Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Logistyka dystrybucji wyrobów gotowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka dystrybucji wyrobów gotowych
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia i produkcji, zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie, a w szczególności zarządzania łańcuchem sprzedaży, efektywnym rozmieszczeniem wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym, zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
C-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Logistyczne kanały dystrybucji2
T-K-2Logistyczna obsługa odbiorcy2
T-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego2
T-K-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji2
T-K-5Strategia Efektywnej obsługi konsumenta (ECR)2
T-K-6Model DRP – studium przypadku2
T-K-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe2
T-K-8Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Logistyczne kanały dystrybucji2
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy2
T-W-3Metody prognozowania popytu na rynku2
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji2
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)2
T-W-6Model DRP - studium przypadku2
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe2
T-W-8Zaliczenie1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach15
A-K-2Przygotowanie do tematyki konwersatoriów3
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu7
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia z wykładów6
A-W-3Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki dystrybucji4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/10_W01
Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
Z_1A_W01, Z_1A_W07, Z_1A_W10, Z_1A_W15C-1T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Z_1A_D2/10_W02
Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
Z_1A_W01, Z_1A_W07, Z_1A_W10, Z_1A_W15C-1T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/10_U01
Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
Z_1A_U06, Z_1A_U10, Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U03C-2T-K-2, T-K-1, T-K-5, T-K-3, T-K-4M-3, M-2S-2, S-3
Z_1A_D2/10_U02
Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP
Z_1A_U06, Z_1A_U10, Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U03C-2T-K-6, T-K-7M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D2/10_K01
Student potrafi poprawnie zaplanować zapotrzebowanie dystrybucji, zgodnie z modelem DRP
Z_1A_K04C-2T-W-3, T-W-6, T-K-3, T-K-6M-3, M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/10_W01
Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
2,0Nie posiada wiedzy z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,0Posiada podstawową wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,5Posiada ogólną wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
4,0Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
Z_1A_D2/10_W02
Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
2,0Nie posiada wiedzy z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,0Posiada podstawową wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5Posiada ogólną wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
4,0Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/10_U01
Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
Z_1A_D2/10_U02
Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,0Posiada podstawowe umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,5Posiada większość umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D2/10_K01
Student potrafi poprawnie zaplanować zapotrzebowanie dystrybucji, zgodnie z modelem DRP
2,0
3,0Student potrafi zaplanować zapotrzbowanie dystrybucji wg podstawowego schematu kanału dystrybucyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Łapko A., Wagner N., Logistyka dystrybucji. Trendy - Wyzwania - Przykłady, CeDeWu, Warszawa, 2020
  2. Bendkowski J., Pietrucha-Pacut M., Podstawy logistyki w dystrybucji, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003
  3. Christopher M., Strategia zarządzania dystrybucją, AW „Placet”, Warszawa, 1998
  4. Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
  2. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
  3. Szpon J., Analiza logistyczna w przedsiębiorstwie, SNIGiR, Szczecin, 2006
  4. BALLOU, R.H., SRIVASTAVA, S.K., BUSINESS LOGISTICS - SUPPLY CHAIN MANAGEMENT, Published by PEARSON, 2011

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Logistyczne kanały dystrybucji2
T-K-2Logistyczna obsługa odbiorcy2
T-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego2
T-K-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji2
T-K-5Strategia Efektywnej obsługi konsumenta (ECR)2
T-K-6Model DRP – studium przypadku2
T-K-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe2
T-K-8Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Logistyczne kanały dystrybucji2
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy2
T-W-3Metody prognozowania popytu na rynku2
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji2
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)2
T-W-6Model DRP - studium przypadku2
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe2
T-W-8Zaliczenie1
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach15
A-K-2Przygotowanie do tematyki konwersatoriów3
A-K-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu7
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia z wykładów6
A-W-3Zapoznanie się z podstawową litaraturą z zakresu Logistyki dystrybucji4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/10_W01Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie, a w szczególności zarządzania łańcuchem sprzedaży, efektywnym rozmieszczeniem wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym, zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
Treści programoweT-W-1Logistyczne kanały dystrybucji
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe
T-W-3Metody prognozowania popytu na rynku
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy
T-W-6Model DRP - studium przypadku
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,0Posiada podstawową wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,5Posiada ogólną wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
4,0Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/10_W02Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody i narzędzia gromadzenia informacji oraz ich znaczenie na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie, a w szczególności zarządzania łańcuchem sprzedaży, efektywnym rozmieszczeniem wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym, zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
Treści programoweT-W-1Logistyczne kanały dystrybucji
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe
T-W-3Metody prognozowania popytu na rynku
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy
T-W-6Model DRP - studium przypadku
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,0Posiada podstawową wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5Posiada ogólną wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
4,0Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/10_U01Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Z_1A_U10Potrafi posługiwać się metodami i narzędziami doskonalenia jakości we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.
Treści programoweT-K-2Logistyczna obsługa odbiorcy
T-K-1Logistyczne kanały dystrybucji
T-K-5Strategia Efektywnej obsługi konsumenta (ECR)
T-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego
T-K-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/10_U02Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U06Potrafi efektywnie zarządzać zasobami organizacji
Z_1A_U10Potrafi posługiwać się metodami i narzędziami doskonalenia jakości we wszystkich obszarach funkcjonowania organizacji
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.
Treści programoweT-K-6Model DRP – studium przypadku
T-K-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,0Posiada podstawowe umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,5Posiada większość umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D2/10_K01Student potrafi poprawnie zaplanować zapotrzebowanie dystrybucji, zgodnie z modelem DRP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.
Treści programoweT-W-3Metody prognozowania popytu na rynku
T-W-6Model DRP - studium przypadku
T-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego
T-K-6Model DRP – studium przypadku
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaplanować zapotrzbowanie dystrybucji wg podstawowego schematu kanału dystrybucyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0