Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa
Specjalność Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawowe informacje z zakresu nieruchomości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych8
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie8
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków4
T-W-4Podstawy kosztorysowania4
T-W-5Zaliczenie1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia5
A-W-4Udział w konsultacjach5
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/01_W02
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu budownictwa i jego ekonomiczne aspekty
Z_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/01_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U17C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/01_K02
Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
Z_1A_K01, Z_1A_K06, Z_1A_K02C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/01_W02
Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu budownictwa i jego ekonomiczne aspekty
2,0
3,0Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu budownictwa i ich ekonomiczne aspekty w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/01_U02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/01_K02
Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
2,0
3,0Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lichołaj Lech, Budownictwo Ogólne Tom 3, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
  2. Rozporądzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r., w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
  4. Kietliński W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
  5. Yan, T., Lin, Y., & Shi, Y., The Course and Textbook Construction of a “Basic Textile and Clothing Knowledge” Course, 2020 6th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2020) (pp. 512-515). Atlantis Press, 2020
  6. Huang, H., Hong, Z., Zhou, H., Wu, J., & Jin, N., Knowledge graph construction and application of power grid equipment, Mathematical Problems in Engineering, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli. Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych8
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie8
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków4
T-W-4Podstawy kosztorysowania4
T-W-5Zaliczenie1
25

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2praca własna studentów - poszerzenie wiadomości w oparciu o podaną literaturę15
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia5
A-W-4Udział w konsultacjach5
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/01_W02Student zna i rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu budownictwa i jego ekonomiczne aspekty
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków
T-W-4Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie zagadnienia z zakresu budownictwa i ich ekonomiczne aspekty w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/01_U02Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków
T-W-4Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dostatecznym
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu dobrym
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D4/01_K02Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Z_1A_K06Jest gotów do skutecznej realizacji postawionych zadań, z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
Z_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, ich elementów konstrukcyjnych, rozwiązaniami materiałowymi i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym i zasadami eksploatacji obiektów budowlanych.
Treści programoweT-W-1Uwarunkowania prawne i techniczne funkcjonowania obiektów budowlanych
T-W-2Przegląd technologii w budownictwie
T-W-3Ocena stanu technicznego budynków
T-W-4Podstawy kosztorysowania
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny / metody audiowizualne
M-2dyskusja
M-3prezentacje i praca studenta
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest gotów do odpowiedzialności za podejmowane działania w zakresie szeroko rozumianego procesu budowlanego w stopniu dostatecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0