Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostka WEk
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS5 14 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrany temat i opiekun pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.5
T-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.4
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.5
14

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach14
A-S-2Przygotowanie wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale11
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A08_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej
Z_1A_W01C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A08_U01
Student umie dokonać przeglądu literatury oraz doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, z prawidłowym zastosowaniem zasad pisania pracy dyplomowej
Z_1A_U01, Z_1A_U18C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A08_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1A_K06, Z_1A_K08, Z_1A_K01C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A08_W01
Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,0Student ma dostateczną wiedzę o zasadach dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A08_U01
Student umie dokonać przeglądu literatury oraz doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, z prawidłowym zastosowaniem zasad pisania pracy dyplomowej
2,0Student nie umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, nie umie zastosować zasad pisania pracy dyplomowej
3,0Student umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, umie zastosować zasady pisania pracy dyplomowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_A08_K01
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Regulamin studiów. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  2. Procedura procesu dyplomowania na Wydziale Ekonomicznym ZUT w Szczecinie wraz ze standardami pisania prac dyplomowych, dostępna na: https://ekonomia.zut.edu.pl/strona-studentow/studia-kierunki/prace-dyplomowe-licencjackie-i-magisterskie.html
  3. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2020
  4. Zenderowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, Warszawa, 2020
  5. Stachak S., Podstawy metodologii nauk ekonomicznych, Difin, Warszawa, 2013
  6. Welskop W., Jak napisać pracę licencjacką i magisterską?, Wydawnictwo Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu i Nauk o Zdrowiu, Łódź, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Grzybowski P.P., Sawicki K., Pisanie prac i sztuka ich prezentacji, Impuls, Kraków, 2010
  3. Wójcik K., Piszę akademicką pracę promocyjną - licencjacką, magisterską, doktorską, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
  4. Joy De Jong, Effective strategies for academic writing: essay, paper, thesis, journal article, bachelor, master, phd, Coutinho, 2017
  5. Lancaster Thomas, Avoid Plagiarism, SAGE Publications LTD, 2019

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.5
T-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.4
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.5
14

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach14
A-S-2Przygotowanie wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale11
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A08_W01Student ma wiedzę niezbędną do samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych. Zna zasady pisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych
Treści programoweT-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,0Student ma dostateczną wiedzę o zasadach dyplomowania i pisania pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A08_U01Student umie dokonać przeglądu literatury oraz doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, z prawidłowym zastosowaniem zasad pisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U18Potrafi przygotować typowe prace pisemne w języku polskim lub obcym z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych
Treści programoweT-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujące - metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, nie umie zastosować zasad pisania pracy dyplomowej
3,0Student umie dokonać przeglądu literatury, doboru materiałów i narzędzi realizacji pracy, umie zastosować zasady pisania pracy dyplomowej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_A08_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K06Jest gotów do skutecznej realizacji postawionych zadań, z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Z_1A_K08Jest gotów do działania otwartego na otoczenie i wykazywania zrozumienia dla różnych kultur
Z_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zasadami pisania prac dyplomowych
Treści programoweT-S-2Zasady i techniki pisania pracy dyplomowej wraz z przykładami - standardy pisania prac dyplomowych obowiązujące na Wydziale.
T-S-1Metodyka realizacji pracy dyplomowej z zakresu kierunku studiów z uwzględnieniem specjalności. Etapy realizacji pracy dyplomowej. Omówienie zagadnień dotyczących struktury pracy i harmonogramu realizacji pracy - analiza przykładowych układów prac dyplomowych. Przegląd literatury.
T-S-3Prezentacja wypowiedzi pisemnej (ewentualnie części pracy dyplomowej) zgodnie ze standardami pisania prac dyplomowych obowiązującymi na Wydziale.
Metody nauczaniaM-2Metody podające - wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wypowiedzi pisemnej pod kątem opanowania technik pisania pracy dyplomowej zgodnie ze standardami obowiązującymi na Wydziale
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość konieczności krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0