ludzkimi
Treści programoweT-A-4Analiza komponentów procesu rozwoju zasobów ludzkich, techniki budowania kapitału ludzkiego
T-A-6Analiza organizacji procesu odejść pracowników z organizacji
T-A-2Analiza organizacji procesów rekrutacyjnych
T-A-5Analiza sposobów budowania zaangażowania pracowników
T-A-8Badanie wskaźników efektywności działań w obszarze HR
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego
3,0Student potrafi dokonać pobieżną prezentację otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych
3,5Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników
4,0Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu
4,5Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia
5,0Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazać na wady i zalety proponowanych rozwiązań