Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy

Sylabus przedmiotu Polityka ochrony środowiska i gospodarka przestrzenna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia środowiska, bezpieczeństwo i higiena pracy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Polityka ochrony środowiska i gospodarka przestrzenna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 12 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA1 6 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu ładu przestrzennego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska i przyrody

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu3
T-A-2Ochrona środowiska i przyrody a planowanie przestrzenne1
T-A-3Kluczowe wyzwania związane z Zielonym Ładem i Agendą Terytorialną 2030. Zaliczenie (prezentacja wykonanego projektu).2
6
wykłady
T-W-1Ochrona i kształtowanie ładu przestrzennego5
T-W-2Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego3
T-W-3Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego4
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach.6
A-A-2Wykonanie projektu przez słuchaczy11
A-A-3Analiza przykładowych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu8
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.12
A-W-2Analizowanie przykładowych studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego7
A-W-3Analizowanie przykładowych planów zagospodarowania przetstrzennego5
A-W-4Egzamin1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady i ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rzowiązywanie studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie prezentacji wykonanego projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ESBH_10-_11_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska
ESBH_10-_W01C-1T-W-2, T-W-1, T-A-3, T-W-3, T-A-2, T-A-1M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ESBH_10-_11_U01
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi
ESBH_10-_U01C-1T-W-1, T-W-3, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-2M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ESBH_10-_11_K01
Słuchacz przygotowanu jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
ESBH_10-_K01C-1T-W-2, T-A-3, T-A-2, T-W-3, T-A-1, T-W-1M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ESBH_10-_11_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska
2,0
3,0Posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na poziomie dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ESBH_10-_11_U01
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi
2,0
3,0Posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ESBH_10-_11_K01
Słuchacz przygotowanu jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
2,0
3,0Słuchacz przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Niewiadomski Zygmunt, Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne. Komentarz, CH Beck, Warszawa, 2021
  2. Trzcińska Diana, Prawo planowania i zagospodarowania przestrzennego z perspektywy środowiska i jego ochrony, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2018

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu3
T-A-2Ochrona środowiska i przyrody a planowanie przestrzenne1
T-A-3Kluczowe wyzwania związane z Zielonym Ładem i Agendą Terytorialną 2030. Zaliczenie (prezentacja wykonanego projektu).2
6

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ochrona i kształtowanie ładu przestrzennego5
T-W-2Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego3
T-W-3Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego4
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach.6
A-A-2Wykonanie projektu przez słuchaczy11
A-A-3Analiza przykładowych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.12
A-W-2Analizowanie przykładowych studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego7
A-W-3Analizowanie przykładowych planów zagospodarowania przetstrzennego5
A-W-4Egzamin1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięESBH_10-_11_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówESBH_10-_W01Zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania w osiąganiu bezpiecznych, higienicznych i ergonomicznych warunków pracy, zna i rozumie podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy związane z procesami pracy lub ze sposobem pracy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska i przyrody
Treści programoweT-W-2Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-W-1Ochrona i kształtowanie ładu przestrzennego
T-A-3Kluczowe wyzwania związane z Zielonym Ładem i Agendą Terytorialną 2030. Zaliczenie (prezentacja wykonanego projektu).
T-W-3Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego
T-A-2Ochrona środowiska i przyrody a planowanie przestrzenne
T-A-1Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
Metody nauczaniaM-1Wykłady i ćwiczenia z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rzowiązywanie studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na poziomie dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięESBH_10-_11_U01Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówESBH_10-_U01Potrafi opracować dokumentację dotyczącą zadania związanego z działalnością służb BHP i przygotować opracowanie zawierające omówienie realizacji tego zadania. Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację, referat poświęcone wynikom realizacji zadania związanego z działalnością służb BHP
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska i przyrody
Treści programoweT-W-1Ochrona i kształtowanie ładu przestrzennego
T-W-3Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego
T-A-2Ochrona środowiska i przyrody a planowanie przestrzenne
T-A-1Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
T-A-3Kluczowe wyzwania związane z Zielonym Ładem i Agendą Terytorialną 2030. Zaliczenie (prezentacja wykonanego projektu).
T-W-2Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
Metody nauczaniaM-3Rzowiązywanie studiów przypadków
M-2Prezentacje i prace studentów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięESBH_10-_11_K01Słuchacz przygotowanu jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówESBH_10-_K01Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z problematyką planowania i zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do ochrony środowiska i przyrody
Treści programoweT-W-2Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-A-3Kluczowe wyzwania związane z Zielonym Ładem i Agendą Terytorialną 2030. Zaliczenie (prezentacja wykonanego projektu).
T-A-2Ochrona środowiska i przyrody a planowanie przestrzenne
T-W-3Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego
T-A-1Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu
T-W-1Ochrona i kształtowanie ładu przestrzennego
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rzowiązywanie studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0