Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 10 0,60,50zaliczenie
konwersatoriaK5 15 1,40,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-6Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.2
T-K-7Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-K-8Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.1
T-K-9Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-K-10Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.2
T-K-11Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-K-12zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.2
T-W-5Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-W-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.2
T-W-8zaliczenie1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konwersatoriach15
A-K-2Przygotowanie konferencji prasowej2
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia10
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
A-K-5Konsultacje2
35
wykłady
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Przegląd i wybór literatury2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-4Przygotowanie do wykładów1
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Z_1A_W04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Z_1A_D1/07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Z_1A_W02C-1, C-2T-W-6, T-W-7, T-K-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Z_1A_D1/07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Z_1A_W04C-1, C-2T-K-1, T-K-5, T-K-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Z_1A_U01, Z_1A_U03, Z_1A_U21C-1, C-2T-K-2, T-K-4, T-K-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Z_1A_D1/07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Z_1A_U03, Z_1A_U14C-1, C-2T-K-5, T-K-6, T-K-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Z_1A_D1/07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Z_1A_U17C-1, C-2T-K-7, T-K-8, T-K-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Z_1A_K01C-1, C-2T-K-10, T-K-11M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Z_1A_D1/07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Z_1A_K02C-1, C-2T-K-7, T-K-8, T-K-10M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
Z_1A_D1/07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kalisz Anna , Zienkiewicz Adam, Polubowne rozwiązywanie konfliktów w pomocy społecznej. Komunikacja, psychologia konfliktów, negocjacje i mediacje socjalne, Oficyna Wydawnicza Humanitas, Warszawa, 2020
  2. Carnegie Dale, Jak tworzyć doskonałe relacje. Zdobądź zaufanie i wpływaj na ludzi, Sensus, Warszwa, 2018
  3. Kuraszko Iwona, Nowa komunikacja społeczna wyzwaniem odpowiedzialnego biznesu, DIFIN, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2006
  2. Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań, 2007
  3. Castells, Manuel, et al., Mobile Communication and Society : A Global Perspective, Incorporated, 2010, ProQuest Ebook Central, 2010, ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=565093.

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,1
T-K-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-K-3Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.1
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.1
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-K-6Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.2
T-K-7Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-K-8Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.1
T-K-9Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne2
T-K-10Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.2
T-K-11Czy etyka w biznesie jest potrzebna?1
T-K-12zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,1
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych1
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.1
T-W-4Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.2
T-W-5Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne1
T-W-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania1
T-W-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.2
T-W-8zaliczenie1
10

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konwersatoriach15
A-K-2Przygotowanie konferencji prasowej2
A-K-3Przygotowanie się do zaliczenia10
A-K-4Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury6
A-K-5Konsultacje2
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Przegląd i wybór literatury2
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia2
A-W-4Przygotowanie do wykładów1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W01Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
T-W-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-W-3Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W02Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-6Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-W-7Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
T-K-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_W03Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-1Sztuka komunikacji, istota i zasady komunikacji,
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-7Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społęcznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U01Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych
T-K-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem.
T-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U02Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-5Zewnętrzny i wewnętrzny przekaz informacji. Publikacje wewnętrzne: raporty i sprawozdania
T-K-6Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa.
T-K-7Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_U03Student posiada cechy asertywności, motywowania, a także potrafi efektywnie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-7Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-8Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
T-K-9Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_K01Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-10Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
T-K-11Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D1/07_K02Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Cel przedmiotuC-1Ukształowanie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-2Zapoznanie studentów z zasadami technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-K-7Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność) . Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-K-8Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach.
T-K-10Motywacja społeczna, umiejętność społeczna.Ważne zasady w perswazji.
Metody nauczaniaM-1Wykład z metodami podającymi: informacja
M-2Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: praca zaliczeniowa
S-3Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń i wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - opanował podstawowy materiał programowy komunikacji społecznej , - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5
4,0
4,5
5,0