Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość finansowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość finansowa
Specjalność Rachunkowość zarządcza
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii, Finansów i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 18 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z rachunkowości finansowej przedsiębiorstw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości1
T-L-2Sporządzanie bilansu5
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat4
T-L-4Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych3
T-L-5Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym3
T-L-6Kolokwium zaliczeniowe2
18
wykłady
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego2
T-W-3Rachunek zysków i strat1
T-W-4Informacja dodatkowa1
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych1
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym1
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie się do zajęć18
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia14
50
wykłady
A-W-1Przygotowanie do egzaminu14
A-W-2Uczestnictwo w wykładach9
A-W-3Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D3/06_W01
Student zna elementy sprawozdania finansowego
Z_1A_W10, Z_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-2M-1, M-2, M-4S-1, S-2, S-3
Z_1A_D3/06_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Z_1A_W11, Z_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D3/06_U01
Student potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
Z_1A_U04, Z_1A_U11C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D3/06_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć
Z_1A_K07C-3, C-4T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-2M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D3/06_W01
Student zna elementy sprawozdania finansowego
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
Z_1A_D3/06_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D3/06_U01
Student potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić bilans
3,5Student potrafi sporządzić bilans i rachunek zysków i strat
4,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową
4,5Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową oraz rachunek przepływów pieniężnych
5,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową, rachunek przepływów pieniężnych oraz zestawienie zmian w kapitale (funduszu własnym)

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1A_D3/06_K01
Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązanie nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązyania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2021 r. poz. 217
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  3. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  4. Bucior G., Jaworska E., Kotapski R., Turowska W., Raportowanie finansowe, pozafinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z oo., Katowice, 2021
  5. B. Nadolna, M.Rydzewska, Sprawozdawczośc finansowa przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, ZUT, Szczecin, 2021
  6. Pfaff I. (red.), Rachunkowość finansowa z uwzględnieniem MSSF, PWN, Warszawa, 2020, Ibuk
  7. Gabrusewicz W., Gabrusewicz P., Roczne sprawozdania finansowe przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2015
  8. Kamiński R., Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstwa w regulacjach polskich i międzynarodowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Poznań, 2015, Ibuk
  9. Krasodomska J., Chłąpek K., Krajewska S. (eds.), Accounting reporting and auditing. Meeting the needs of the information preparers and users, Difin, Warszawa, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Walińska E. (red.), Meritum rachunkowości. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa, Wolters Kluwer, Warszawa, 2021
  2. Rogozina S., Niestandardowy podręcznik do sprawozdawczości i analizy finansowej. Rachunkowość pół żartem i na serio, CeDeWu, Warszawa, 2020
  3. Czerwińska-Kayzer D., Kotlińska J., Kotliński G., Sprawozdanie finansowe i jego zawartość informacyjna na przykładzie wybranych rodzajów podmiotów gospodarczych, Difin, Warszawa, 2019
  4. Świderska G.K., Więcław W., Sprawozdanie finansowe według polskich i międzynarodowych standardów rachunkowości, Difin, Warszawa, 2012
  5. Świderska G.K., Zrozumieć sprawozdanie finansowe, Difin/MAC Consulting, Warszawa, 2018
  6. Alan Melville, International Financial Reporting, Pearson Education Limited, Harlow, United Kingdom, 2019, 7th ed

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do sprawozdawczości1
T-L-2Sporządzanie bilansu5
T-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat4
T-L-4Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych3
T-L-5Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym3
T-L-6Kolokwium zaliczeniowe2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej2
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego2
T-W-3Rachunek zysków i strat1
T-W-4Informacja dodatkowa1
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych1
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym1
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane1
9

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie się do zajęć18
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach18
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia14
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do egzaminu14
A-W-2Uczestnictwo w wykładach9
A-W-3Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_W01Student zna elementy sprawozdania finansowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
Treści programoweT-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-5Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-4Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządzanie bilansu
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_W02Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
Treści programoweT-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-5Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-4Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządzanie bilansu
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_U01Student potrafi sporządzić elementy składowe rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U11Potrafi posługiwać się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej w przedsiębiorstwie, a także zasad sporządzania poszczególnych elementów raportów jednostek
C-2Nabycie umiejętności identyfikowania podstawowych elementów sprawozdania w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
C-5Nabycie umiejętności sporządzenia w zakresie podstawowym rachunku przepływiow pieniężnych i zestawienia zmian w kapitale (funduszu) własnym
Treści programoweT-L-3Sporządzanie rachunku zysków i strat
T-L-5Sporządzanie zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-L-4Sporządzanie rachunku przepływów pieniężnych
T-L-2Sporządzanie bilansu
T-W-4Informacja dodatkowa
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzić elementów składowych rocznego zamknięcia jednostki gospodarczej
3,0Student potrafi sporządzić bilans
3,5Student potrafi sporządzić bilans i rachunek zysków i strat
4,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat oraz informację dodatkową
4,5Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową oraz rachunek przepływów pieniężnych
5,0Student potrafi sporządzić bilans, rachunek zysków i strat, informację dodatkową, rachunek przepływów pieniężnych oraz zestawienie zmian w kapitale (funduszu własnym)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1A_D3/06_K01Student posiada zdolność pracy pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajeć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K07Jest gotów do podejmowania odpowiedzialności w pełnieniu roli zawodowej tj. odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności sporządzenia bilansu jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności sporządzenia rachunku zysków i strat jednostki gospodarczej
Treści programoweT-W-4Informacja dodatkowa
T-W-3Rachunek zysków i strat
T-W-5Rachunek przepływów pieniężnych
T-W-7Sprawozdanie zarządu z działalności oraz raportowanie zintegrowane
T-W-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-W-6Zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym
T-W-2Bilans jako podstawa zamkniecia rocznego
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Możliwa pisemna lub ustna ocena formująca w trakcie semestru
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w postaci weryfikacji wiedzy i umiejętności uzyskanych w ramach zajęć laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązanie nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do rozwiązyania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości